Ik ben in het bezit van een Volvo S80 uit 1998. Nu heb ik sinds kort een probleem met het alarm. Om de haverklap gaat dit ding af of ik nu beperkte quard instel of niet. Aangezien de sirene kapot is blijft het gelukkig alleen bij knipperende lampen die naar verloop van tijd vanzelf wel weer uitgaan.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alarm Volvo S80
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Dat kan aan heel wat dingen liggen:
Heel soms electronica kapot
Meestal defecte deur- motorkap- koferdekselsensoren.
Die alarminstallaties zijn door de dealer uit lezen, zodat duidelijk wordt in welk deel van de auto gezocht moet worden.
Heel soms electronica kapot
Meestal defecte deur- motorkap- koferdekselsensoren.
Die alarminstallaties zijn door de dealer uit lezen, zodat duidelijk wordt in welk deel van de auto gezocht moet worden.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Raadpleeg je dealer....
Volvo for life
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Dan moet ie heel zeker uitgelezen worden bij de dealer.
Volvo Rules the Road
-
- 4th Gear member
dat doe ik ook komende zaterdag, maar misschien was het een soort van service wat uitgevoerd moet worden en dat de auto dat bij houd, zoals de 15000 km beurt doormiddel van het service indicator lampje. maar dit betekent dus dat er iets STUK is en niet iets voor onderhoud moet gebeuren?
- volvogrill
- 2nd Gear member
beste volvo rijders
de bekenste oorzaak van alarm afgaan is de sensor gemonteert in
hemelbekleding.deze is aftelezen via de computer bij de volvo dealer
groet volvogrill
de bekenste oorzaak van alarm afgaan is de sensor gemonteert in
hemelbekleding.deze is aftelezen via de computer bij de volvo dealer
groet volvogrill
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ook een sirene heeft te maken met een gigantisch temperatuurverschil (van 's winters < -20gr. 's zomers soms wel > 40gr) hij hangt in een auto waar hij door o.a. kuilen soms harde klappen krijgt, alleen daardoor kunnen dingen al stuk gaan.s80 1999 schreef:bij mij is de sirene kapot,
vraag: hoe kan die nou kapot gaan, als ie nooit afgaat?
120 euro verder en je ziet dat ding niet, en je hoopt m nooit te horen ook.
ik hou op.
- volvogrill
- 2nd Gear member
beste starter
ik heb gemeld dat de hemel-bekleding een censor bevat,die kan je bij kachelpaneel uitzetten.de sirene heeft een nood batterij,als accu spanning tever zakt,gaat toch alarm af.test deze twee manieren
groet volvogrill
ik heb gemeld dat de hemel-bekleding een censor bevat,die kan je bij kachelpaneel uitzetten.de sirene heeft een nood batterij,als accu spanning tever zakt,gaat toch alarm af.test deze twee manieren
groet volvogrill