trilling volvo v70 2.4 2000

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gesloten
wouterkok89
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25.10.2017 - 18:30

Beste mede-forumleden.

Kunnen jullie wellicht meedenken met het volgende probleem. ik heb een trilling in de auto. ik heb zelf een hele hoop zaken uitgesloten en denk dat het in de aandrijf as (moet) zitten. Het enige wat ik kan verzinnen wat het ook nog kan zijn is in de motorsteunen maar wellicht kunnen jullie dit met jullie ervaring uitsluiten.

Probleem: trilling voelbaar bij 130-200.

- met gas geven.
- in neutraal lijkt het minder of weg te zijn.
- het wordt veroorzaakt door rechter kant. heb de auto op de bok gehad en wanneer linker wiel stil staat en rechterwiel 140 gaat dan voel je de trilling.
- trilling komt ook in stuur
- en in versnellingsbak als auto in versnelling 140 gaat.
- in neutraal flink optoeren geeft niet de zelfde trilling. meer een normale trilling uit de bak. dan is het ook niet merkbaar in het stuur. =
- er zit geen speling op het lager.
- ook maakt het lager niet heel veel geluid (op de bok) bij 140km/h.
- in de bocht op de snelweg voelbaar als ik naar rechts ga. dan lijkt trilling duidelijker aanwezig te zijn. dan hoor je het ook beter.
- visueel lijkt het rechterwiel te trillen bij 140km/h
- visueel lijkt het linkerwiel niet te trillen
- visueel lijkt rechteraandrijfas niet te trillen.

Kunnen jullie nog iets verzinnen? kan het eventueel toch nog in de motorsteunen zitten? of is het overduidelijk de aandrijfas.

bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Hoofdverdachte is een motor steun of bak steun
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Ik zou eerst maar eens de wielen goed laten controleren op rondheid.

Das tientjes werk.
wouterkok89
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25.10.2017 - 18:30

bedankt voor de tips! banden zijn goed. heb het zowel met zomer als met winterbanden.

ik heb nieuwe motorsteunen besteld. bovenste was ook ingescheurd dus vervang ze gelijk alle drie. als dat niet helpt toch maar de aandrijfas vervangen denk ik.
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Subframe goed vast? Let op, bouten zijn rekbouten en dienen vervangen te worden als je ze opnieuw aandraait.
Gesloten

Terug naar “Techniek overig”