Ik ben van plan om een Volvo V40 Ocean Race uit 2015 te gaan kopen, standdaard zijn ze uitgerust met:
- Lederen bekleding
- Verwarmbare voorstoelen
- Xenon
- Park Assist
- Achteruitrijcamera
- Elektrische voorstoel
- Panoramadak
Vrij luxe, nu vroeg ik mezelf af of ze standaard ook zijn uitgerust met het Business Pack Connect? Ik kan dat eigenlijk nergens terug vinden.
+ Is de Ocean Race uitvoering uit 2015 uitgerust met het oude of het nieuwe Sensus systeem? Is dat misschien af te leiden aan de motor? Ik zie de 2015 modellen voorbij komen met de 1.6 of de 2.0 benzine motor.
*Edit
Volgens mij ben ik er zelf al achtergekomen.
1.6 = https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... ion%20.pdf
2.0 = https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... 20XC60.pdf
Business Pack Connect is een optie.
Volvo V40 Ocean Race 2015 - Standaard opties
- Poolrev
- 5th Gear member
Ik heb een (2.0) D2 Ocean Race, afgeleverd op 28-12-2015.
Business pack connect was niet standaard, die heb ik er los bij besteld. En ik heb het nieuwe Sensus-systeem. Park Assist heb ik niet, zat er niet standaard op.
Business pack connect was niet standaard, die heb ik er los bij besteld. En ik heb het nieuwe Sensus-systeem. Park Assist heb ik niet, zat er niet standaard op.
- OGA244
- 8th Gear member
SPECIFICATIES OCEAN RACE VARIANTEN (BOVENOP KINETIC UITRUSTING)
17" Portunus lichtmetalen velgen (16" Matres voor V40 D2 en D4 handgeschakeld) P
Volvo Ocean Race Aluminium inleg P
Volvo Ocean Race Emblemen op de voorschermen P
Volvo Ocean Race Instaplijsten P
Volvo Ocean Race Lederen bekleding met sportief geprofileerde voorstoelen, contrasterend stiksel en Ocean Race opschrift P
Volvo Ocean Race Vloermatten P
Adaptief TFT Crystal instrumentenpaneel met instellingen; Elegance, Eco & Performance P
Armsteun achter met inklapbare bekerhouders in de middelste zitting P
Audiobediening in stuurwiel P
Automatisch dimmende binnenspiegel met frameless design P
Chromen raamomlijsting P
Cruise Control P
Dual Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting P
Elektrisch inklapbare buitenspiegels in exterieurkleur met grondverlichting, LED-richtingaanwijzers en spiegelbehuizing in Glossy Black finish P
Elektrisch verstelbare bestuurderstoel met geheugen voor stoel en buitenspiegels P
Elektrisch verstelbare passagierstoel P
Koplampreinigingsinstallatie P
LED-dagrijverlichting onderin de voorbumper (inclusief onderste luchtinlaat in Glossy Black finish voor V40 D2 & D2 Business) P
Met leder beklede versnellingspookknop met verlichting en Silk Metal inleg P
Metallic lak (keuze uit drie kleuren zonder meerprijs: Ocean Blue II, Black Sapphire of Bright Silver en 1 kleur met €350 meerprijs:
Inscription Chrystal White Pearl)
P
Panoramisch dak met elektrisch zonnegordijn P
Park Assist camera achter P
Park Assist Pilot inclusief Park Assist voor en achter P
Regensensor P
Ruitensproeierkoppen in exterieurkleur P
Silk Metal inleg in de deurpanelen, rondom de middenconsole en boven het dashboardkastje P
Silk Metal inleg in het stuurwiel P
Verlichtingspack 2 (zie pagina 8 van de reguliere prijslijst voor beschrijving) P
Verschuifbare armsteun voorin P
Verwarmbare voorruit P
Verwarmbare voorstoelen P
P is std in pakket
17" Portunus lichtmetalen velgen (16" Matres voor V40 D2 en D4 handgeschakeld) P
Volvo Ocean Race Aluminium inleg P
Volvo Ocean Race Emblemen op de voorschermen P
Volvo Ocean Race Instaplijsten P
Volvo Ocean Race Lederen bekleding met sportief geprofileerde voorstoelen, contrasterend stiksel en Ocean Race opschrift P
Volvo Ocean Race Vloermatten P
Adaptief TFT Crystal instrumentenpaneel met instellingen; Elegance, Eco & Performance P
Armsteun achter met inklapbare bekerhouders in de middelste zitting P
Audiobediening in stuurwiel P
Automatisch dimmende binnenspiegel met frameless design P
Chromen raamomlijsting P
Cruise Control P
Dual Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting P
Elektrisch inklapbare buitenspiegels in exterieurkleur met grondverlichting, LED-richtingaanwijzers en spiegelbehuizing in Glossy Black finish P
Elektrisch verstelbare bestuurderstoel met geheugen voor stoel en buitenspiegels P
Elektrisch verstelbare passagierstoel P
Koplampreinigingsinstallatie P
LED-dagrijverlichting onderin de voorbumper (inclusief onderste luchtinlaat in Glossy Black finish voor V40 D2 & D2 Business) P
Met leder beklede versnellingspookknop met verlichting en Silk Metal inleg P
Metallic lak (keuze uit drie kleuren zonder meerprijs: Ocean Blue II, Black Sapphire of Bright Silver en 1 kleur met €350 meerprijs:
Inscription Chrystal White Pearl)
P
Panoramisch dak met elektrisch zonnegordijn P
Park Assist camera achter P
Regensensor P
Ruitensproeierkoppen in exterieurkleur P
Silk Metal inleg in de deurpanelen, rondom de middenconsole en boven het dashboardkastje P
Silk Metal inleg in het stuurwiel P
Verlichtingspack 2 (zie pagina 8 van de reguliere prijslijst voor beschrijving) P
Verschuifbare armsteun voorin P
Verwarmbare voorruit P
Verwarmbare voorstoelen P
P is std in pakket
- Poolrev
- 5th Gear member
Deze zaken verschillen per modeljaar. De laatste serie heeft de eerste 2 juist niet standaard, de eerste serie heeft de onderste weer niet...OGA244 schreef: Elektrisch verstelbare passagierstoel P
-
- 2nd Gear member
Per land verschilt dan dat ook nog eens...
