Op dit moment rijd ik rond in de Zwitserse Alpen maar ik irriteer me behoorlijk aan de piepende remmen.
Veel bocht werk, veel stijgen en dalen en tsja dan moet je soms toch wel wat afremmen met mijn v70 automaat maar ik word gek van dat gepiep.
Nu is mijn vraag: ligt dit aan de kwaliteit remblokken die er geplaatst zijn of moet ik het zoeken in de combinatie schijf en blokken?
Zo gauw ik weer in het vlakke Nederland ben , waar ik dit probleem nooit heb gehad, wil ik hier toch iets aan laten doen.
Overigens rijd de trouwe v70 heerlijk in de bergen maar dat piepen.....
Groet .
Piepende remmen in berglandschap
-
- 6th Gear member
Piepende blokken zijn trillende blokken, een klein beetje vet tussen blok en remklauw kan een hoop goed maken.
Je weet dat handmatig terugschakelen in de bergen een hoop slijtage aan blokken en schijven bespaard?
Je weet dat handmatig terugschakelen in de bergen een hoop slijtage aan blokken en schijven bespaard?
- Peveo
- 2nd Gear member
Ik gebruik eerlijk gezegd voornamelijk de standen 4 of 3 in de bergen maar begrijp ik het goed dat ik tijdens dalen dan beter terug kan schakelen naar stand L .
Of is het beter om als het ware continue te schakelen tussen 4,3 en L ipv een stand te kiezen?
Of is het beter om als het ware continue te schakelen tussen 4,3 en L ipv een stand te kiezen?
- Hanegem
- 3rd Gear member
Ik heb een XC90 automaat met een oude bak. Maar ik daal in dezelfde versnelling als ik stijg. Daarnaast rem ik af en toe hard af en laat hem dan weer gaan, dan veel te remmen.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
-
- 3rd Gear member
Is het niet dat lipje wat tegen de schijf aan komt als de blokken bijna zijn versleten??
Stijgen en dalen doe ik ook in dezelfde versnelling, dalen soms 1tje lager want continu remmen
worden je schijven en blokken loeiheet van wat verminderde remvermogen tot gevolg heeft.
Eric
Stijgen en dalen doe ik ook in dezelfde versnelling, dalen soms 1tje lager want continu remmen
worden je schijven en blokken loeiheet van wat verminderde remvermogen tot gevolg heeft.
Eric