Volvo Cars to focus on new ways of introducing cars and services to consumers
Volvo Cars, the premium car maker, will continue its move away from traditional auto industry events to focus on bespoke activities to introduce its new cars, technologies and services to media and consumers.
The shift towards purpose-specific communications supports the company’s ambition to transform its connection to its customer base, with the aim to build more than five million direct consumer relationships by the middle of next decade.
The company’s most recent new-car launches revealed the XC40 compact SUV at the 2017 Milan Fashion Week and unveiled the new V60 premium mid-size estate in the driveway of a suburban home in Stockholm.
Later this month Volvo Cars will also launch its new S60 sports sedan at the inauguration of the company’s first US manufacturing plant, in Charleston, South Carolina.
As part of the company’s strategy to target a new mix of audiences and develop its own events, Volvo Cars has decided it will not attend the Geneva Motor Show in 2019.
“The ongoing change in the car industry is creating new audiences for Volvo Cars and new ways of bringing products to the market,” said Björn Annwall, senior vice president of strategy, brand and retail at Volvo Cars. “Automatic attendance at traditional industry events is no longer viable – we must tailor our communications based on how the options complement our messaging, timing and the nature of the technology we are presenting.”
Annwall continued: “We are not saying never to car shows. We expect industry events like the Geneva Motor Show to continue evolving and we may return in future.”
Volvo Cars’ new S60 sports sedan will complete a successful renewal of the company’s portfolio, which started with the introduction of the XC90 in 2014. Since then the company has recorded four consecutive years of record sales and profits.
The company now enters a new phase with the strongest global car range in its history and will continue to increase its focus on innovation and services.
Volvo niet op Geneva Motorshow 2019
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
en in het Nederlands:
Volvo Cars verlegt de focus van traditionele autoshows naar gerichte activiteiten om nieuwe auto’s, technologieën en diensten te introduceren bij media en klanten.
Deze verandering richting doelgerichte communicatie ondersteunt de ambitie van Volvo Cars om de band met de klant te veranderen. Het doel is om halverwege het komende decennium meer dan vijf miljoen directe klantrelaties te hebben opgebouwd.
Recente onthullingen van Volvo Cars waren de XC40 op de Milan Fashion Week 2017 en de nieuwe generatie V60 op de oprijlaan van een huis in een voorstad van Stockholm. Later deze maand wordt de nieuwe S60 onthuld bij de inauguratie van de eerste fabriek van Volvo Cars in de Verenigde Staten, in Charleston, South Carolina.
Als onderdeel van de bedrijfsstrategie om een nieuw, gemengd publiek aan te spreken en eigen evenementen te organiseren, heeft Volvo Cars besloten niet deel te nemen aan de Autosalon van Genève in 2019.
“Door de voortdurende veranderingen in de auto-industrie ontstaat een nieuw publiek voor Volvo Cars en daarmee ook nieuwe manieren om producten op de markt te brengen”, zegt Björn Annwall, Senior Vice President of Strategy, Brand and Retail bij Volvo Cars. “Het is niet rendabel meer om vanzelfsprekend deel te nemen aan traditionele evenementen in de autobranche – we moeten onze communicatie toesnijden op de manier waarop de opties aansluiten op onze berichtgeving, de timing en de technologie die we presenteren. We zeggen niet voorgoed vaarwel tegen autoshows. We verwachten dat evenementen zoals de Autosalon van Genève zich blijven ontwikkelen en wellicht keren we in de toekomst terug.”
Volvo Cars gaat nu een nieuw tijdperk in met zijn sterkste internationale aanbod ooit en blijft de focus op innovatie en service uitbreiden.
Volvo Cars verlegt de focus van traditionele autoshows naar gerichte activiteiten om nieuwe auto’s, technologieën en diensten te introduceren bij media en klanten.
Deze verandering richting doelgerichte communicatie ondersteunt de ambitie van Volvo Cars om de band met de klant te veranderen. Het doel is om halverwege het komende decennium meer dan vijf miljoen directe klantrelaties te hebben opgebouwd.
Recente onthullingen van Volvo Cars waren de XC40 op de Milan Fashion Week 2017 en de nieuwe generatie V60 op de oprijlaan van een huis in een voorstad van Stockholm. Later deze maand wordt de nieuwe S60 onthuld bij de inauguratie van de eerste fabriek van Volvo Cars in de Verenigde Staten, in Charleston, South Carolina.
Als onderdeel van de bedrijfsstrategie om een nieuw, gemengd publiek aan te spreken en eigen evenementen te organiseren, heeft Volvo Cars besloten niet deel te nemen aan de Autosalon van Genève in 2019.
“Door de voortdurende veranderingen in de auto-industrie ontstaat een nieuw publiek voor Volvo Cars en daarmee ook nieuwe manieren om producten op de markt te brengen”, zegt Björn Annwall, Senior Vice President of Strategy, Brand and Retail bij Volvo Cars. “Het is niet rendabel meer om vanzelfsprekend deel te nemen aan traditionele evenementen in de autobranche – we moeten onze communicatie toesnijden op de manier waarop de opties aansluiten op onze berichtgeving, de timing en de technologie die we presenteren. We zeggen niet voorgoed vaarwel tegen autoshows. We verwachten dat evenementen zoals de Autosalon van Genève zich blijven ontwikkelen en wellicht keren we in de toekomst terug.”
Volvo Cars gaat nu een nieuw tijdperk in met zijn sterkste internationale aanbod ooit en blijft de focus op innovatie en service uitbreiden.
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Zou in de overweging om niet naar Genéve te gaan ook niet meespelen dat Volvo naar verwachting tegen die tijd weinig nieuws te melden heeft? Met de S60 als slotstuk is zo'n beetje het hele modellengamma recentelijk vernieuwd.
De nieuwe S60 wordt dus nog deze maand onthuld!
De nieuwe S60 wordt dus nog deze maand onthuld!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41378
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Het is een trend dat autofabrikanten niet meer naar de beursen gaan.
Het kost telkens een vermogen en er zijn inmiddels betere manieren om je doelgroep te bereiken.
Het kost telkens een vermogen en er zijn inmiddels betere manieren om je doelgroep te bereiken.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- paulh
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
- Locatie: Uithoorn
Best wel jammer, ik ben een groot liefhebber van de beurzen, en in Genève is (was) Volvo altijd een fijn rustpunt in het midden van de vloer. Instappen, deur dicht ... alle drukte is weg!
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Ik ook !paulh schreef: Best wel jammer, ik ben een groot liefhebber van de beurzen, en in Genève is (was) Volvo altijd een fijn rustpunt in het midden van de vloer. Instappen, deur dicht ... alle drukte is weg!
Op zulk salon kon je een première al onmiddellijk zien.
Nu zal je het moeten stellen met wat filmpjes en afbeeldinkjes op het internet om daarna nog enkele maanden te moeten wachten om de auto in het echt te kunnen zien.
Afwezig blijven op de hoogmis van de automobiel is gewoonweg fout !
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
vandaar dat het ene na het andere merk het besluit neemt weg te blijven van tonnen verslindende beurzen?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
ik ga ook al jaren niet meer naar een (auto)beurs, zonde van tijd en geld; de nodige informatie staat op internet en de auto is verder te zien en bij de plaatselijke dealer, kan je ook meteen een proefrit maken