Iemand al kunnen beoordelen hoe de xc40 T5 AWD het doet voor een trailer of caravan??? Ik ga het ervaren over een paar weken en zal dit hier delen. Ga TAB400 ermee trekken van rond 1300kg all-in. Ben bang voor verbruik....
Han
Caravan!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2113
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Vul hem hier in: https://caravantrekker.nl/berekening/berekening.php , ik voorspel dat het geen slechte combi is
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- iDanman
- 2nd Gear member
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 10.12.2013 - 00:18
- Locatie: bij knooppunt Hoevelaken
Ik kan het je na 3 augustus vertellen, ben dan met een. Vervangende XC40 T5 thuisgekomen als het goed is.
Caravan 1500kg.
Heb er wel vertrouwen in!
Caravan 1500kg.
Heb er wel vertrouwen in!
ᐯ60 ᗷ3 ᗰY2022 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ ᗩᗪᐯᗩᑎTᗩGᕮ ᗷᖇIGᕼT SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03.01.2018 - 20:49
Eerste ervaring met trekken van caravan 1350kg incl lading. Super! Ik rij zelfs in eco, dan trekt ie iets rustiger op, maar in adaptive cruise control berg op schroomt ie niet om gas diep in te duwen. Nergens het gevoel van te weinig vermogen. Ook stabiliteit prima. Was Mitsubishi outlander phev gewend, was ook heel stabiel (misschien nog wel wat meer door gewicht) maar kwam vermogen te kort in de bergen. Dus heel tevreden. Wel jammer dat copilot blijkbaar niet aan kan en BLIS ook niet als je er een caravan achter hebt. Dus zelf sturen
Dan DE vraag tav verbruik. Ik rij dus ECO, 4 volwassenen in de auto met bagane en caravan weegt all in 1350kg. Ik rij op autoweg 105-110 km per uur. Verbruik is dan 14l/100km. Ik tank euro98. Lijkt me normaal maar heb zelf niet veel caravan ervaring. Wat zeggen jullie ervan?
Groeten
Han
Dan DE vraag tav verbruik. Ik rij dus ECO, 4 volwassenen in de auto met bagane en caravan weegt all in 1350kg. Ik rij op autoweg 105-110 km per uur. Verbruik is dan 14l/100km. Ik tank euro98. Lijkt me normaal maar heb zelf niet veel caravan ervaring. Wat zeggen jullie ervan?
Groeten
Han
- iDanman
- 2nd Gear member
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 10.12.2013 - 00:18
- Locatie: bij knooppunt Hoevelaken
Inmiddels vanuit de diepe Franse Alpen weer thuis gekomen met de XC40 2.0 geartronic als vervangende auto.
De caravan is een Kip Grey-Line 50TDB met max. Gewicht 1500kg (en dat haalden we zeker).
Heeft geweldig gereden, meer dan genoeg power om de bergen te bedwingen. Wel continu handmatig geschakeld om voldoende olie koeling te behouden tussen de 2300-3000 toeren aangehouden.
Genoten van de rit, zeer comfortabel en de hoge zit is erg overzichtelijk.
Ook remmen voor haarspeldbochten geen enkel probleem, voldoende massa in de auto, alles zeer stabiel!
Er is maar een nadeel, er is een draaikolk in de brandstoftank...tussen de 300-320 km haalde ik met telkens rond de 45 liter tanken. Op 98 loopt ie iets zuiniger dan op EUR95, scheelt ongeveer 20km op een tank...
Gr, Danman
De caravan is een Kip Grey-Line 50TDB met max. Gewicht 1500kg (en dat haalden we zeker).
Heeft geweldig gereden, meer dan genoeg power om de bergen te bedwingen. Wel continu handmatig geschakeld om voldoende olie koeling te behouden tussen de 2300-3000 toeren aangehouden.
Genoten van de rit, zeer comfortabel en de hoge zit is erg overzichtelijk.
