Ongemakken V60 T3 2013

Plaats reactie
Banjo1980
1st Gear member

Beste leden van het Volvo-forum,

Sinds Q1 van 2017 rijd ik een Volvo V60 uit juli 2013. Het gaat om een T3 met powershift. KM-stand staat nu op 90.000. De eerste 25k kilometers in de afgelopen 1,5 jaar zijn naar volle tevredenheid en vlekkeloos verlopen. In de afgelopen maand bespeur ik echter twee zaken die me niet bevallen:

1. De automaat lijkt zo nu en dan iets te bokken/lomper te schakelen. Met name bij wegrijden en dan vooral bij een koude motor. Dit had ik in de afgelopen 1,5 nog niet eerder ervaren. Wat zou dit kunnen zijn? Goed om te weten: de auto heeft in maart 2018 nieuwe olie gehad van de dealer.
2. Ik voel trillingen (meer dan voorheen althans) in gaspedaal en stuur. Het lijken resonanties vanuit de aandrijflijn Na eigen onderzoek lijkt dit vooral tussen de 1.500 - 2.000 tpm te spelen. Iemand een idee? Kan dit met de banden te maken hebben? Ik heb sinds mei van dit jaar nieuwe Michelin Primacy 4 rondom. Tot nu toe zeer comfortabel autorijden. Tot dat ik de vibraties begon op te merken.

En zouden bovengenoemde punten iets met elkaar te maken kunnen hebben? Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr. Bart
mga1600
6th Gear member

Mijn vorige auto (XC60 met GT8) kreeg zomaar ineens ook af en toe de hik bij het schakelen. De dealer heeft de besturingssoftware er opnieuw in gestopt (en naar ik begreep) de boel in een soort ‘opnieuw leren’ modus gezet. Het hik-probleem was weg, maar het duurde wel een paar dagen voor dat de auto weer op de momenten schakelde die ik van ‘m gewend was, in eerste instantie voelde de auto wat ‘trager’ aan.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”