Update GPS

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Will.I.Am
1st Gear member

Vraagje:

Ik heb hier de nieuwe GPS kaarten op USB staan. Zodra de Volvo er is wil ik de kaarten updaten.
Volgens wat ik lees duurt de update een 3 tal uur maar kan / mag onderbroken worden.

Moet de motor blijven draaien en kan je het intertaiment systeem verder gebruiken tijdens de update? M.a.w. kan je bv naar de radio luisteren tijdens de update?

Bedankt voor het meedenken ^_^
Pinoo15
Starter

Motor hoeft niet te blijven draaien.Bij niewe start start motor gaat update gewoon verder. USB stick wel laten zitten tot update voltooid is .Alles werkt behalve navigatie, die vertoont een updatebalk.Heb twee maand geleden update na aankoop uitgevoerd , duurde een tweetal uurtjes.
V40 T2 MY 18
V50 R
6th Gear member

Ja hoor je kan radio luisteren, alleen reageert het systeem wat trager. Update gewoon draaien tijdens het rijden, na een paar ritten is hij dan voltooid. Gewoon de usb stick laten zitten en gaat hij automatisch verder.
Wel even er op letten dat de usb goed is geformateerd. Laatste keer dat ik het in de v40 deed liep de update vast, toen usb opnieuw geformateerd en weer de update gedownload en toen ging hij weer verder met updaten.
Will.I.Am
1st Gear member

Bedankt voor de info.
Welk formaat moet de stick best geformateerd worden?
The Mechanic
5th Gear member

Will.I.Am schreef: Bedankt voor de info.
Welk formaat moet de stick best geformateerd worden?
Fat32 en niets anders voor de Sensus update
zwollywood538
2nd Gear member

Handleiding en download kaarten:

https://www.volvocars.com/nl/support/ar ... 516832a2ec

Zie bij de Europakaart de vermelding: Let erop dat het gebruik van deze kaart in Turkije verboden is.

Wel zit Turkije bij de Europa kaart in, Turkije is ook apart te installeren, hierbij staat deze vermelding niet. Apart........... :bandit:

Dus zou je wanneer je naar Turkije wilt rijden bij de grensovergang onmiddelijk moeten switchen naar de enkele kaart van Turkije, dan gebruik je de Europa kaart dus niet, of zou deze Europakaart niet eens meer geinstalleerd mogen zijn wanneer je in Turkije rijdt?

Europa 18.75 GB
Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Voormalige Joegoslavische republiek Macedonië, Zweden, Zwitserland

Turkije 4.63 GB
Turkije

Sensus Navigation is iig een mooier Navigatie-systeem dan de eerdere HU-1205 >_< , toch werkte die HU-1205 icm een originele (USA-SPEC ??) Volvo Ipod adapter best goed vind ik. O-)

Zoals ik begrepen heb doet de Volvo dealer bij elke service beurt al de evt update's qwa software voor de auto/automaatbak etc, én Navigatie etc ..servicebeurt 2.0 oid?
Laatst gewijzigd door zwollywood538 op 01.01.1970 - 01:00, 14 keer totaal gewijzigd.
Will.I.Am
1st Gear member

Om 100% zeker te zijn welke kaarten moet ik downloaden bij Volvo?
(indien mogelijk graag een link)

Dit is mijn Volvo (vanaf morgen..)

V40 2.0 D3 Momentum - 150 PK Sedan
Brandstof: diesel
2012

https://1drv.ms/u/s!AmOXqOTiP0ozg0D_o9vaPUe8bu4u

https://1drv.ms/u/s!AmOXqOTiP0ozg0G1N5AnLq5qbSHT
Will.I.Am
1st Gear member

V50 R
6th Gear member

https://www.volvocars.com/nl-be/support ... nload-maps
Als je naar deze site gaat, even kijken of je het wereld bolletje op je middenconsole hebt of niet. Dan aanklikken op de site en alles volgt zich vanzelf. Zonder dashbord foto is dat niet te zeggen.
OGA244
8th Gear member

2012 had nog geen wereldbolletje, dan moet je eerst een systeemupdate laten doen
Will.I.Am
1st Gear member

