stuurwiel slijtplekken

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Fredk
1st Gear member

Afgelopen zaterdag mijn 440 uit 1996 ingeruild voor een V40 uit 2000. (juni) Was wel toe aan een ander wagen en had altijd al de wens om een V40 te nemen. De uitvoering is nog een fase 1, maar heeft al wel de heldere koplampen, en stoelen met een knop links en rechts. Volgens mijn garage ook al de motor en electronica van een fase 2.

Afbeelding
Wagen ziet er keurig uit, maar heeft wat slijtplekken op het stuurwiel. Op dit forum al gezocht maar nog geen duidelijke oplossing gevonden. Wie heeft er ervaring met het herstellen van deze slijtage? Ik dacht zelf aan een leder herstel bedrijf o.i.d.
Verder al mee kunnen lezen over een aantal zaken die ook ook nog wil aanbrengen, zoals mistlichten, (mistlampen monteren en aansluiten, nieuwe schakelaar en de computer laten herprogrammeren las ik) en een middenarmsteun, (met de duidelijke beschrijving op dit forum gpubliceerd) moet ik dat zelf kunnen. Verder nog misschien de blokjes grille en eventueel Roofrails monteren, maar die schijnen nog al kostbaar te zijn. ( als iemand mistlichten of roofrails in de aanbieding heeft hoor ik dat graag)

Fred
CeeBee
5th Gear member

Dat is mooie, nette auto.
Wat voor motor?
Je kan niet veel rendement van een niet turbo verwachten namelijk.
Wat bedoel je met nieuwe schakellaar?
Een set rails voor op het dak staan regelmatig op MP voor rond de 100 euro.

Je stuur repareren kost ongeveer €90,- maar effe commercieel, ik heb nog een origineel leren sportstuur voor €45.00.
Gratis monteren en passen, ivm de kleur.
Foto's en verdere info over de PM.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Renkel
5th Gear member
Contacteer:

Welkom, hopen dat je een veilige tijd met de V40 mag hebben, ziet er goed uit.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Als je voor honderd euro een set roofrails te pakken krijg ben je een knappe jongen. Bij Autorima in Druten betaal je €200,-
Op Marktplaats meestal zelfs €250,-

Wel grappig dat er zoveel dingetjes van het opvolgmodel inzitten. Heb je ook foto's van de binnenkant?
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Fredk
1st Gear member

Hij heeft een 1.8 motor, maar is de Fase 2 uitvoering en zou 125 pk zijn. Mijn 440 had ook een 1.8 dus ik wilde niet minder. Met de de V40 uiteraard proefgereden, en ben alleminst ontevreden, reed heerlijk rustig bij 120 km, en lekker comfortabel. Ben overigens een rustige rijder, heb voor mijn werk al vaak genoeg brokkepiloten uit hun vierwieler geknipt, dus ik ga voor veilig en niet voor een hoge topsnelheid
Ik las in het onderdeel mistlampen plaatsen, dat je een nieuwe schakelaar nodig hebt, de verlichtingsschakelaar, dat zou dan een andere moeten worden?
Ander stuur is dat eenvoudig te wisselen ivm airbag en zo? Dit stuur bevalt me wel, maar wil eerst even proberen om de slijtplekken te behandelen.
Roofrails voor 100, - klinkt leuk, wil ik ze gelijk hebben, ik zal marktplaats en dit forum in de gaten houden.
Als het meezit kan ik hem zaterdag ophalen, en kan daarna wat interieur foto's plaatsen. Volgens de verkoper zou het een Luxury-Sport uitvoering zijn ?
J
3rd Gear member

Hai,

volgens mij is er inderdaad een tussenfase gemaakt, maar met wat zoeken moet je daar wel uit komen.

