Beste lezers,
eerst even voorstellen: Erik, sinds een paar weken in het bezit van een D4 (2014) met 152000 km. Bevalt perfect tot nu toe!
Maar nu toch een (klein) probleempje:
Ik bemerkte dat mijn grootlicht niet functioneert. Seinen ook niet. Afgelopen vrijdag heeft het zeker nog gefunctioneerd. In mijn eerste zoektocht naar een defecte zekering, niets gevonden. Wel merk ik, dat ook het mistachterlicht niet funtioneert, de tellers niet reageren op het dimwieltje, en de lichtschakelaar lijkt ook niets te doen. Terwijl de dimlichten dus wel automatisch aan gaan...
Iemand enig idee waar ik dit zou moeten zoeken?
Vreemd verlichtingsprobleem
- MrBadaboem
- 1st Gear member
Wellicht dat een bezoekje aan de dealer iets oplost, ik zou zo even niets kunnen verzinnen
V40 2.0 D2 Nordic+ MY2017 (r-design achterbumper&wielen)
-
- Starter
Gisteravond reed ik -toevallig- met het dimwieltje op 'zwak'.
Hierdoor viel het op dat heel af en toe, een aantal seconden, de dashboardverlichting ineens wel dimt. Het grootlicht, mistlamp, e.d. funcioneert dan ook ineens. Enkele seconden later is het weer afgelopen. Ik kan het niet relateren aan een bepaalde rijomstandigheid, het lijkt volledig random.
Zou ergens een stekkerverbinding slecht kunnen zijn?
Hierdoor viel het op dat heel af en toe, een aantal seconden, de dashboardverlichting ineens wel dimt. Het grootlicht, mistlamp, e.d. funcioneert dan ook ineens. Enkele seconden later is het weer afgelopen. Ik kan het niet relateren aan een bepaalde rijomstandigheid, het lijkt volledig random.
Zou ergens een stekkerverbinding slecht kunnen zijn?
-
- 6th Gear member
Daar kom je vanzelf achter door het paneeltje los te wippen en aan de stekker te prutsen.
-
- Starter
Vandaag de auto aan de VIDA gehangen, en voila: CEM - B113087 kwam tevoorschijn: Geen communicatie met lichtschakelaar. De auto gaat dan in een 'noodprogramma' zodat er in ieder geval nog verlichting is. De lichtschakelaar krijgt wel spanning, en lijkt dus defect. Morgen even eentje van de sloop halen.
-
- Starter
Och, die zijn er zat hoor. Sloop is een beetje een naar woord misschien, demontagebedrijf klinkt al beter. Via www.onderdelenlijn.nl tik je het nummer van het oude artikel in, en je krijgt een lijst met bedrijven die m hebben liggen en voor welke prijs.