Navraag gedaan en inderdaad geen wereldbolletje .. er staat 2012 maar eigenlijk is het de uitvoering 2013 omdat deze V40 er nog niet was in 2012 .... (eerste inschrijving okt.12)
Volgens de Volvo garage zou de systeemupdate reeds gebeurd zijn .. dus ik zal het morgen eventjes proberen anders zal het een garage-bezoek worden ;-)
Will.I.Am
1st Gear member

Ik heb een USB (128gb) in extend Fat staan maar wanneer ik deze in de USB vd Volvo stop dan gebeurd er niets ....
Rinootje
4th Gear member

Will.I.Am schreef: Ik heb een USB (128gb) in extend Fat staan maar wanneer ik deze in de USB vd Volvo stop dan gebeurd er niets ....
Nee, er wordt ook duidelijk gezegd, op de website, dat het een FAT32 geformatteerd stickie moet zijn.
exFAT wordt niet herkend voor updates van de Sensus.

Hier vind je een programma, die je stick in FAT32 kan formatteren (Windows programma)
Mag ik je een tip geven?
Houdt die 128 GB lekker voor andere dingen (zoals muziek of zo) en koop ergens een (goedkope?) 32 GB stick, die je alleen voor updates van de Sensus gebruikt ;)

Edit:
Het gedownloade Volvo programma detecteert de FAT32 of suggereert dan vervolgens om dat om dan voor je te formatteren.
Alleen gebruik ik dat programma alleen om naar de HDD te downloaden, want het duurt uren als je dat direct naar de stick wilt laten doen.
Bij het downloaden naar de HDD gaat het heel snel, waarna je het zelf naar de stick kunt kopiëren (let wel op de folder structuur!)
Laatst gewijzigd door Rinootje op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Will.I.Am
1st Gear member

Bedankt voor de info. heb de 128Gb omgezet in een partitie van 32Gb en deze via deze tool geformatteerd naar FAT32
Nu is hij opnieuw de data erop aan het zetten en dan nogmaals proberen.

THX
Will.I.Am
1st Gear member

Rinootje schreef:
Edit:
Het gedownloade Volvo programma detecteert de FAT32 of suggereert dan vervolgens om dat om dan voor je te formatteren.
Ik heb het voordien gedownload naar de stick die in exFAT stond en het programma gaf geen suggesties om het alsnog in FAT32 te formateren :-|
Maar kijk, de download is nu bezig op een FAT32 stick van 32Gb .. duimen dat dat het deze maal wel werkt .. anders zal het 'dealer'-werk worden :sleep:

( de kaarten die er nu opstaan zijn van 2014 ... )
Will.I.Am
1st Gear member

OK de stick is blijkbaar in orde en het systeem herkent het ... maar nu vraagt deze naar een licentiecode ...
Zal best eventjes bij de dealer langsgaan ...
Rinootje
4th Gear member

Will.I.Am schreef: maar nu vraagt deze naar een licentiecode ...
Dit betekent, dat je de update er nog niet in hebt zitten.
Will.I.Am schreef: Zal best eventjes bij de dealer langsgaan ...
De update brengt wel kosten met zich mee. maar daarna hoef je voorlopig geen kaart-updates meer te kopen
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Will.I.Am
1st Gear member

Woensdag een afspraak met de dealer .. kost 80 EUR maar gezien de kaarten nooit zijn ge-updated is dit zijn euro's waard ... en in de toekomst kan ik dit dan zelf doen.
Hopelijk lukt de update want volgens de dealer zijn er in het verleden al wat problemen geweest.

Heb op het GPS forum ook nog deze vraag, tot op heden zonder resultaat .. wie weet hier antwoord op?
viewtopic.php?t=79667
V50 R
6th Gear member

Geen idee hoe dat werkt met POI invoeren. Gebruik het zelf namelijk nooit.
Hoop dat de update werkt van de dealer. :)
Mickos
1st Gear member

Je kan pas het POI selecteren als punt als het inderdaad in de buurt van de auto is of positie op kaart zoals zeggen. Selecteren gebeurt dan door te scrollen over de kaart bijvoorbeeld. Als je dus van huis naar je hotel gaat rijden moet je helaas dus gewoon het adres handmatig invoeren.
Plaats reactie

Terug naar “V40”