K&N inleg filter

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
volvopilot
2nd Gear member

hoi allemaal,

binnenkort ga ik mijn auto klaarmaken voor de APK en doe ik een grote beurt zelf. Olie, filters, bougies.

Nu zag ik dat er bij het bestellen van de onderdelen grote verschillen in luchtfilters zaten. K&N had zo bijvoorbeeld een katoenen luchtfilter die zogenaamd koppel bij lagere toeren iets zou moeten doen verhogen. Dit betreft gewoon het standaard inleg filter en geen rond luchtfilter. Verder kun je deze schoonmaken en oliën.

ik las dat de nadelen weer zijn dat er wat olie op de luchtmassameter kan komen wanneer je te veel olie op het filter aanbrengt.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn met een K&N inlegfilter en hoe de ervaringen hier mee zijn. Ik heb zelf een S40 uit 2006 met 1.8L duratec benzine.
2016 Volvo V60 D6 Twin Engine
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
V50 R
6th Gear member

Ik heb nog geen problemen ondervonden met het inlegfilter, maar er zijn genoeg voorbeelden te vinden van mensen die idd storingen krijgen. Vermogens winst is nihil, geluid is daarentegen bij optrekken wel leuker. Verder is het filter af fabriek met olie geimpregneerd, dus als je het koopt, geen olie aanbrengen op een nieuw filter. Daarnaast kan je vaak op ebay de filters vinden tegen een lagere prijs, meer als tip.
RZA
5th Gear member

Ik heb altijd K&N filters in m'n auto's gehad zonder enig probleem. Ook nu in m'n V40 en 3008. Inderdaad, als je na schoonmaken teveel olie aanbrengt kan dat problemen met je LMM geven maar als je de instructies goed volgt zal dat in principe niet gebeuren. Geluid is net wat rauwer en hij pakt iets beter op onderin. Ik ben er altijd erg tevreden over geweest.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
kawaman
5th Gear member

Ook ik heb een K&N inlegfilter in mijn V50 D5.
Voor mijn gevoel gaat/ging het allemaal net ietsje makkelijker na vervanging.
Kanttekening daarbij is wel dat ik van een gebruikt (vervuild) naar een nieuw K&N filter ging.
Geluid is een ietsje meer aanwezig maar dat is geen straf.
Tot nu toe geen enkel probleem, ook niet na een schoonmaakbeurt en opnieuw in-oliën.
Bij de beurten word op het moment dat er volgens schema een nieuw luchtfilter geplaatst zou moeten worden, het bedrag van dat filter van de rekening afgehouden, netjes, toch?
Erik

S60 T5 R-design
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”