D5 noodloop: injectoren, contacten of wat anders?
Geplaatst: 17.09.2018 - 10:44
Mijn XC90 D5 (bj 2008) heeft nu iets van 290K gelopen. Vorige week na rit van 300+ km enkele reis begon de auto te "bokken", met vervolgens een serie van anti-skid meldingen, motormanagement melding en melding betreffende versnellingsbak.
Bij aankomst bij de dealer aldaar (niet mijn eigen garage dus) laten uitlezen:
- Storingen op alle injectoren (ECM23D0 cil 4: signaal ontbreekt, ECM2670/80/90/B0 cil 1,2,3,5: signaal te hoog)
- ECM-5720 Communicatie regeleenheid voor versnellingsbak - onjuist signaal
- BCM-0101 Communicatieproblemen met motorregeleenheid
- TCM-0A31 Signaal ontbreekt van Motorregeleenheid (ECM)
Bij de dealer zijn de contacten van de injectoren losgehaald, schoongemaakt en ingesprayed met contactspray.
Op de rit naar huis (300+ km) geen enkel probleem. De volgende dag, begonnen de foutmeldingen en noodloop opnieuw, ongeveer 300m na starten van de auto. Vanochtend naar eigen garage geweest. Foutmeldingen op vier injectoren. Afspraak gemaakt om volgende week de injectoren te laten testen.
Wat denken jullie hiervan? Roept dit herkenning op wellicht?
Ik lees op Internet ook veel over contactproblemen bij de ECM / ECU... Waar zit die precies bij een XC90-D5 2008? Heeft iemand een tekeningetje/foto?
groet!
PS: Dit is een (bewuste) dubbelpost, omdat ik me later besefte dat dit wellicht ook bij andere Volvo modellen voorkomt en niet alleen bij XC90. De eerste post was in het specifieke XC90 gedeelte op dit forum. Als de admin graag wil dat ik een van de twee posts verwijder, hoor ik dat graag.
Bij aankomst bij de dealer aldaar (niet mijn eigen garage dus) laten uitlezen:
- Storingen op alle injectoren (ECM23D0 cil 4: signaal ontbreekt, ECM2670/80/90/B0 cil 1,2,3,5: signaal te hoog)
- ECM-5720 Communicatie regeleenheid voor versnellingsbak - onjuist signaal
- BCM-0101 Communicatieproblemen met motorregeleenheid
- TCM-0A31 Signaal ontbreekt van Motorregeleenheid (ECM)
Bij de dealer zijn de contacten van de injectoren losgehaald, schoongemaakt en ingesprayed met contactspray.
Op de rit naar huis (300+ km) geen enkel probleem. De volgende dag, begonnen de foutmeldingen en noodloop opnieuw, ongeveer 300m na starten van de auto. Vanochtend naar eigen garage geweest. Foutmeldingen op vier injectoren. Afspraak gemaakt om volgende week de injectoren te laten testen.
Wat denken jullie hiervan? Roept dit herkenning op wellicht?
Ik lees op Internet ook veel over contactproblemen bij de ECM / ECU... Waar zit die precies bij een XC90-D5 2008? Heeft iemand een tekeningetje/foto?
groet!
PS: Dit is een (bewuste) dubbelpost, omdat ik me later besefte dat dit wellicht ook bij andere Volvo modellen voorkomt en niet alleen bij XC90. De eerste post was in het specifieke XC90 gedeelte op dit forum. Als de admin graag wil dat ik een van de twee posts verwijder, hoor ik dat graag.