Pagina 1 van 1
waar is die slang voor?
Geplaatst: 21.09.2006 - 15:14
door marcelg
vraagje:
op 't ronde huis van de luchtmeter net na het luchtfilter huis, zit een dikke slang van ongveer 30mm.
deze gaat richting een soort stelmotor?? onder de zekeringkast.
waarvoor dient deze slang en unit onder de zekeringskast?
wa voor effect heeft het als die los ligt aan de luchtfilterzijde?
(was namelijk losgeschoten)
alvast bedankt voor het antwoord
Geplaatst: 21.09.2006 - 16:27
door Renkel
Klopt het dat het een aluminium slang is?
Geplaatst: 21.09.2006 - 16:36
door marcelg
nee, jij doelde zeker op de carterontluchting?
de slang zit bij de luchtmeter,dus aan de schone zijde van het filter
Geplaatst: 21.09.2006 - 17:49
door Renkel
Ik doelde op de uitlaatgas retourlucht die voor een tweede maal aangezogen wordt.
Geplaatst: 21.09.2006 - 19:30
door marcelg
slang zit onder de rode cirkel
Geplaatst: 21.09.2006 - 19:33
door marcelg
als je de sensor links van de pijl (luchtmeter) los trekt moet je dan met draaiende motor merken dat ie anders gaat lopen?
met of zonder aangesloten sensor merk ik stationair en met gas geven geen verschil, alleen de motorstorings(lambasonde)lamp gaat aan
Geplaatst: 22.09.2006 - 08:39
door martin2
Dit is de luchtomloopslang van de stationaire regeling.
MvG Martin
Geplaatst: 22.09.2006 - 09:09
door marcelg
en wat is het nut, beter stationair toerental?
Geplaatst: 22.09.2006 - 09:15
door martin2
Ik weet niet wanneer er sprake is van een beter stationaire toerental. Het is iedergeval voor het REGELEN zodat de motor onder alle omstandigheden de juiste toerental loopt. Dus verbruikers aan of niet, cilinders versleten of niet, idem voor zuigers, zomerbenzine ,winterbenzine, koude motor warme motor enz enz.
MvG Martin
Geplaatst: 22.09.2006 - 09:28
door marcelg
deze slang was los zag ik gisteren, heb hem nu weer vast gezet. wat zal het verschil zijn(indien merkbaar)?
Geplaatst: 22.09.2006 - 09:37
door martin2
Het zal me niets verbazen dat de engine chechk lampje uitgaat, voor zover deze heeft gebrand want je motor kreeg lucht binnen wat niet door de luchtmassa meter is gemeten. Je motor loopt nu op een juiste mengsel en dus niet arm waardoor het gevaar van verbrande kleppen "weg is". Verder zul je misschien merken dat je nu meer vermogen hebt. Je krijgt nu ook uitsluitend door de luchtfilter gezuiverde lucht in de motor ,dus minder slijtage.
MvG Martin
Geplaatst: 23.09.2006 - 18:31
door marcelg
vermogen is niet meer geworden, wel lijkt het of de motor minder herrie maakt en dat ie soepeler loopt.
meer vermogen heb ik niet maar dat komt door een andere nog onbekende fout.
daarvoor moet ik eerst foutcode 325 "geheugen probleem" weg proberen te krijgen
Geplaatst: 24.09.2006 - 00:16
door martin2
lijkt het of de motor minder herrie maakt en dat ie soepeler loopt.
Zou goed kunnen aangezien je mengsel nu juist is. Minder geluid komt waarschijnlijk doordat het geluid van de inlaat weer volledig wordt gedempt door het luchtfilter. Een gat in de inlaatslang geeft herrie net als het losnemen van het luchtfiter huis.
MvG martin