inlaat reinigen en tuning software

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
icarus
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 26.08.2007 - 09:59

Hoi Allen

Na een bezoekje in Elst bij volvotune-volvoservice voor een complete inlaat reiniging en softwaretuning loopt mijn V50 D3 2010 met 330K achter de kiezen weer heel erg stil stationair, en heb weer alle comfort bij het pedaal indrukken! (neem wel te eten mee voor tijdens het geduldig wachten want ze hebben alleen thee/koffie en koeken)

Vooraf aan het bezoekje Elst heb ik zelf een complete nieuwe DMF vervangen, en de EGR klep laten reinigen. Na al die km's is het roetfilter nog steeds prima in bedrijf. Tja veel km's en een erg pittige rijstijl en altijd naar de dealer geweest voor onderhoud is mogelijk de rede.

Nu na 1000 km alweer geen enkele problemen met verbruik o.i.d (voorheen ook niet). Verbruik van mijn V50/D3 is gemiddeld nog rond 1:19 - 1:16 afhankelijk van de rijstijl. Olie verbruik is nihil en sinds bezit nog nooit zelf hoeven bijvullen.


Cheers!
Eduard / Amsterdam

Met dank aan Dennis en Obbe.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door icarus op 01.01.1970 - 01:00, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

Er zat een flinke laag drap in de buis van EGR naar klepdeksel bij deze auto maar na de behandeling weer netjes schoon! Je zit toch wel een hoop ellende door EGR systemen!
.
.
.
.
Website: www.volvoservice.eu
Gebruikersavatar
icarus
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 26.08.2007 - 09:59

Na poosje rijden bleek toch het roetfilter ernstig dicht te slibben door die ellendige diesel drap (laatste roetfilter wissel 200k geleden).

Het welbekende oliepeil 'steeg', maar gelukkig nog geen melding. Het roetfilter heb ik snel gedemonteerd en grondig laten doorspoelen (wat ik om de 80K van plan ben te gaan doen). Na montage en proefrit zakte het oliepeil weer terug naar het oorspronkelijke niveau. Op naar de 400K.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door icarus op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik denk dat er iets anders aan de hand is. Het oliepeil zal namelijk zeker niet uit zichzelf zakken als de motorolie is verontreinigd door diesel. Diesel heeft namelijk een verdampingstemperatuur van rond de 200 graden, dus dat zal niet uit zichzelf uit het carter verdwijnen.

Waarom niet de olie vervangen als je weet dat je verontreinigde olie hebt. Als je dan graag motorschade wilt dan vraag je er bijna om...
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
prins_kevin
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34

icarus schreef: Na poosje rijden bleek toch het roetfilter ernstig dicht te slibben door die ellendige diesel drap (laatste roetfilter wissel 200k geleden).

Het welbekende oliepeil 'steeg', maar gelukkig nog geen melding. Het roetfilter heb ik snel gedemonteerd en grondig laten doorspoelen (wat ik om de 80K van plan ben te gaan doen). Na montage en proefrit zakte het oliepeil weer terug naar het oorspronkelijke niveau. Op naar de 400K.
Ben benieuwd hoe je het roetfilter spoeld?
Want als dat niet al te veel werk is is dat zeker de moeite waard om eens te doen.
Of uitbranden met een propaan brander??
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Uitbranden of een oversized tuinslang er op.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14315
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

icarus schreef: Na poosje rijden bleek toch het roetfilter ernstig dicht te slibben door die ellendige diesel drap (laatste roetfilter wissel 200k geleden).

Het welbekende oliepeil 'steeg', maar gelukkig nog geen melding. Het roetfilter heb ik snel gedemonteerd en grondig laten doorspoelen (wat ik om de 80K van plan ben te gaan doen). Na montage en proefrit zakte het oliepeil weer terug naar het oorspronkelijke niveau. Op naar de 400K.
-------

:( ik snap nog wel hoe een olie peil kan stijgen, maar raak de technische weg kwijt dat oliepeil weer zakt als na doorspoelen roetfilter...( als daar al een verband is)
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Had een bericht met dezelfde strekking geplaatst, maar icarus is niet meer gezien sindsdien. Misschien zelf geschrokken van zijn onzin bericht?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14315
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

tja :o
sorry Ed dan doe ik dat dubbel...soms te snel he, maar domme vragen bestaan niet.....
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

zo bedoel ik het ook niet Bob, prima opmerking al met al.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14315
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

ok, nu zaterdagavond tv muziek hier op franse tv. Wist je dat bij wet alle muziek in Frankrijk minstens 60% frans moet zijn......
HA ha Wat zou Volvo verkopen hier als ze Frans werden....
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Nee nooit geweten, vond al dat er zoveel Franstalige muziek gedraaid werd, maar was in de veronderstelling dat de bevolking dat gewoon wil.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14315
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

wat het volk wil zie je op straat hier momenteel(gele hesjes)
Maar in onze streek geen blokkades. Lukt ook niet met 10 inwoners per km2
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”