Na ongeveer 3 jaar met veel plezier te hebben rondgereden in mijn Vibrant Copper V60 T4 uit 2011, heb ik deze vanmorgen ingeruild voor een andere V60 T4.
Naast de andere kleur (Power blue) is het ook een V60 van het nieuwe model, inclusief Sensus navi met meerdere updates van kaarten per jaar, wat ik ook wel erg handig vind. Wel moet ik wennen aan de nieuwe navi-stem en de andere manier om via spraak de navi te bedienen. Zal vanzelf wel wennen.
Hieronder even een plaatje van oud en nieuw.
Opnieuw voorstellen, opvolger voor oude V60....... een andere V60
- Volvorigami
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16.01.2018 - 19:11
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Volvorigami op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 1.6 T4 Power blue 2015 [6,3 l/100km]
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Gefeliciteerd. Mooie kleur die nieuwe. Krijgt deze ook een krachtkuurtje?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Volvorigami
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16.01.2018 - 19:11
Polestar tuning gaat zeker gebeuren. Eerst weer even een korte tijd met de "standaard" T4 motor met 180 pk rijden, totdat ik daar weer aan gewend ben. Dan heb je daarna ook het gevoel dat het extra bedrag ook wat oplevert. Ik had het ook direct kunnen laten doen, maar dit leek mij leuker.
V60 1.6 T4 Power blue 2015 [6,3 l/100km]
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
- Volvorigami
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16.01.2018 - 19:11
Bij het ophalen bij de dealer was er net een proefrit dag van de nieuwe V60 2018. Die heb ik dus ook gelijk even bekeken. Ziet er goed uit, dus wie weet een T5 of T6 als ik deze Power blue V60 weer ruim boven de 200.000 km heb gereden
V60 1.6 T4 Power blue 2015 [6,3 l/100km]
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
- Volvorigami
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16.01.2018 - 19:11
Staat in de tweede topic "hoogste km-stand V60 rijders". De oude uit 2011 had 228.668 km bij inruil, de opvolger uit 2015 heeft bij mijn aankoop 82.442 km gereden. Kan dus nog wel een paar jaartjes vooruit totdat ik de nieuwe ook op 228.000 km heb gezet.
Op basis van mijn ervaring met de Vibrant copper V60 is de T4 erg betrouwbaar geweest. Nooit problemen mee gehad, alleen standaard onderhoud en vervanging van banden, remmen, etc. Nu kijken of de opvolger ook zo betrouwbaar is.
Op basis van mijn ervaring met de Vibrant copper V60 is de T4 erg betrouwbaar geweest. Nooit problemen mee gehad, alleen standaard onderhoud en vervanging van banden, remmen, etc. Nu kijken of de opvolger ook zo betrouwbaar is.
V60 1.6 T4 Power blue 2015 [6,3 l/100km]
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Hele mooie kleur D. Toch geen D6 geworden?? Veel plezier met deze!!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Volvorigami
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16.01.2018 - 19:11
In mijn nieuwe T4 zit (helaas) nog de 1.6 Ford motor. Ik had liever een echte Volvo motor gehad, maar die exemplaren zijn nog lastig te krijgen voor het budget dat ik beschikbaar had. Of de kilometerstand is heel veel hoger, wat voor mij minder interessant is.
V60 1.6 T4 Power blue 2015 [6,3 l/100km]
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
- caspervc
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 10.06.2018 - 14:03
Ah tnx. Dacht even de 2.0. Was benieuwd naar de verschillen van een ervaringsdeskundige.Volvorigami schreef: In mijn nieuwe T4 zit (helaas) nog de 1.6 Ford motor. Ik had liever een echte Volvo motor gehad, maar die exemplaren zijn nog lastig te krijgen voor het budget dat ik beschikbaar had. Of de kilometerstand is heel veel hoger, wat voor mij minder interessant is.
Ik heb de 1.6 t3. Moet zeggen dat er niets over te klagen valt.
Waarom is men er hier negatief over?
Is dat het Volvo sentiment? Of zijn er veel problemen met het blok? In mijn ogen is dit namelijk toch wel één van de betere turbo blokken van de laatste jaren (vergeleken met de tsi/thp blokken) Vind weinig echte structurele problemen.
P.s. Ik wil je topic niet kapen en ook geen volvo - ford discussie uitlokken.
2024 Volvo XC40 Recharge SMLR Fjord Blue
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 24.03.2015 - 14:24
- Locatie: Arnhem
Enige wat met de 1.6 wel eens gebeurt is dat er een drijfstang buiten komt kijken of een zuiger verbrandt. Ligt wel erg aan de rijstijl en belasting. Ken een paar verhalen en bij een verhaal was er in elk geval van (slechte) tuning sprake. Het komt lang niet zoveel voor als de TSI en thp problemen.
Correctie ken er een uit 1e hand door tuning en dit is een ander...
Correctie ken er een uit 1e hand door tuning en dit is een ander...
Laatst gewijzigd door Godtoh op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Volvorigami
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16.01.2018 - 19:11
Zoals ik eerder al schreef, ik heb met mij vorige T4 zonder problemen de 228.668 km gehaald, motorisch geen enkel probleem gehad, ook de Polestar tuning op dit blok was een prima aanvulling.
Maar als echte Volvo liefhebber (zeker van de 5 en 6 cilinder motoren) vind ik een Volvo motor toch iets extra's hebben, heeft verder niets met de kwaliteit van andere motoren te maken, meer een gevoelskwestie.
Maar als echte Volvo liefhebber (zeker van de 5 en 6 cilinder motoren) vind ik een Volvo motor toch iets extra's hebben, heeft verder niets met de kwaliteit van andere motoren te maken, meer een gevoelskwestie.
V60 1.6 T4 Power blue 2015 [6,3 l/100km]
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996