beste volvo-liefhebbers. sinds jan 2017 heb ik een v50 2.0D (2004). Ik ben hier uitermate tevreden mee. heb de auto met 368k op de teller gekocht en inmiddels zit er 416k op de teller.
Auto rijdt heerlijk, maar heb toch een probleem ("zomaar") ineens.
in februari (na 30k rijden) had ik problemen met de koppeling. de koppelingsvloeistof lekte bleek. uiteindelijk koppelingsset en druklager laten vervangen. Vervolgens geen problemen meer gehad. reed weer als een zonnetje... tot vorig week. Na 20.000km rijden heb ik problemen met de koppelingsdruk. deze valt na een tijdje rijden weg. ik kan de auto op neutraal zetten en terugpompen en dan is de druk weer helemaal terug. het lijkt er op dat ik dit vooral op lange afstanden (snelweg) krijg. op korte afstanden niet echt. Auto is gecheckt op lekken, maar die is er niet. remvloeistof reservoir zit gewoon vol.
waar zou het aan kunnen zitten? druklager wellicht niet goed afgesteld ( zo maar een gok, heb totaal geen verstand van de techniek)? maar is toch vreemd dat dit pas na 20k km ontstaat. lijkt wel of er om de een of andere reden lucht in komt.
ik hoor graag jullie mening hierover.
koppelingsdruk valt weg bij V50
-
- Starter
Probleem van druk opgelost door helemaal te laten ontluchten. 3 dagen geen last van gehad.
Gisteren, ineens, viel de aandrijfas eraf.
enorm kabaal. Ik begrijp dat die 2 los van elkaar staan en het waarschijnlijk gewoon slijtage was, wat niet onbegrijpelijk is bij 417k op de teller.
Gisteren, ineens, viel de aandrijfas eraf.