Alvast bedankt voor jullie reacties

In de eerste plaats liever een PIH met problematische airco pomp dan een Touran (geintje). V60 PIH is echt een hele fijne wagen!Lubber schreef: Wij rijden momenteel in een VW Touran Highline 1.6 Diesel van december 2015 (nieuw model) met 140k op de teller. Deze loopt in december uit de lease en ik heb een koopoptie om 'm over te nemen voor 18.500. Omdat ik ca. 35.000 kilometers per jaar rij ben ik een beetje huivering om veel geld te betalen voor een auto, en áls ik veel geld betaal voor een auto, dan wel graag voor een zuinige, betrouwbare en comfortabele auto. Ik wil dus om me heen kijken naar een mooi alternatief voor de Touran, en het liefst iets minder betalen dan het optiebedrag voor de Touran. Voorwaarde die ik heb: Adaptive Cruise Control. Dat heb ik nu ook en bevalt me absoluut fantastisch. Ik heb eerder in een grandioze (oude) V70 gereden en kwam al snel uit bij een Volvo V60 D6 AWD Plugin-Hybrid Summum. Ik rij twee dagen per week ca. 2x35 kilometer enkele reis (met dus een laadmoment) en drie dagen per week 2x80 kilometer met een laadmoment, en verwacht dus met name dat ik met het ritje van 2x35 kilometer nagenoeg zonder verbrandingsmotor zou kunnen rijden.. Klopt die redenatie wat jullie betreft? Heb hier ook op het forum rondgeneusd en kwam wat terugkerende aandachtspuntjes tegen (zoals de aircopomp), en ben eigenlijk benieuwd of jullie nog tips of trucs hebben voor de aanschaf van een V60 voor een budget tussen de 14-18.000...
Alvast bedankt voor jullie reacties![]()
Michelin CrossClimate+. Zitten bij mij er nu 35K onder en heb nog 4-5 mm. over. Op 2.8 bar zetten, een prima band voor de niet coureur en niet tussentijds hoeven wisselen. Succes morgen.Lubber schreef: …….. Is er ook een specifieke winter- en/of zomerbandtype aan te raden? ………..