Zo'n mooie 265-snuit.....

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henri144
3rd Gear member
Berichten: 447
Lid geworden op: 23.06.2006 - 16:44
Locatie: Grunn!

Ik vroeg mij af of het mogelijk is en wat er allemaal bij komt kijken als je een 245 wilt voorzien van zo'n 265-USA-snuit? Ik meen in elk geval andere koplampen, een lichtelijk ander grilletje. Is er meer?

Niet dat ik meteen morgen naar de sloop rijd en de hele handel ophaal, maar het lijkt mij een leuk projectje voor in de nabije toekomst..... :D
En nee, ik hoef geen 265 (nou ja, ik wíl er wel ééntje, maar de liquide middelen zijn momenteel wat karig......), maar ik vind dat de 265-snuit wat robuuster staat. Oh ja, hij is van '88, MY89.......
Good Old Vierkante Bakken Rule!
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....:D :headbang:

V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967

The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'

The Big Lebowski Quote Generator
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

probeer eens bij Kees Roskam

http://www.keesroskam.nl/

die heeft t ook
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

In de 70er jaren werd het bij tamelijk nieuwe 240's al gedaan:

andere motorkap, 264grille en evt. de koplampen (afhankelijk van het soort koplampen dat je al hebt)

Het past er allemaal zonder meer op.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Henri144
3rd Gear member
Berichten: 447
Lid geworden op: 23.06.2006 - 16:44
Locatie: Grunn!

Die motorkap, daar was ik al bang voor...... Maar 't staat wel erg mooi. Overigens ben ik dan van plan om die dubbele koplampen ergens op de kop te tikken.....
Good Old Vierkante Bakken Rule!
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....:D :headbang:

V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967

The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'

The Big Lebowski Quote Generator
Oscar nmgn
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 11.04.2006 - 21:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

succes :)
ziet er opzich wel mooi uit ja ... leg ook gelijk zo'n blok erin dan ;)
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Dat weet ik zo net nog niet.
De 6-cilinders uit die tijd waren aanmerkelijk minder goed dan de viercilinders... 't Spul kwam immers uit Douvrin (de joint venture van Volvo Renault en Peugeot), dus er zaten Franse handjes aan te sleutelen...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

Je kunt er inderdaad een hoge motorkap zoals de 260 en sommige 240's had.
De hoge grille (vanaf modeljaar 81) moet ook niet zo'n probleem zijn.
De paravent van jouw 240 is echter anders van vorm. Vanaf modeljaar 1986 is het middendeel hoger dan de zijstukken (je hebt ook één rooster voor de voorruit ipv twee).
Alle Volvo 140/160/240/260's van vóór modeljaar 1986 hebben juist een verlaagdde middensectie. Het past natuurlijk wel, maar je krijgt een kier die mogelijk wel wat windgeruis gaat geven.
"Amerikaanse' koplampunits gaan niet passen. Deze units hebben een andere richtingaanwijzer (waar een ander spatbord bij hoort), die qua vorm gelijk is aan de 240/260-modellen tot modeljaar 1981 (en voor USA-modellen tot modeljaar 1986).
Gebruikersavatar
pwassink
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 28.06.2006 - 21:08
Locatie: Vorden (Gld)

Ik weet niet of ik een motorwissel zou doen .. denk ut nie !

je gaat toch geen volvoblok wisselen voor dat PRV gedrocht, wat ook nog es
bekend staat met een hoop malheur ??

pwassink
Oostelijke Volvo gek met zweefvliegneigingen.
huidig vervoer:
850 2.3 T-5 mte uit 95 roofrail en spoilerloos voor dagelijks vervoer
164 E 3.0 6-in-lijn uit 72 knikbumper voor pret en prutsen
***********************************************************
De rest hieronder is commercieel te huur, aanbiedingen per pb !
Gebruikersavatar
Henri144
3rd Gear member
Berichten: 447
Lid geworden op: 23.06.2006 - 16:44
Locatie: Grunn!

Het blijft, bezijden de cosmetische aanpassingen, gewoon een 245.... Ik zal de voordelen eens gaan afwegen tegen de nadelen :wink:
Good Old Vierkante Bakken Rule!
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....:D :headbang:

V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967

The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'

The Big Lebowski Quote Generator
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”