Thanks, na het zien geen spijt van mijn T8 in bestelling
OK geen Polar editie, maar toch...
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 27.10.2018 - 19:18
door xelor
Hilhorst zeikt de nieuwe S60 T8 Polestar compleet af
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 27.10.2018 - 19:49
door Godtoh
Vind het wel meevallen in het filmpje, enige op puntje wat ik echt als kritiek lees is de werking van het rempedaal.
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 02:43
door Keitjong
Het is ook redelijk objectief om te kunnen stellen dat het ook niet echt aanvoelt als 400 pk. Maar het is nog steeds een zeer vlotte wagen.
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 09:50
door xelor
Godtoh schreef:
Vind het wel meevallen in het filmpje, enige op puntje wat ik echt als kritiek lees is de werking van het rempedaal.
... geen spannende auto, weggedrag is eendimensionaal, geen partij voor een 3-serie of een C-klasse, Giulia is duidelijk sportiever, geen hardcore sportsedan, besturing is vrij indirect, voelt niet aan als een 400pk auto qua snelheid en kwiekheid, ondersteuning benen is niet optimaal, loopt achter in aansturing bediening instrumentenpaneel, doseerbaarheid rempedaal is niet optimaal...
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 10:26
door diesel01
Autoweek heeft de T6 gedaan.
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 12:56
door NielsPHEV
De auto heeft ook helemaal geen 400 pk het optellen van het vermogen van de ICE en de erad is echt grote onzin en de autojournalist die dat commentaar geeft snapt het concept echt niet. Wel heb je een enorme hoeveelheid extra koppel, maar het extra vermogen van de erad heb je maar even tot de accu leeg is en sterker nog op het moment dat je het vermogen echt nodig hebt (om topsnelheid te maken want dat doe je niet met koppel) dan stopt de erad bij 150 kmh.
Ik vraag me af hoe de T6 AWD zou rijden met die P* engineered spulletjes erop, zou maar zo een nog leukere auto kunnen zijn dan die zware T8
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 13:48
door edraket
NielsPHEV schreef:
De auto heeft ook helemaal geen 400 pk het optellen van het vermogen van de ICE en de erad is echt grote onzin en de autojournalist die dat commentaar geeft snapt het concept echt niet.
De standaard T8 wordt door Volvo al opgegeven voor 390pk, dus waarom zou de T8 polestar geen 400 pk hebben?
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 14:28
door The Mechanic
Ze hadden gewoon de 367pk motor uit de vorige Polestar moeten gebruiken icm de hybride techniek...
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 14:44
door NielsPHEV
edraket schreef:
NielsPHEV schreef:
De auto heeft ook helemaal geen 400 pk het optellen van het vermogen van de ICE en de erad is echt grote onzin en de autojournalist die dat commentaar geeft snapt het concept echt niet.
De standaard T8 wordt door Volvo al opgegeven voor 390pk, dus waarom zou de T8 polestar geen 400 pk hebben?
Ook de T8 heeft in de echte wereld geen 390 pk, uit de ICE stapt iets van 320 pk (wat al knap zat is voor een 2.0 L 4 cil !) de rest zou van de elektromotor moeten komen met een batterijtje wat dat vermogen maar een paar minuten kan leveren en boven de 150 kmh wordt afgeschakeld. Het optellen van beide is echt onzin en diegene bij Volvo die dat verzonnen heeft zal een medewerker van de marketing afdeling zijn maar zeker geen goede engineer. Je zou hoogstens kunnen betogen dat er sprake is van een soort boost functie tot 150 kmh maar dan nog vooral op koppel en alleen significant als je in power rijdt wat ik drie keer per jaar doen....
Dit los van het feit dat het een heerlijke aandrijflijn is uiteraard
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 14:46
door NielsPHEV
The Mechanic schreef:
Ze hadden gewoon de 367pk motor uit de vorige Polestar moeten gebruiken icm de hybride techniek...
icm vervangen voor ipv wat mij betreft, zoveel gewicht (erad, batterij) toevoegen aan toch al een zware auto is onlogisch als je een sportief rijdende auto wilt bouwen
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 16:23
door Kinoúmai
(Extra) gewicht is nefast voor al wagens die snel zouden moeten zijn. Ik merk dit toch ook aan mijn Allroad BiT. Meer dan twee ton met 320 pk is gevoelsmatig zeker niet sneller dan 265pk voor nog geen 1800kg.
Ik ben er dan ook nog niet uit of we wel voor die V60-T8 willen gaan maar zou wel graag een geoptimaliseerde automaat willen hebben.
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 17:50
door NielsPHEV
Wat zou je alternatief zijn voor de V60 T8, ik heb overigens de config die ik je eerder adviseerde zelf maar besteld
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 18:21
door Paul
Overigens over dat remmen, dan begrijpt die meneer ook niet hoe het genereren werkt. Als je gewoon vol in de ankers wil remt hij prima.
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 20:23
door The Mechanic
Paul schreef:
Overigens over dat remmen, dan begrijpt die meneer ook niet hoe het genereren werkt. Als je gewoon vol in de ankers wil remt hij prima.
Maar als je echt sportief gaat rijden, circuitdagen, .... wil precies in je rempedaal voelen wat die doet. Er had een functie op moeten zitten om dit uit te zetten....
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 20:25
door OGA244
Een T8 is n milieu statement, geen circuit statement..
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 20:43
door The Mechanic
OGA244 schreef:
Een T8 is n milieu statement, geen circuit statement..
Het is een Polestar Engineered. Dus de heren van Polestar zetten die dikke Brembo's en Öhlins er voor de sier op?
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 21:11
door OGA244
Op een T8 naar mijn idee wel ja, een T8 is n milieu statement met 500kg extra gewicht aan accu's aan boord.
Bij n T6 kan ik me er nog iets bij voorstellen
Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 21:22
door jalex_h
Probleem is alleen dat’ie niet als milieustatement in de markt gezet wordt. Door het Polestarlabel wordt een zekere sportieviteit gesuggereerd.