luxury sports? nooit van gehoord, misschien dat de site van autoweek je verder kan helpen, die hebben in carbase per uitvoering de specificaties

mistlampen inbouwen zou redelijk makkelijk zijn, voor € 100 ben je rond heb ik mij laten vertellen, maar ook voor mij staat dat nog op de verlanglijst
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

luxury sports bestond alleen op de vroege phase 1´s (zeg maar tot aan 1999)
luxury-line:
cruise control
stoelverwarming
el. ramen voor en achter
el. spiegels
cv. met afstandsbediening
hoogteverstelling r.v. stoel
leeslampen voor
armsteun achter
sport-line:
boordcomputer (digitaal in de rechtse klok, met o.a. olietemperatuurmeter)
mistlampen
DSA
sportief geveerd onderstel

Dit is dus geen Luxury Sport, het is een Europa Sport zo te zien (er moet een geruit "Vega" stof-vinyl interieur inzitten 7A70 meen ik), en die 1800 had 122pk's (waar die van < 1999 er 115 had)
ajbv40
2nd Gear member

Tja, die slijtplekken....Heb in t verleden eens een V40 uit 1996 gehad en daar zonder problemen mee rondgereden. Nu heb ik sinds 2,5 jaar een V40 uit 2000 en die had bij aankoop behoorlijke slijtplekken aan t stuurwiel. Deze is door de garage vervangen en een half jaar terug begint het gerommel weer met die plekken! Sinds de (goedkopere) onderdelen in Tsjechie of weet ik wat voor oostblokland gemaakt worden is de kwaliteit daar ook naar! Skieen in Tsjechie is leuk maar onderdelen daar vandaan.....laat maar.
Een Volvo van nu is echt niet meer zo goed als die van toen. Wat mij betreft is het dus ook de laatste.....
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ajbv40, neem dan ook geen Audi of VW, een aantal modellen (en niet de minste) worden zelfs compleet in het oostblok gebouwd tegenwoordig....

Die leren X40 sturen zijn onder garantie (coulance) vervangen, misschien heb je zelfs nog garantie op het garantiedeel...
ajbv40
2nd Gear member

Na 2,5 jaar nog garantie???? Lijkt me stug. Maar waar t me om gaat is dat een klasse als Volvo toch met onderdelen is uitgerust waar je hele grote vraagtekens bij zet. Dat veiligheid hoog in t vaandel staat vind ik heel goed, maar daar hoort kwaliteit niet onder te lijden....vind ik. Misschien wordt de volgende wel een Renault??????Die heeft tenminste alle veiligheidssterren.........maar misschien ook weer kwaliteit van lik-me-vestje?
En zo is er met elk merk wel wat...zucht
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

het onderdeel is bekleed met leer geweest, de zure regen heeft mogelijk een desatreuze invloed op dat rund gehad....
Volvo for life
Fredk
1st Gear member

luxury-line:
cruise control- ja
stoelverwarming -?
el. ramen voor en achter - ja
el. spiegels - ja
cv. met afstandsbediening -ja
hoogteverstelling r.v. stoel - ja
leeslampen voor - ja ? dacht ik
armsteun achter - ja
sport-line:
boordcomputer (digitaal in de rechtse klok, met o.a. olietemperatuurmeter) - ja
mistlampen - nee
DSA - Ken ik niet ?
sportief geveerd onderstel - Moet ik nog ondervinden.
Wel gezien dat er Pianoblack inleg rond het dashboard zit, verlichte make-up spiegels rechts en links, en een Volvo stereo CD/radio met 6 boxen, zo op het eerste gezicht.
Stuurwiel vervangen van een auto uit 2000 gaat vast niet onder garantie, maar als het niet met wat leer reparatie middelen gaat en het blijft me irriteren misschien toch maar een nieuw stuur. Ach en kwaliteit, ooit eens een V 40 carrosserie in Born aan gort mogen knippen met een hydraulische schaar, was toen aardig onder de indruk van de kooiconstructie etc. En afgezien van wat lampjes problemen in het dashboard, nooit echte storingen gehad met mijn 440.(nog nooit langs de weg stil komen staan in 8 jaar tijd) Dat was met Peugeot of Ford Mondeo's die ik ooit als zaken auto heb gereden wel anders.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

