Beste allemaal,
Ik heb vorige week een nieuwe V60 Cross Country T5 gekocht. Wat een fijne auto!
Nu heb ik alleen het volgende euvel (af en toe). Wanneer ik mijn ruiten open doe en daarna dicht, dan wil er wel eens een ruit een mm open blijven staan. Dit zie je dan ook in de Volvo App: "ruit open". Optisch zie je de ruit niet openstaan, maar wanneer ik daarna de bedieningsknop van die ruit omhoog trek, dan hoor en zie je hem een mm sluiten.
Ik heb de ruiten een reset gegeven en tevens bij de dealer aan de software gehangen. Geen storingen. Ook de dealer heeft hem via de apparatuur een reset gegeven (en de rubbers wat ingesmeerd).
Maar hij blijft af en toe dit euvel vertonen (meestal doen ze het goed...maar toch....).
Heeft iemand van jullie dit ook weleens? Ervaringen, oplossingen welkom. Dankjewel.
Groet,
GJC
Ruit blijft mm openstaan
- Rinootje
- 4th Gear member
Ik neem aan, dat je weet welke ruit het is.
Normaal moet je zo'n ruit de eindstoppen "inleren".
Dat doe je op de volgende manier:
1. Je sluit het raam
2. Je opent het raam helemaal en houd de knop minstens vijf seconden vast, nadat het de volledige open stand heeft bereikt
3. Je sluit het raam en houdt ook daarbij minstens de knop vijf seconden vast na het volledig sluiten van de raam.
4. Test het met openen en sluiten van het raam.
Let er wel op, de beweging met het vasthouden van de knop moet allemaal in een en dezelfde handeling gebeuren. Zoniet, dan is het inleren mislukt.
Normaal moet je zo'n ruit de eindstoppen "inleren".
Dat doe je op de volgende manier:
1. Je sluit het raam
2. Je opent het raam helemaal en houd de knop minstens vijf seconden vast, nadat het de volledige open stand heeft bereikt
3. Je sluit het raam en houdt ook daarbij minstens de knop vijf seconden vast na het volledig sluiten van de raam.
4. Test het met openen en sluiten van het raam.
Let er wel op, de beweging met het vasthouden van de knop moet allemaal in een en dezelfde handeling gebeuren. Zoniet, dan is het inleren mislukt.
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
-
- 1st Gear member
Beste Rinootje,
Zowel handmatig resetten als via de dealer aan de software is gedaan. Helaas blijft heel af en toe bij drie van de vier ruiten het euvel zich voordoen (bestuurderskant is ok). Heel irritant.
De dealer heeft er nu een rapport van gemaakt en wil wellicht de zijpanelen van de deuren losmaken om te kijken of alles daar in orde is.....maar daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten.....
Gr. GJC
Zowel handmatig resetten als via de dealer aan de software is gedaan. Helaas blijft heel af en toe bij drie van de vier ruiten het euvel zich voordoen (bestuurderskant is ok). Heel irritant.
De dealer heeft er nu een rapport van gemaakt en wil wellicht de zijpanelen van de deuren losmaken om te kijken of alles daar in orde is.....maar daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten.....
Gr. GJC
-
- 5th Gear member
Ik heb precies hetzelfde euvel. Nu 2 x gehad dat VOC aangeeft dat de ruit open is, ik niets zie, maar als ik het raam dichtdoe toch een kleine beweging hoor. Ik zal de tip van Rinootje eens proberen.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Rinootje
- 4th Gear member
Die zijpanelen loshalen is het grote werk niet hoor. Het controleren van het mechaniek erachter ook niet, maar wel als het, in zijn geheel, vervangen dient te worden. Op zich denk ik, dat er ergens vuil tussen zit. Vooral omdat je het dus alsnog kunt sluiten. Vroeger heb ik ook zoiets gehad, maar was er een tandje van een tandwiel afgebroken en kon ik het raam in zijn geheel nooit meer sluiten, tenzij ik dat met beide handen aan beide zijden van het glas omhoog duwde (handig als je in de regen bij een betaalde parkeergarage aan kwam of weg gingGJC schreef:

Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
-
- 1st Gear member
Ik ben benieuwd of dat bij jou wel helpt. Bij mij leek dit te helpen, maar na meerdere keren op en sluiten van de ruiten kwam het probleempje toch weer naar boven....4wielen schreef: Ik heb precies hetzelfde euvel. Nu 2 x gehad dat VOC aangeeft dat de ruit open is, ik niets zie, maar als ik het raam dichtdoe toch een kleine beweging hoor. Ik zal de tip van Rinootje eens proberen.
