Afgelopen maand genoten van een vakantie in Toscane waar we met onze caravan van 1300kg naartoe zijn gereden door de Alpen.
Wij hebben de gehele weg op de manuele stand gereden in zijn 4ca 2700 toeren om pingelen tussen 5-4 te voorkomen.
Dit reed overigens erg goed.
Bij thuiskomst heb ik een halve liter olie bij moeten vullen. We hebben daar 4000km gereden waarvan 3.000 met de caravan.
onze v70 (170pk) benzine heeft wel 280dkm op de klok staan.
Wat vinden jullie van dit verbruik?
Olieverbruik v70 2.4 benzine 2006 met caravan
- Plein69
- 4th Gear member
Valt mee.
Is geheel afhankelijk van wat voor viscositeit olie. of er in het verleden veel verschillende merken in hebben gezeten.
Heb je veel korte stukje gereden voor de vakantie zal je altijd iets vocht in de olie krijgen die nu uitdampen omdat hij echt goed heet is geweest.
Ik had in mijn vorige v70 Ardeca 5w30. Dit in combi met caravan gaf iets verbruik.
Met deze V70 kendall 5W40 en over 3500 km door zweden 1 streepje verbruik.
Is geheel afhankelijk van wat voor viscositeit olie. of er in het verleden veel verschillende merken in hebben gezeten.
Heb je veel korte stukje gereden voor de vakantie zal je altijd iets vocht in de olie krijgen die nu uitdampen omdat hij echt goed heet is geweest.
Ik had in mijn vorige v70 Ardeca 5w30. Dit in combi met caravan gaf iets verbruik.
Met deze V70 kendall 5W40 en over 3500 km door zweden 1 streepje verbruik.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Wat mij betreft niet echt vreemd. Auto heeft meer werk moeten verzetten met bergen en een zwaardere bepakking terwijl in Nederland alles vlak is en je overwegend met minder gewicht rijdt.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]