je hebt op zeker geen luxury sport.
Volvo for life
Fredk
1st Gear member

Wel of geen luxury sports, of Europa sports, de auto is voor mij goed genoeg. Heeft 140000 km gelopen, nieuwe banden, remmen en remschoenen, en alle andere noodzakelijke onderhoud is uitgevoerd. Ik denk dat ik hier geen spijt van zal krijgen. Was best moeilijk een keuze te maken. Veel V40's hebben toch niet altijd het onderhoud gekregen wat ze nodig hebben, en er zijn veel verkopers die snel geld willen verdienen maar geen service verlenen. Lage prijs maar zonder garantie. Internet staat er vol mee. En dan moet je veel technische kennis hebben om een goede keus te maken. Deze komt van mijn vaste garage, die ik volledig vertrouw.
Fredk
1st Gear member

Afbeelding
Een foto van het interieur. En of het nu de juiste stof
Europa Sport zo te zien (er moet een geruit "Vega" stof-vinyl
is of niet, het is een nette auto gebleven. Afgezien dan van het stuurwiel. Misschien heeft de vorige eigenaar vaak handwringend in de file gestaan :P
Eigenlijk vind ik het Fase 2 interieur iets mooier, maar dat moet dan maar wachten tot de volgende V40.
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Ha een brandweerman op het forum,

Zal vast niet voor niets zijn dat je Volvo rijd :wink: .

Zit je in sweet lake city bij de brandweer?

Groet Barry
Fredk
1st Gear member

Barry,

klopt, heb destijds via mijn bedrijf, (beste producent van redgereedschap) samen met de befaamde Jack Kusters, bij Volvo Born 3 V40's aan gort mogen knippen. ( Alleen de carroserie, niet gelijk allemaal gaan huilen) Dan kun je goed zien hoe degelijk en sterk de kooiconstructie is. Voeg daar aan toe een rustige rijstijl, en alertheid, en zo probeer ik veilig door het verkeer te komen.
Werkte in Sweet Lake, ben nu overgegaan naar Brw. Den Haag.

Fred
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Lachen man, ik werkte op een bij jullie "bekend" pand in de Radonstraat voor Greg O. ik werk nu bij een andere dienst wat nog meer stiekem enzo is.

Ben je ook wel eens wezen paintballen met die gestoorde?

Groet Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Fredk
1st Gear member

Nee Barry, je geeft het zelf al aan, die gestoorde Greg O, krijgt mij niet mee. Wat voor V40 rij jij. Mijn V40 heeft zijn eerste ritje al gehad, even op en neer naar A'dam, beviel prima, wat een rust en wegligging, voorlopig nog 1000 % tevreden.
Garage houder gaat kijken voor een setje dakrailsen, had hij een adresje voor, dus dat en een ander stuurwiel, waarvoor ik dit topic startte, zullen de eerste verbeter punten zijn.

Fred
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Hoi Fred,

Ik rijd zelf in een 327 violet V-40, 2.0 16v uit 1996.
Mijn eerste vakantie was er mee naar het Thuringer Wald (voormalig oost duitsland) en ook mij viel het op hoe rustig de auto rijd ook als je vrij hard gaat (185 kilometer op de gps).

Moest soms stiekum wel lachen met dat paintballen als die lijp weer even een "rook" gordijntje legde en andere teams al kotsend de safe area's uit kwamen waggelen.

Mbt tot die dakrails, bij een maatje van me waren zijn dakrails van zijn dak af gejat dus niet iedereen gaat even netjes met het vergaren van spullen om.

Ik ben zelf ook nog dik tevreden met mijn V-40 in duistland uit en te na getest tot groot ongenoegen van mijn vrouw even alle truken van de sro uit de kast gehaald, de kinderen vonden het geweldig maar zij werd een beetje bleekjes rond haar neus... ;-} , als ik tzt (ooit) weer een keertje geld heb wil ik een V-50 kopen die vind ik er ook echt mooi uit zien.

Mijn pa heeft trouwens van een oud collega van je (vrijwilliger), een paar jaar geleden een 740 estate gekocht, dat is een beetje de slet van de family maar wat je daar in mee kan slepen is echt onverstelbaar. De wegligging van dat apparaat is echt belabberd maar het blijft wel rijden...

groet Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”