Ook remmen voor haarspeldbochten geen enkel probleem, voldoende massa in de auto, alles zeer stabiel!
Er is maar een nadeel, er is een draaikolk in de brandstoftank...tussen de 300-320 km haalde ik met telkens rond de 45 liter tanken. Op 98 loopt ie iets zuiniger dan op EUR95, scheelt ongeveer 20km op een tank...
Gr, Danman
ᐯ60 ᗷ3 ᗰY2022 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ ᗩᗪᐯᗩᑎTᗩGᕮ ᗷᖇIGᕼT SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3920
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Wat is dat in vergelijking met jouw V60?iDanman schreef: Inmiddels vanuit de diepe Franse Alpen weer thuis gekomen met de XC40 2.0 geartronic als vervangende auto.
De caravan is een Kip Grey-Line 50TDB met max. Gewicht 1500kg (en dat haalden we zeker).
Heeft geweldig gereden, meer dan genoeg power om de bergen te bedwingen. Wel continu handmatig geschakeld om voldoende olie koeling te behouden tussen de 2300-3000 toeren aangehouden.
Genoten van de rit, zeer comfortabel en de hoge zit is erg overzichtelijk.
Ook remmen voor haarspeldbochten geen enkel probleem, voldoende massa in de auto, alles zeer stabiel!
Er is maar een nadeel, er is een draaikolk in de brandstoftank...tussen de 300-320 km haalde ik met telkens rond de 45 liter tanken. Op 98 loopt ie iets zuiniger dan op EUR95, scheelt ongeveer 20km op een tank...
Gr, Danman
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2664
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Dat verbruik (1:7) vind ik wel meevallen. Ik (met 1500 kg aan de haak) haal het ook net aan maar dan op diesel . met mijn benzine-Superb haalde ik destijds amper 1:6. Nu heb ik wel last van een hele zware rechtervoet.....
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- iDanman
- 2nd Gear member
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 10.12.2013 - 00:18
- Locatie: bij knooppunt Hoevelaken
Even nagekeken in VOC, was gemiddeld 9,8L/100kmRoaldH schreef: Wat is dat in vergelijking met jouw V60?
ᐯ60 ᗷ3 ᗰY2022 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ ᗩᗪᐯᗩᑎTᗩGᕮ ᗷᖇIGᕼT SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40
1500 kg achter een xc40 d3 loopt prima. Tussen de 100 en 105 een verbruik van 1:9,5 of 10,5l op 100km.
Opvallend is wel dat de tank al vroeg aangeeft leeg te zijn. Met nog 30 km volgens de boordcomputer gaat er maar 48 liter in.
Opvallend is wel dat de tank al vroeg aangeeft leeg te zijn. Met nog 30 km volgens de boordcomputer gaat er maar 48 liter in.
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19585
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Met mijn V70 2 5T uit 2005 reed ik met caravan circa 1 op 7.
En dan reed ik 85 km/h op de gps. Harder staat in Zweden gelijk aan een boete.
In Frankrijk ben je met een XC40 en een caravan van 1350 kg ook het haasje als je harder dan 95 km/h op gps rijdt. De controles zijn daar enorm opgetuigd. Let Op daar want een combi die zwaarder mag wegen dan 3500 kg mag dus slechts 90 km/u en géén 130 km/u.
Overigens moet ik zeggen dat ik het verbruik met 105 km/u van TS dus erg mee vind vallen ten opzichte van het gewicht.
En dan reed ik 85 km/h op de gps. Harder staat in Zweden gelijk aan een boete.
In Frankrijk ben je met een XC40 en een caravan van 1350 kg ook het haasje als je harder dan 95 km/h op gps rijdt. De controles zijn daar enorm opgetuigd. Let Op daar want een combi die zwaarder mag wegen dan 3500 kg mag dus slechts 90 km/u en géén 130 km/u.
Overigens moet ik zeggen dat ik het verbruik met 105 km/u van TS dus erg mee vind vallen ten opzichte van het gewicht.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)