Heren, dames ook,
het waarschuwingslampje van de motorkamp blijft branden terwijl de motorkap goed gesloten is. Waar moet ik aan denken?
Graag jullie reacties.
Waarschuwingslampje motorkap
- pjdamen
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 09.09.2013 - 11:31
VOLVO V70 2.0D Limited Edition (2009)
VOLVO XC60 D3 (met VolvoTune) Summum (2013)
VOLVO V90 T6 Recharge Inscription (2022)
VOLVO XC60 D3 (met VolvoTune) Summum (2013)
VOLVO V90 T6 Recharge Inscription (2022)
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
Als techneut, moet ik je waarschuwen om GEEN WD40 in die schakelaar te gebruiken, zoals op dat forum wordt geroepen.
In no-time heb je het probleem weer en mag je de schakelaar gaan vervangen. Bij de betere electronica (web)shop is beter spul voor die schakelaar te vinden.
In no-time heb je het probleem weer en mag je de schakelaar gaan vervangen. Bij de betere electronica (web)shop is beter spul voor die schakelaar te vinden.
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Zal die schakelaar niet waterdicht gemaakt zijn?
Ik denk dat je het prima even met wd40 kan proberen. Of een kruip olie. Iets iniedergeval. Die schakelaar overleefd dat wel (waterdicht)
Ik denk dat je het prima even met wd40 kan proberen. Of een kruip olie. Iets iniedergeval. Die schakelaar overleefd dat wel (waterdicht)
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
WD40 legt een olie achtige laag over de contacten heen, waardoor die helemaal geïsoleerd worden en dan zal de schakelaar NOOIT meer gaan werken en moet je hem vervangen.Blade schreef: Zal die schakelaar niet waterdicht gemaakt zijn?
Ik denk dat je het prima even met wd40 kan proberen. Of een kruip olie. Iets in iedergeval. Die schakelaar overleefd dat wel (waterdicht)
WD40 en KRUIP-olie, de naam zegt het al, het kruipt overal door, ook in "waterdichte" schakelaars ...
Als je dat gebruikt, wens ik je heel veel succes, maar kom dan niet hier uithuilen!
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20723
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Oops, inderdaad Blade maar dat is inderdaad een "domme" opmerking vooral met jou achtergrond. WD40 is GEEN contactspray die je bij electronische schakelaars moet gebruiken. Je gebruikt WD40 om iets dat vast zit los te krijgen of om te zorgen dat iets los moet blijven (makkelijk "los"draaien).
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Met contactspray en de motorkap iets agressiever omlaag probleem opgelost. Bedankt voor het meedenken.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Tuurlijk is het geen contact spray. Maar als je effectief de contactspray wilt gebruiken, zul je de schakelaar toch echt open moeten peuteren. Die schakelaars zijn echt heel goed geisoleerd. Als er geen water in komt, dan komt er ook geen andere vloeistof in hoor. Zie mijn afbeelding, zulke schakelaars zitten erin. Je kan mij niet wijs maken, dat daar iets in kan komen!V480-S60 schreef: Oops, inderdaad Blade maar dat is inderdaad een "domme" opmerking vooral met jou achtergrond. WD40 is GEEN contactspray die je bij electronische schakelaars moet gebruiken. Je gebruikt WD40 om iets dat vast zit los te krijgen of om te zorgen dat iets los moet blijven (makkelijk "los"draaien).
WD40 is echt niet heel slecht om in het slotje te sprayen, trekt geen vuil aan, en is geen echte 'kruipolie', zelf gebruik ik een busje op PTFE basis, maar lang niet iedereen heeft dat, WD40 bijna iedereen wel....
Zelf denk ik dat het harder dicht doen van de kap, de oplossing was.
Beetje overrated, niet?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.