Binnenkort komt onder mijn AWD S60 een schroefset van BC-Racing.
De V1-VA serie waarbij ook de veerschotels en lagers horen.
Ik wil ze op de hoogste stand houden wat ongeveer 3 cm lager is als standaard.
De huidige situatie is versleten dempers voor, nivomats achter met af fabriek sportonderstel.
Kortom nivomats met verlaagde veren werkt niet.
Klopt het dat de auto 2x uitgelijnd moet worden, na montage en na 1000 km?
Ik wil er graag wat meer overstuur in hebben dus dacht ik zelf aan een wat hardere afstelling achter en voor wat meer camber.
Klopt die redenatie, en zijn er nog andere zaken?
Ik heb voor deze set gekozen omdat er geen demper veren setje is te krijgen voor een AWD.
Schroefset en wegligging afstellen?
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Je kunt natuurlijk wat speling met de sporing en het camber bij de uitlijning.
Ik heb mijn V50 uit laten lijnen bij Lammert vd Meulen in Dokkum en die heeft ook niet de standaard specs aangehouden, maar juist mijn wensen toegepast
Ik heb mijn V50 uit laten lijnen bij Lammert vd Meulen in Dokkum en die heeft ook niet de standaard specs aangehouden, maar juist mijn wensen toegepast
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het belangrijkste is dat ze weten wat een bepaalde aanpassing met de wegligging doet. Uitlijnen met een 3D bank en de getalletjes groen krijgen kan iedere idioot (al hebben zelfs daar nog een heleboel uitlijnboeren moeite mee!)
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95