Pagina 1 van 2

kent iemand deze amazon?

Geplaatst: 21.09.2006 - 13:37
door arend
hoi,ik heb een bod gedaan op deze amazon uit 1962.
is er misschien iemand die deze auto kent en waar moet ik op letten als ik ga kijken.
ik mag hem ophalen voor 2700 euro,kan ik voor die prijs een redelijke auto verwachten?
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/ol ... 59077.html?

Geplaatst: 22.09.2006 - 10:35
door Henri144
Als de foto's op MP niet liegen, dan zou ik zeggen: Direct aanschaffen, het is namelijk een bijzonder aardige prijs voor een dergelijke auto..... (Voor dat geld vind je ze wel, maar dan meestal met behoorlijk wat cosmetische oneffenheden :wink:)

Geplaatst: 22.09.2006 - 21:22
door ps-amazon
of er zijn verborgen gebreken of de handelaar is de weg kwijt.....
ga eerst eens kijken en kijk naar het chassisnummer; daaruit kan je lezen of het een authentieke auto is; de "vertaling" van het chassisnummer kan je bv vinden op de V44 site; of zet het even op dit forum, dan lezen we even mee

Geplaatst: 22.09.2006 - 21:38
door ps-amazon
vervolg:
volgens de rdw betreft het een P120 uit 1962, in nederland geregistreerd in 2004 en voor het laats op naam gezet op 16 september jl. en de apk is verlopen op 9 sept jl. Het is een zwarte met benzine motor; de code (na het chassisnr) is 13134 HA: dwz een tweedeurs met 1800 motor, enkele carb, m40 bak (4 versn.,geen overdrive). Vreemd is de typering HA, want H zou een rechts stuur betekenen, en op de foto is het een links stuur; het chassisnummer moet onder de 10499 liggen; kleurcode voor zwart is 19

Geplaatst: 22.09.2006 - 23:39
door arend
oke,thnx,ik zal het chassisnr noteren en kritisch naar de auto kijken.
ik heb er nog een paar op mijn lijstje staan oa een witte 4 deurs in groningen lijkt me een eerlijke auto,dus ik zit niet voor een gat gevangen.
maar wat je zegt over die H code met dat rechtse stuur,ja dan krijg ik toch al een beetje een twijfelachtig gevoel.
ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst: 22.09.2006 - 23:53
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 23.09.2006 - 00:19
door ps-amazon
@ Arend: het kan zijn dat de RDW gegevens niet juist zijn, merk ik wel vaker met klassiekers, dus goed op/in de auto kijken; het chassisnr zit naast de accu op het schutbord en het typeaanduidingplaatje boven de stuurstang

@ VolvoXC70: op de rdw site kan je de gegevens van het kentekenbewijs vinden, de vertaling van de typeaanduiding op de diverse volvo-sites en in volvo-lectuur

Geplaatst: 28.09.2006 - 00:15
door wassinkh
Houdt er rekening mee dat deze auto waarschijnlijk (T)rommel remmen voor heeft, en dat is minder geschikt voor dagelijks verkeer. Na 1964 kregen ze schijfremmen voor.
De auto die het meest geschikt is voor dagelijks verkeer zijn toch de bouwjaren 1968 - 1970.
Die hebben de modernere achterwielophanging en de B20 motor.
Ikzelf heb een 1966 122S en een 1969 133GT en de laaste rijdt toch echt het beste.
Hoewel de 122S goed te doen is, merk ik wel verschil in zijwindgevoeligheid.
@ Volvoxc70 kijk maar op https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx
voor de voertuig gegevens.

Geplaatst: 20.01.2007 - 21:03
door Birnie F
Het kan zijn dat deze oorspronkelijk in Zweden op kenteken is gezet.
Zweden is dacht ik begin 1963 van links naar rechts rijden overgestapt.
Gezien het feit dat een Amazon redelijk eenvoudig is om te bouwen van links naar rechts vice versa, kan dit gebeurd zijn in Zweden. Je geeft namelijk aan dat deze pas in 2004 op NL kenteken is gezet.
Als dit zo zou zijn zo je kunnen kijken of de Accubak en de "bult"onder motorkap, waar de stuurstang doorheen gaat opnieuw zijn gelast op er ander sporen zijn van "modificatie".
staat het chassis nummer aan de linker kant of rechterkant van de blower unit onder de motorkap op de plaats zoals in vorige antwoorden gegeven.
LInks is voor de duidelijkeheid de kant waar bij onze auto's het stuur zit.

