Hallo allen,
De laatste tijd 'schokt' mijn S60 D5 uit 2005 bij het rijden van constante, relatief lage snelheden (50km wegen bijv.). Ik dacht in eerste instantie dat de banden niet goed gebalanceerd waren. Dit nagekeken, kleine afwijkingen zijn hersteld maar probleem niet opgelost. Heeft iemand een idee waar dit probleem vandaan kan komen?
Hoor graag van jullie.
Groet, Luuk
S60 'schokt'
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27540
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Hoe bedoel je schokken?
Lijkt het vanuit de aandrijving te komen of ergens anders vandaan?
Lijkt het vanuit de aandrijving te komen of ergens anders vandaan?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27540
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Lijkt mij meer vanuit de aandrijving te komen gezien het feit dat het weg is zodra je de koppeling in trapt.
Ik zou de aandrijfassen bijvoorbeeld eens controleren.
Ik zou de aandrijfassen bijvoorbeeld eens controleren.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 31.12.2017 - 16:23
He hoi,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn S60. De garage waar ik mijn Volvo in onderhoud heb had meteen het antwoord: Airconditioning. Als ik de airco aan heb staan voel ik inderdaad de auto soms schokken, dit komt omdat de pomp van de airco aan en uit schakelt. Ik ben wel blij dat ik nu weet wat het is.
Groet Hein.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn S60. De garage waar ik mijn Volvo in onderhoud heb had meteen het antwoord: Airconditioning. Als ik de airco aan heb staan voel ik inderdaad de auto soms schokken, dit komt omdat de pomp van de airco aan en uit schakelt. Ik ben wel blij dat ik nu weet wat het is.
Groet Hein.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9336
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Maar de airco is een paar keer per minuut, als het constant schokt is het niet de airco.
Je zou dan met het raam open ook de tik van de pomp moeten horen gelijktijdig met het schokken.
Aandrijfas inderdaad?
Alle wielbouten goed vast? Domme fout maar ik heb het ook wel eens gehad....
Centrale bout van de wielen?
Je zou dan met het raam open ook de tik van de pomp moeten horen gelijktijdig met het schokken.
Aandrijfas inderdaad?
Alle wielbouten goed vast? Domme fout maar ik heb het ook wel eens gehad....
Centrale bout van de wielen?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi