1.8 inhouden bij warme motor 2600rpm
Geplaatst: 24.07.2018 - 11:40
Sinds een tijdje heb ik problemen met accelereren als de motor warm is.
Bij koude motor dus geen enkel probleem.
Op een obd lezer gevonden dat op cilinder 2 en 3 misfires zouden plaatsvinden (0,2%) of zo. Bougies zijn nog vrij nieuw en oké, dus toen maar alle vier bobines vervangen, die kosten toch niks, en volgens mij waren ze nog origineel.. Hierna leek het probleem weg te zijn, maar blijkbaar de eerste dagen niet lang genoeg gereden. Probleem is namelijk terug.
Er komt geen check engine light, en op de obd staat niks. Alle emissie tests passen, overige tests ook. En altijd als je mensen laat meerijden schokt hij niet. (Kom je blij bij de garage: 'nu doet ie het', en dan is er geen reproductie).
De eerste echte schok, als het gebeurt, is op 2600rpm, hierna doet hij -soms- nog onrustig. En dat dus alleen als hij warm is.. de obd tool heeft nog steeds -exact- hetzelfde aantal misfires, dus lijkt me ergens een foute uitlezing.
Qua gevoel lijkt het een beetje op wat er gebeurde voordat bij 140k de intake solenoid kapot ging (p2008), maar ik weet niet waarom dat nu weer zou gebeuren..
Wellicht de kabels naar de bobines?
Waarom alleen als hij warm is?
Opvallend: ik heb ook een tijdje gehad dat de ruitensproeier ermee ophield als de auto warm was.. dat bleek uiteindelijk (na vervanging van o.a. de pomp) aan de zekeringkast te loggen waar een stekker even opnieuw verbonden moest worden...
Bij koude motor dus geen enkel probleem.
Op een obd lezer gevonden dat op cilinder 2 en 3 misfires zouden plaatsvinden (0,2%) of zo. Bougies zijn nog vrij nieuw en oké, dus toen maar alle vier bobines vervangen, die kosten toch niks, en volgens mij waren ze nog origineel.. Hierna leek het probleem weg te zijn, maar blijkbaar de eerste dagen niet lang genoeg gereden. Probleem is namelijk terug.
Er komt geen check engine light, en op de obd staat niks. Alle emissie tests passen, overige tests ook. En altijd als je mensen laat meerijden schokt hij niet. (Kom je blij bij de garage: 'nu doet ie het', en dan is er geen reproductie).
De eerste echte schok, als het gebeurt, is op 2600rpm, hierna doet hij -soms- nog onrustig. En dat dus alleen als hij warm is.. de obd tool heeft nog steeds -exact- hetzelfde aantal misfires, dus lijkt me ergens een foute uitlezing.
Qua gevoel lijkt het een beetje op wat er gebeurde voordat bij 140k de intake solenoid kapot ging (p2008), maar ik weet niet waarom dat nu weer zou gebeuren..
Wellicht de kabels naar de bobines?
Waarom alleen als hij warm is?
Opvallend: ik heb ook een tijdje gehad dat de ruitensproeier ermee ophield als de auto warm was.. dat bleek uiteindelijk (na vervanging van o.a. de pomp) aan de zekeringkast te loggen waar een stekker even opnieuw verbonden moest worden...