Geplaatst: 20.01.2007 - 21:06
door bart simpson
Volgens mij reden ze dan wel links maar zat het stuur ook links, ben ook nog nooit een zweedse rhd oldtimer tegengekomen.. maar wel caravans met de deur links

Geplaatst: 20.01.2007 - 21:55
door Iroll
Hieronder staat een link naar de Amazon site. Daar staan alle chassis#, motor# etc. Ook kan je daar de manuals en onderdelenboeken downloaden en een foto van je eigen Amazon plaatsen.
http://www.volvoamazonpictures.se/

Geplaatst: 09.02.2007 - 11:15
door v700r
wassinkh schreef:Houdt er rekening mee dat deze auto waarschijnlijk (T)rommel remmen voor heeft, en dat is minder geschikt voor dagelijks verkeer.
Reden ze vroeger niet int dagelijkse verkeer dan?

Geplaatst: 09.02.2007 - 11:35
door ps-amazon
v700r schreef:
wassinkh schreef:Houdt er rekening mee dat deze auto waarschijnlijk (T)rommel remmen voor heeft, en dat is minder geschikt voor dagelijks verkeer.
Reden ze vroeger niet int dagelijkse verkeer dan?
nee, niet in een dagelijks verkeer zoals wij dat nu kennen

Geplaatst: 05.04.2007 - 11:59
door Volvo-Lady
ps-amazon schreef:
v700r schreef:
wassinkh schreef:Houdt er rekening mee dat deze auto waarschijnlijk (T)rommel remmen voor heeft, en dat is minder geschikt voor dagelijks verkeer.
Reden ze vroeger niet int dagelijkse verkeer dan?
nee, niet in een dagelijks verkeer zoals wij dat nu kennen
Zelfs met schijfremmen voor is het (vind ik) soms best wel lastig remmen als er geen bekrachtiger op zit. Of ik heb tot nu toe alleen in exemplaren gereden die niet goed waren afgesteld.

Geplaatst: 09.04.2007 - 00:50
door wassinkh
Zelfs met perfecte remmen en rembekrachtiger, moet je meer pedaaldruk leveren dan met een moderne auto, maar dat went snel. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik het niet zou halen. Maar als ik nu in een moderne auto rijd en rem, dan knal ik de eerste keer bijna door de voorruit en neem de eerste bocht te scherp.
Remmen koppelen en sturen gaan nu eenmaal zwaarder dan in een moderne auto. Dat is de charme van klassiek rijden.
Maar in het dagelijks verkeer, van tegenwoordig zou ik toch trommelremmen afraden.

Geplaatst: 24.04.2007 - 23:18
door Geus
In dit draadje kan ik mijn persoonlijke ervaring omzetten in een waarschuwing voor anderen. Kijk heel erg goed naar wie de auto naar Nederland heeft gehaald en wat die er aan heeft gedaan. Er zijn iets teveel bedrijven (ook grote), die erg goed zijn met plamuur en verf. Door onze belastingvrij-regeling is het lonend om goedkoop oud spul uit het buitenland naar Nederland te halen. Die worden dan vaak vooral optisch opgeknapt en op de markt gezet (geef ze eens ongelijk). Gezonde achterdocht lijkt me bij het kopen van een klassieker zeker op zijn plaats. De kans dat een auto 40 jaar lang goed wordt onderhouden en nooit een beunhaas tegengekomen is, is volgens mij niet echt groot. Er bestaan apparaatjes om de dikte van de lak te meten, worden o.a. door taxateurs gebruikt, hoe dunner, hoe beter. Probeer je een beeld te vormen van de conditie van het plaatwerk voor je iets aanschaft.

Groet, Geus

Geplaatst: 07.05.2007 - 10:12
door v700r
ps-amazon schreef:
v700r schreef:
wassinkh schreef:Houdt er rekening mee dat deze auto waarschijnlijk (T)rommel remmen voor heeft, en dat is minder geschikt voor dagelijks verkeer.
Reden ze vroeger niet int dagelijkse verkeer dan?
nee, niet in een dagelijks verkeer zoals wij dat nu kennen

En dat is...................

Geplaatst: 07.05.2007 - 11:18
door Battlecruiser
No comment...

Afbeelding

Geplaatst: 07.05.2007 - 12:06
door admiral
Battlecruiser S80 schreef:No comment...

Afbeelding
Dit is file rijden, dan kun je met trommel remmen goed wegkomen hoor, het is wat anders als je met relatief veel verkeer 120 rijd, dan zeg ik ga voor een oldtimer die minstens schijven en een bekrachtiger heeft.

Geplaatst: 07.05.2007 - 12:38
door v700r
Misschien bedoeltie de baan aan de andere kant van de vangrail.

Wat ik bedoel is dat ze vroeger ook 150 reden met die Amazons (zo ook 544) en moesten ze ook wel eens stoppen. Ik vind het crap om te zeggen "in het hedendaagseverkeer voldoen ze niet meer". Ligt ook nog eens aan je eigen rijstijl. Ik reed ook nog zonder rembekrachtiger en dat ging gewoon goed.