Vervangen Remschijven en blokken

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
roever
4th Gear member

ik wist het, het zat er aan te komen... Mijn remblokken en schijven zijn bijna aan hun einde, en t wordt tijd om ze te gaan vervangen. Dus ik denk ik zal de dealer eens bellen om te kijken wat dat gaat kosten: €250 ex BTW (€300 incl.!!) SLIK! :shock:

Das bijna 1/4 van wat de auto kostte! Maar goed, aangezien ik weinig keus heb wil ik die blokken en schijven zelf gaan (proberen) te vervangen om de kosten te drukken. Als ik de onderdelen bij de onderdelenhandel haal ben ik voor €150 incl. BTW klaar. Probleem is alleen dat ik nog nooit blokken en/of schijven heb vervangen. Mijn vraag is dan ook of iemand in het bezit is van een vraagbaak of garagehandboek waar het vervangen uitgebeeld / uitgelegd staat? Misschien zou je er een paar scans van kunnen maken? Denk trouwens dat het niet zo veel uitmaakt of het specifiek voor de 440 is, lijkt me dat dit bij alle auto's ongeveer hetzelfde zal zijn?

Mijn dank is bij voorbaat zeer groot!!!

Ps. ik heb een 440 1.8i uit 1993 (massieve schijven voor, trommels achter)
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Even op het Volvo850forum kijken, daar loopt ergens een draadje over een digitale Kluwer Vraagbaak. :roll:
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”