Verneem het graag of en hoe het is opgelost bij jou.
-
- 1st Gear member
Aangezien het een fonkel nieuwe auto betreft, wil ik het nog even aanzien. De auto zit toch vol in zijn garantie de komende 2 jaar. En mocht het wat "vuil" zijn, wellicht dat het na verloop van tijd allemaal soepeler gaat door gebruik.Rinootje schreef:Die zijpanelen loshalen is het grote werk niet hoor. Het controleren van het mechaniek erachter ook niet, maar wel als het, in zijn geheel, vervangen dient te worden. Op zich denk ik, dat er ergens vuil tussen zit. Vooral omdat je het dus alsnog kunt sluiten. Vroeger heb ik ook zoiets gehad, maar was er een tandje van een tandwiel afgebroken en kon ik het raam in zijn geheel nooit meer sluiten, tenzij ik dat met beide handen aan beide zijden van het glas omhoog duwde (handig als je in de regen bij een betaalde parkeergarage aan kwam of weg gingGJC schreef:
)
Andere tips of opmerkingen zijn welkom. Dank!
- voske
- 2nd Gear member
Ik heb het ook al een paar keer gehad met mijn V60 CC.
Melding in VOC, dat auto niet afgesloten is etc..
Inderdaad alle ramen nog een keer dicht en klaar.
Zal het in de gaten houden en melden bij volgende garantie bezoek.
Mocht er ondertussen een oplossing gevonden zijn, dan hoor ik dat graag.
Groet,
Voske
Melding in VOC, dat auto niet afgesloten is etc..
Inderdaad alle ramen nog een keer dicht en klaar.
Zal het in de gaten houden en melden bij volgende garantie bezoek.
Mocht er ondertussen een oplossing gevonden zijn, dan hoor ik dat graag.
Groet,
Voske
Volvo V60 T6 AWD Plugin Hybride Ultra Dark Christal white Mj. 2025 Full Options
Porsche 997 3.6 Turbo Cabrio 2008
Volvo V60 B5 CC AWD Denim Blue mj 2023 Full Options
Volvo S60 R-Design Intro Edition T5 Full Options Fusion Red MY 2019 Polestar Engineered
Volvo V60 Cross Country MY 2018, electric silver T5 Polar+ Luxury Line Full
V70 D4(5cilinder)MY 2014 Nordic Plus Saphire Black Bi-Xenon
Volvo C70 D4 Summum, 2011 offblack Sov. Hide Alu. inleg Bi-Xenon.
Div. klas. Volvo's Amazon[/s]
Volvo S60 R-Design Intro Edition T5 Full Options Fusion Red MY 2019 Polestar Engineered
- voske
- 2nd Gear member
Ga zaterdag eerst op vakantie.
Voor het eerst in 25 jaar weer met een benzine auto.
Ben benieuwd hoe het gaat met de caravan er achter!
Na de vakantie voor verschillende kleine dingen bij de dealer langs.
zal dan ook het VOC raamprobleem even aankaarten.
Mocht er voor die tijd bij een ander een oplossing gevonden zijn, dan lees ik dat hier graag.
Groet,
Voske
Voor het eerst in 25 jaar weer met een benzine auto.
Ben benieuwd hoe het gaat met de caravan er achter!
Na de vakantie voor verschillende kleine dingen bij de dealer langs.
zal dan ook het VOC raamprobleem even aankaarten.
Mocht er voor die tijd bij een ander een oplossing gevonden zijn, dan lees ik dat hier graag.
Groet,
Voske
Volvo V60 T6 AWD Plugin Hybride Ultra Dark Christal white Mj. 2025 Full Options
- silverado
- 3rd Gear member
Hier ook heeeel af en toe last van, bij met name de voorportieren.
Ik stoor me er niet aan, garantie is eraf en vind het niet echt een probleem.
Temeer daar de rest van de wagen probleemloos is (afkloppen...)
Ik stoor me er niet aan, garantie is eraf en vind het niet echt een probleem.
Temeer daar de rest van de wagen probleemloos is (afkloppen...)
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40