2.5T of 2.0T

Plaats reactie
V70D5SummumRijder
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16.04.2018 - 23:39

Hoi,

Na eerder met een D5 AWD automaat te hebben gereden puur vanwege de diesel onzekerheid toch maar niet gekocht.

Maar goed, ben nog steeds op zoek naar een automaat met goede stoelen die ook nog eens veilig is dus toch maar weer naar een V70 aan het kijken.

op het oog 2 auto's. een 2.5T en een 2.0T. Beide uit 2010

Met die laatste intussen gereden. prima testrit. Powershift werkt goed. Geen haperingen op bij optrekken of achteruitrijden.

Wel dieselde de auto soms een seconde na na bij motor uitzetten. En kraakte het linker voorraam bij omhoogkomen. Zaken om je zorgen over te maken???

Een 2.0T is zuiniger begrijp ik. Nog andere voor of nadelen voor de een danwel de ander te noemen (powershift storingsgevoeliger dan geartronic???)

Mvg,

John
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Zeker storingsgevoeliger. Sommige halen de 100k niet.

Ik zelf zou eerder voor een GT gaan.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1570
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Persoonlijk zou ik voor de 5 cilinder gaan...
V70D5SummumRijder
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16.04.2018 - 23:39

The Mechanic schreef: Persoonlijk zou ik voor de 5 cilinder gaan...
Want? Het geluid zal niet de enige reden zijn?
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1570
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

V70D5SummumRijder schreef:
The Mechanic schreef: Persoonlijk zou ik voor de 5 cilinder gaan...
Want? Het geluid zal niet de enige reden zijn?
Geluid is idd heerlijk. Gewoon een fijne, soepele en degelijke motor. De 2.0T vind ik een zenuwachtige motor, klinkt als een stofzuiger en zo'n powershift is ook niet alles..
Erik V70
3rd Gear member
Berichten: 365
Lid geworden op: 07.04.2008 - 15:05

En is de 2.0 in de praktijk veel zuiniger of is dat alleen op papier? Ik heb wel eens begrepen dat de 2.0 een stevige slok lust, net als de 2.5 overigens.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20783
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

De 2.0T met powershift is in veel gevallen een minder fijne combinatie gebleken, waarbij het verbruik in de praktijk ook nog tegenviel. De 2.5T met GT daarentegen blijkt betrouwbaarder te zijn. En niet onzuiniger dan de 2.0T.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

die 2.0T is in ieder geval niet zuiniger dan de 2.5T. Als de rest van de auto ook vertrouwd en netjes is, zou ik gelijk voor de 2.5T gaan. Vind de Powershift minder fijn rijden en de vijfcilinder juist heerlijke souplesse hebben.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
V70D5SummumRijder
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16.04.2018 - 23:39

Dank je wel voor de ervaringen. je ziet ze wel veel die 2.0T R-en valt me op.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

klopt, was destijds een actiemodel, de R-Edition
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”