Op dit moment is bij mijn dealer de Polestar tuning in de aanbieding (€695 ipv €995).
Ik twijfel of ik de tuning op mijn V60 CC T5 moet laten zetten. Is het een merkbaar verschil?
Heeft er iemand ervaringen mee het afgelopen jaar? Doen of niet doen?
Polestar tuning T5 doen of niet?
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29521
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik heb de Polestar tuning afgelopen voorjaar laten doen bij mijn XC60 met de T5 motor. Het is echt een verbetering, de auto rijdt veel prettiger, niet alleen door de motor tuning maar vooral door de aanpassing van de automaat.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
Alhoewel ik een V40 heb, met een geartronic (8-speed) automaat, is het grote verschil met name dat de automaat anders is gaan schakelen. Die is echt rustiger gaan schakelen, waarschijnlijk ook vanwege de toename van het koppel. Voor de pk's hoef je het niet te doen, maar wel voor de automaat software en de toename van het koppel.lint schreef: Het is echt een verbetering, de auto rijdt veel prettiger, niet alleen door de motor tuning maar vooral door de aanpassing van de automaat.
Ik rijd er mee sinds eind juli.
Of je het geld er voor over hebt, is je eigen keuze. Voor mij was de aanbieding net genoeg om me over de streep te halen (nog steeds veel geld overigens).
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik zou het zeker laten doen alhoewel ik het wel vreemd blijf vinden dat deze optimalisatie niet standaard is er is feitelijk geen vermogens toename het is een verbetering van de bak / aandrijflijn. Als je de testen leest van bv de nwe V60 dan hoor je telkens dat de AW GT8 veel beter is dan de oude GT6 maar nog niet zo goed als de bakken van BMW, Audi en MB. Waarom dan proberen te concurreren en mee te komen met de top met een suboptimaal product.
Er zijn in het verleden P* updates geweest met tientallen PK's toename (AWD D3's bijvoorbeeld die D5's werden) dat je daar geld voor vraag begrijp ik overigens wel.
Er zijn in het verleden P* updates geweest met tientallen PK's toename (AWD D3's bijvoorbeeld die D5's werden) dat je daar geld voor vraag begrijp ik overigens wel.
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
In mijn V40 T5 is het ook zeer goed merkbaar, meer koppel onderin, hoewel het een turbo-motor blijft. Ook de al aangehaalde karakteristiek van de versnellingsbak is heel prettig. Sneller opschakelen en niet direct terugschakelen bij versnellen.
Voor mij het geld waard.
Voor mij het geld waard.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- yauwera
- 2nd Gear member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02
Zijn er eigenlijk andere tuners die de geartronic ook kunnen tunen, want voor de T4 doet Polestar niets...
Iets meer koppel en iets meer pk's, maar vooral een beter schakelgedrag is op de GT6 ook welkom.
Iets meer koppel en iets meer pk's, maar vooral een beter schakelgedrag is op de GT6 ook welkom.
V40 T4 Geartronic 2017
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
persoonlijk heb ik veel betere ervaring met BSR Tuning (bsrtuning.nl) ook een Zweedse firma, met echt veel betere resultaten..
- RZA
- 5th Gear member
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Volvotune kan het. Dit ontving ik van ze toen ik navraag deed:
"Jou motor de B4204T19 190pk 300nm single turbo kunnen we aanpassen naar 225pk met 400nm max.
(natuurlijk kunnen we dit ook lager instellen)
De automaat (TF-71SC) heeft een max continue koppel indd van 300nm.
We hebben nog geen idee hoe deze zich gaat houden, tot nu toe hebben we geen problemen ondervonden met het verbranden van de olie oid .
De tf80 versie heeft een max continue van 440nm, we hebben Volvo's lopen met over de 520nm deze doen we wel voorzien van een powerflush bij de interval die Volvo voor schrijft voor taxi en aanhangwagen trekken (om de 60.000km)."
"Jou motor de B4204T19 190pk 300nm single turbo kunnen we aanpassen naar 225pk met 400nm max.
(natuurlijk kunnen we dit ook lager instellen)
De automaat (TF-71SC) heeft een max continue koppel indd van 300nm.
We hebben nog geen idee hoe deze zich gaat houden, tot nu toe hebben we geen problemen ondervonden met het verbranden van de olie oid .
De tf80 versie heeft een max continue van 440nm, we hebben Volvo's lopen met over de 520nm deze doen we wel voorzien van een powerflush bij de interval die Volvo voor schrijft voor taxi en aanhangwagen trekken (om de 60.000km)."
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003