Pagina 1 van 1

Zo'n mooie 265-snuit.....

Geplaatst: 22.09.2006 - 10:48
door Henri144
Ik vroeg mij af of het mogelijk is en wat er allemaal bij komt kijken als je een 245 wilt voorzien van zo'n 265-USA-snuit? Ik meen in elk geval andere koplampen, een lichtelijk ander grilletje. Is er meer?

Niet dat ik meteen morgen naar de sloop rijd en de hele handel ophaal, maar het lijkt mij een leuk projectje voor in de nabije toekomst..... :D
En nee, ik hoef geen 265 (nou ja, ik wíl er wel ééntje, maar de liquide middelen zijn momenteel wat karig......), maar ik vind dat de 265-snuit wat robuuster staat. Oh ja, hij is van '88, MY89.......

Geplaatst: 22.09.2006 - 12:22
door +++t blijft behelpen+++
probeer eens bij Kees Roskam

http://www.keesroskam.nl/

die heeft t ook

Geplaatst: 22.09.2006 - 16:53
door Battlecruiser
In de 70er jaren werd het bij tamelijk nieuwe 240's al gedaan:

andere motorkap, 264grille en evt. de koplampen (afhankelijk van het soort koplampen dat je al hebt)

Het past er allemaal zonder meer op.

Geplaatst: 23.09.2006 - 10:56
door Henri144
Die motorkap, daar was ik al bang voor...... Maar 't staat wel erg mooi. Overigens ben ik dan van plan om die dubbele koplampen ergens op de kop te tikken.....

Geplaatst: 23.09.2006 - 16:02
door Oscar nmgn
succes :)
ziet er opzich wel mooi uit ja ... leg ook gelijk zo'n blok erin dan ;)

Geplaatst: 24.09.2006 - 10:50
door Battlecruiser
Dat weet ik zo net nog niet.
De 6-cilinders uit die tijd waren aanmerkelijk minder goed dan de viercilinders... 't Spul kwam immers uit Douvrin (de joint venture van Volvo Renault en Peugeot), dus er zaten Franse handjes aan te sleutelen...

Geplaatst: 24.09.2006 - 15:35
door Maurice Pierik
Je kunt er inderdaad een hoge motorkap zoals de 260 en sommige 240's had.
De hoge grille (vanaf modeljaar 81) moet ook niet zo'n probleem zijn.
De paravent van jouw 240 is echter anders van vorm. Vanaf modeljaar 1986 is het middendeel hoger dan de zijstukken (je hebt ook één rooster voor de voorruit ipv twee).
Alle Volvo 140/160/240/260's van vóór modeljaar 1986 hebben juist een verlaagdde middensectie. Het past natuurlijk wel, maar je krijgt een kier die mogelijk wel wat windgeruis gaat geven.
"Amerikaanse' koplampunits gaan niet passen. Deze units hebben een andere richtingaanwijzer (waar een ander spatbord bij hoort), die qua vorm gelijk is aan de 240/260-modellen tot modeljaar 1981 (en voor USA-modellen tot modeljaar 1986).

Geplaatst: 25.09.2006 - 09:22
door pwassink
Ik weet niet of ik een motorwissel zou doen .. denk ut nie !

je gaat toch geen volvoblok wisselen voor dat PRV gedrocht, wat ook nog es
bekend staat met een hoop malheur ??

pwassink

Geplaatst: 25.09.2006 - 13:57
door Henri144
Het blijft, bezijden de cosmetische aanpassingen, gewoon een 245.... Ik zal de voordelen eens gaan afwegen tegen de nadelen :wink: