Ik was vandaag in de garage voor weer een probleem met de achterklep veren, ditmaal de rechter.
Eerder dit jaar is de linker onder garantie vervangen. Maakte krakend geluid en klep wilde niet meer elektrisch open.
Nu is de rechter "aan de beurt" lijkt het. Krakend geluid.
Bij openstaande klep kan er regenwater naar binnen lopen, schijnbaar kunnen ze daar niet tegen.
Echter, de rechterveer kon niet vervangen worden. Niet op voorraad, moet uit Zweden komen.
Volgens de dealer is het nummer van de linker ook al veranderd, dus er lijkt iets mee te zijn.
Even afwachten of hier een bulletin voor komt.
Iemand anders ervaring hiermee?
Probleem met achterklep veren?
- Hansvg
- 3rd Gear member
Hans
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
- jvov60
- 4th Gear member
Heb er geen last van. Maar ik gebruik mijn achterklep niet zoveel. En dus nog minder vaak in de regen.
Kan je misschien een vochtwerend middel gebruiken op de veren? Bijvoorbeeld Teflonspray of gewone WD-40?
Kan je misschien een vochtwerend middel gebruiken op de veren? Bijvoorbeeld Teflonspray of gewone WD-40?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
-
- 2nd Gear member
Als het heeft geregend en de achterklep wordt geopend, dan loopt er bij mij ook precies een straal water zo de bovenkant van de veerpoot in.
Het soort parapluutje wordt dan juist een opvangbakje. Ik kan me voorstellen dat er dan dus water in het binnendeel van de veerpoot/motor komt.
Rechts overigens meer dan links. Misschien omdat de auto rechts net een fractie hoger staat dan links (dichter bij het huis / minder verzakking)
Mogelijk simpel op te lossen door een rubbertje aan de binnenkant klep te plakken waardoor het water een iets andere route kiest bij het openen.
Het soort parapluutje wordt dan juist een opvangbakje. Ik kan me voorstellen dat er dan dus water in het binnendeel van de veerpoot/motor komt.
Rechts overigens meer dan links. Misschien omdat de auto rechts net een fractie hoger staat dan links (dichter bij het huis / minder verzakking)
Mogelijk simpel op te lossen door een rubbertje aan de binnenkant klep te plakken waardoor het water een iets andere route kiest bij het openen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door joscha op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC60 T6 Ultimate Bright my24 (eigen import)
XC60 T8 inscription my19 2018-2023 (eigen Import)
XC60-2009 2012-2018
XC70-2002 2008-2012
V40 2004-2008
XC60 T8 inscription my19 2018-2023 (eigen Import)
XC60-2009 2012-2018
XC70-2002 2008-2012
V40 2004-2008
- jvov60
- 4th Gear member
Laat je dealer de problemen melden bij Volvo Zweden. Ze hebben daar de mogelijkheden voor.
Als er genoeg meldingen zijn, gaat Volvo er hopelijk iets aan verbeteren. En dan hoop ik voor jou (en mij) ook achteraf.
Als er genoeg meldingen zijn, gaat Volvo er hopelijk iets aan verbeteren. En dan hoop ik voor jou (en mij) ook achteraf.
- jvov60
- 4th Gear member
Inderdaad. Ik hoop het...BendW schreef: Daar kunnen ze misschien samen met de achter portieren rubberen strips plakken...
Geen idee hoe snel Volvo met oplossingen achteraf komt.
- Hansvg
- 3rd Gear member
Veerpoot rechts is nu ook vervangen. Afwachten...
Hans
-
- 2nd Gear member
Klanten worden zeker geïnformeerd omtrent terugroepacties.
Maar was toevallig in de garage voor een storing (oranje lampje), en toen gaf mijn dealer aan, je kunt binnenkort een brief verwachten, maar toevallig zijn wij al geïnformeerd, zodat we voorbereidingen kunnen treffen.
En toen zijn die veren besteld en gemonteerd.
Maar was toevallig in de garage voor een storing (oranje lampje), en toen gaf mijn dealer aan, je kunt binnenkort een brief verwachten, maar toevallig zijn wij al geïnformeerd, zodat we voorbereidingen kunnen treffen.
En toen zijn die veren besteld en gemonteerd.
-
- 2nd Gear member
maandag op eerste onderhoud geweest met de XC60 en de dealer vroeg om een nieuwe afspraak te maken om de gasveren te vervangen (had ze niet binnen)volgende week worden ze vervangen!de behuizing van de linkerveer was bij mij al een paar keer naar beneden gekomen,wat een krakend geluid veroorzaakt!