Ik heb deze auto als tweede auto aangeschaft omdat ik voor mijn werk nogal veel spullen moet vervoeren en de V40 met zijn ruime kofferbak daar de ideale auto voor leek. De bedoeling was dus om de V40 enkel voor het werk te gebruiken, maar ik vind het zo een fijne auto dat de "eerste" auto steeds vaker in de garage blijft staan.
De auto is vrij compleet, met boordcomputer, verwarmde stoelen, cruise control etc.
Dit is de V40:

Zoals aan elke tweedehands auto heeft ook deze auto zijn kleine gebreken en heb ik nog wel wat werk om hem in een zo goed als optimale stand te brengen. Zo werken de ruitensproeiers niet naar behoren, maar aan de hand van een draad op dit forum heb ik dus een oplossing gevonden. Nu is het maar te hopen dat de dichts bijgelegen dealer deze sproeiers voor mij wil bestellen.
Bestaat er trouwens een firma die vanuit Nederland/België onderdelen opstuurt naar Spanje?
Een ander klein mankementje dat me stoort is de verlichting de draaiknoppen van de ventilator en de boordcomputer het niet meer doen. Hoe krijg ik die lampjes vervangen zonder dat ik het dashboard beschadig?

De koplampen leveren vergeleken bij mijn andere auto maar weinig licht en ik zou dan ook graag weten wat de beste optie is om een maximale verlichting te verkrijgen, daar de Spaanse wegen nauwelijks verlicht zijn.