Ik heb proefgereden in een Belgische Ocean race T4, waar er geen zetelverwarming inzat.
Heb zelf een T4 1.6, extreem tevreden over de vinnigheid vd motor, verbruik 9.3 l/100km.Powershift die me eigenlijk wat te wild terugschakelt als je teveel gas geeft. Zoals hier eerder al gepost is dat het fingerspitsengefull dat je moet aanleren.
Fiscaal in Belgie veeeel interessanter dan de 2.0, die ontegenspreeklijk nog eens beter moet rijden, want heeft meer koppel.
Uiteindelijk gekozen voor een versie met niet te veel toeters en bellen op en het enige wat ik mis, is een radar om tijdens cruise control rijden afstand te houden. Geen idee of dat een optie is of kan zijn, heb ik toevallig op een Golfje en blijkt pure luxe te zijn voor mij.
Veel plezier met het zoeken of met je keuze.
Ik heb proefgereden in een Belgische Ocean race T4, waar er geen zetelverwarming inzat.
Heb zelf een T4 1.6, extreem tevreden over de vinnigheid vd motor, verbruik 9.3 l/100km.Powershift die me eigenlijk wat te wild terugschakelt als je teveel gas geeft. Zoals hier eerder al gepost is dat het fingerspitsengefull dat je moet aanleren.
Fiscaal in Belgie veeeel interessanter dan de 2.0, die ontegenspreeklijk nog eens beter moet rijden, want heeft meer koppel.
Uiteindelijk gekozen voor een versie met niet te veel toeters en bellen op en het enige wat ik mis, is een radar om tijdens cruise control rijden afstand te houden. Geen idee of dat een optie is of kan zijn, heb ik toevallig op een Golfje en blijkt pure luxe te zijn voor mij.
Veel plezier met het zoeken of met je keuze.
2019 V40 T2 Sport Edition
2015 V40 T4 Summum
2006 V50 2.0 D Momentum
2004 V50 2.0 D
2015 V40 T4 Summum
2006 V50 2.0 D Momentum
2004 V50 2.0 D
- Poolrev
- 5th Gear member
Dat klopt zeker, de Belgische Ocean race mist nog wel meer, zoals bijv. de xenon lampen.BG_V40cc schreef: Per land verschilt dan dat ook nog eens...
-
- 2nd Gear member
Geoxideerd wel ja. Een beetje verweerd is vrij normaal, athans ik zie het bij mijn auto en vele v40’s om mij heen. Maar een beetje poets doet wonderen in mijn geval...Strider schreef: Ik ben afgelopen vrijdag naar een v40 Ocean Race occasion wezen kijken, het eerste wat mij opviel was dat de chrome lijsten rondom de ramen geoxideerd waren. Is dit normaal na 3 jaar?
- Ford Ka 1.3 1996
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
- RZA
- 5th Gear member
Keek vorige keer naar Carwow video op Youtube waarin een gloednieuwe XC60 getest wordt en daar deed oxidatie van de chromen raamlijsten zich ook al voor. Best bizar.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- RZA
- 5th Gear member
Ik zou me daar niet door laten weerhouden als de auto verder helemaal ok is! Heb zelf m'n raamlijsten glossy black laten wrappen en dat is erg netjes geworden. Kun je ook nog overwegen.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
-
- 2nd Gear member
Daar heb ik niet eens aan gedacht, mag ik vragen wat je daar voor kwijt bent geweest?RZA schreef: Ik zou me daar niet door laten weerhouden als de auto verder helemaal ok is! Heb zelf m'n raamlijsten glossy black laten wrappen en dat is erg netjes geworden. Kun je ook nog overwegen.
Ik heb op dit moment een v40 Redesign, en persoonlijk miste ik mijn R-Design stuur in de Ocean Race en had ik ook het idee dat ik de elektrische stoelen niet zo diep kon verstellen als bij niet-elektrische stoelen. Ik twijfel dus een beetje

*Ik kom van een lease auto af en ga naar private toe.
- RZA
- 5th Gear member
R-Design stuur kun je gewoon los bestellen en samen met airbag omwisselen met het stuur in de Ocean Race lijkt me.
Heb raamlijsten samen met grille en diffuser laten doen en dat kostte in totaal 300 Euro.
Heb raamlijsten samen met grille en diffuser laten doen en dat kostte in totaal 300 Euro.