Graag hoor ik jullie mening.
S40 D2 uit 2012 (190.000km).
Bij een warme motor (en dus ook de bak, uitlaat en rubbers ed.) merk (voel) ik bij het tussentijds versnellen vanuit iedere versnelling een ‘klonk’ van onder de auto. Ik voel dit niet in het stuur of pook.
Ook bij het laten opkomen van de koppeling (filerijden) treedt het op.
Het lijkt alsof de motor teveel kantelt.
Nou ben ik vanmiddag bij de plaatselijke garage geweest. Die heeft uitgebreid de ophanging nagekeken op speling. De motorsteunrubbers waren ok zei hij. Ik vond het rubber thv de versnellingsbak best slap (daar was aardig wat bewegingsvrijheid laten we zeggen). Waar het volgens de monteur aan kan liggen zijn de achterste draagarmrubbers van de draagarmen voor. Ik zag daar iets speling, maar weet niet of dat te veel is.
Vrijdag wil ik er nog mee naar Volvo (daar is ‘ie ook nog in onderhoud). Ik wil niet zomaar de draagarm(rubbers) vervangen, zondag dit zeker te weten.
Wat zeggen jullie? Motorsteun? Draagarmrubber? Iets anders?
Misschien lastig te beoordelen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Draagarmrubber of motorsteunrubber?
-
- 1st Gear member
Ter aanvulling:
Bij de steun thv de bak zag ik een klein grijs slangetje loshangen.
Ik dacht dat dat de afvoer van aircowater is.
Nu lees ik dat sommige rubbers hydraulisch zijn. Geldt dit voor de s40 ook? Want misschien is het slangetje daar wel voor!
Deze doet dan niet veel meer.....
Bij de steun thv de bak zag ik een klein grijs slangetje loshangen.
Ik dacht dat dat de afvoer van aircowater is.
Nu lees ik dat sommige rubbers hydraulisch zijn. Geldt dit voor de s40 ook? Want misschien is het slangetje daar wel voor!
Deze doet dan niet veel meer.....
-
- 6th Gear member
Ik zou beginnen met de baksteun, voor 30.- euro en een steeksleutel is dat de goedkoopste gok.
-
- 2nd Gear member
ik heb alle 3 de steunen vervangen bij 200.000km op de teller. Zowel de twee bovenste motorsteunen als onderste baksteun. Nogsteeds het zelfde geluid.
Er is al het nodige over geschreven en schijnt een bekend probleem te zijn. Is genoeg over te vinden. 'clunk V50'. Ik ga de onderste baksteun nog 1x vervangen voor een e-focus mount van de USA elektrische ford focus. Deze is veel stugger dan het origineel volvo/ford.
Er is al het nodige over geschreven en schijnt een bekend probleem te zijn. Is genoeg over te vinden. 'clunk V50'. Ik ga de onderste baksteun nog 1x vervangen voor een e-focus mount van de USA elektrische ford focus. Deze is veel stugger dan het origineel volvo/ford.
2016 Volvo V60 D6 Twin Engine
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2