Advies bij aanschaf V60

Plaats reactie
Lubber
Starter

Wij rijden momenteel in een VW Touran Highline 1.6 Diesel van december 2015 (nieuw model) met 140k op de teller. Deze loopt in december uit de lease en ik heb een koopoptie om 'm over te nemen voor 18.500. Omdat ik ca. 35.000 kilometers per jaar rij ben ik een beetje huivering om veel geld te betalen voor een auto, en áls ik veel geld betaal voor een auto, dan wel graag voor een zuinige, betrouwbare en comfortabele auto. Ik wil dus om me heen kijken naar een mooi alternatief voor de Touran, en het liefst iets minder betalen dan het optiebedrag voor de Touran. Voorwaarde die ik heb: Adaptive Cruise Control. Dat heb ik nu ook en bevalt me absoluut fantastisch. Ik heb eerder in een grandioze (oude) V70 gereden en kwam al snel uit bij een Volvo V60 D6 AWD Plugin-Hybrid Summum. Ik rij twee dagen per week ca. 2x35 kilometer enkele reis (met dus een laadmoment) en drie dagen per week 2x80 kilometer met een laadmoment, en verwacht dus met name dat ik met het ritje van 2x35 kilometer nagenoeg zonder verbrandingsmotor zou kunnen rijden.. Klopt die redenatie wat jullie betreft? Heb hier ook op het forum rondgeneusd en kwam wat terugkerende aandachtspuntjes tegen (zoals de aircopomp), en ben eigenlijk benieuwd of jullie nog tips of trucs hebben voor de aanschaf van een V60 voor een budget tussen de 14-18.000...

Alvast bedankt voor jullie reacties :-)
Gouwe
7th Gear member

Lubber schreef: Wij rijden momenteel in een VW Touran Highline 1.6 Diesel van december 2015 (nieuw model) met 140k op de teller. Deze loopt in december uit de lease en ik heb een koopoptie om 'm over te nemen voor 18.500. Omdat ik ca. 35.000 kilometers per jaar rij ben ik een beetje huivering om veel geld te betalen voor een auto, en áls ik veel geld betaal voor een auto, dan wel graag voor een zuinige, betrouwbare en comfortabele auto. Ik wil dus om me heen kijken naar een mooi alternatief voor de Touran, en het liefst iets minder betalen dan het optiebedrag voor de Touran. Voorwaarde die ik heb: Adaptive Cruise Control. Dat heb ik nu ook en bevalt me absoluut fantastisch. Ik heb eerder in een grandioze (oude) V70 gereden en kwam al snel uit bij een Volvo V60 D6 AWD Plugin-Hybrid Summum. Ik rij twee dagen per week ca. 2x35 kilometer enkele reis (met dus een laadmoment) en drie dagen per week 2x80 kilometer met een laadmoment, en verwacht dus met name dat ik met het ritje van 2x35 kilometer nagenoeg zonder verbrandingsmotor zou kunnen rijden.. Klopt die redenatie wat jullie betreft? Heb hier ook op het forum rondgeneusd en kwam wat terugkerende aandachtspuntjes tegen (zoals de aircopomp), en ben eigenlijk benieuwd of jullie nog tips of trucs hebben voor de aanschaf van een V60 voor een budget tussen de 14-18.000...

Alvast bedankt voor jullie reacties :-)
In de eerste plaats liever een PIH met problematische airco pomp dan een Touran (geintje). V60 PIH is echt een hele fijne wagen!
Als ik jou afstanden / mogelijkheden tot laden lees moet je volgens mij makkelijk de 1:30 kunnen halen. PIH is voor 14-18K zeker aan te komen en de MRB wordt t/m 2020 met 50% gekort.
Maak eens een proefrit/ga eens proefzitten: voor mij bleek een schuif/kanteldak een no-go want zat met mijn kop tegen de rand en ik vond de sportstoelen minder fijn zitten dan de normale. Dat SK dak is meestal in combinatie met adaptive cc geleverd geworden.
Een no-go voor mij is een niet dealer onderhouden versie. Als je de auto niet bij een dealer koopt, dan zeker even laten keuren bij een Volvo dealer, zij zijn de enigen die dieper in het elektrische systeem kunnen kijken. En mijn ervaring is dat je gewoon het telefoonnummer uit het onderhoudsboekje kunt bellen om de dealer te vragen naar bijzonderheden over het onderhoud dat ze hebben uitgevoerd. Let even op dat sommige adverteren met prijzen in de BTW en sommige ex BTW.
Succes met zoeken, er staan er genoeg.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Cem
2nd Gear member

Helemaal eens met gouwe, zeker een dealer auto kopen en onderhoud daar ook laten gezien de isg, aircopomp problematiek o.a.
Verder is v60 d6 een heerlijke auto, veel vermogen, uiterst comfortabel, met de winterdagen voor de boeg is de standkachel en stuurverwarming echt top. Elektrisch rijden is een ervaring apart in positieve zin.
Als je een rustige rijder ben zal je waarschijnlijk onder de 1:30 zitten qua verbruik.

Als een auto op het oog heb check dan even of er een wereldbolletje aanwezig is op de middenconsole. Dit betekend dat je lifetime mapcare krijgt op de navigatie.

Realiseer je wel dat het geen goedkope auto is. Onderhoud is fors, als je het vergelijkt met de concurrenten, bij de 180.000 km is de distributieriem aan de beurt en die hakt er in en hij vreet banden( 4 tegelijk).
Volvo v60 PIH Summum my2015
Lubber
Starter

Bedankt voor jullie reacties! Is er ook een specifieke winter- en/of zomerbandtype aan te raden? Ennn.. Heeft iedere V60 geïntegreerde kinderzitjes, en hoeveel kinderen kunnen er redelijkerwijs op de achterbank, ook twee in een zitje + 1 in de maxicosi? We gaan morgen langs bij wat adressen bij ons in de buurt (provincie Groningen) :-)
Summum
6th Gear member

De geïntegreerde kinderzitjes (vaak als onderdeel van de Family-line) zijn helaas een vrij zeldzame optie. En ook achteraf niet meer aan te brengen. Ik heb ze wel en ben er zeer tevreden mee. Ideaal voor kinderen vanaf 6/7 jaar tot ca. 11/12 jaar. En het voordeel is dat de zetel in een handomdraai weer geschikt is voor een volwassene. Als je geïntegreerde kinderzitjes hebt en je kinderen zijn daar groot genoeg voor, dan past daartussen nog wel een maxicosi. Om drie aftermarket zitjes naast elkaar te monteren zal een uitdaging zijn. Met de bekende Maxicosi's (Rodi) gaat het niet lukken. Maar er bestaan wel smallere stoeltjes.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gouwe
7th Gear member

Lubber schreef: …….. Is er ook een specifieke winter- en/of zomerbandtype aan te raden? ………..
Michelin CrossClimate+. Zitten bij mij er nu 35K onder en heb nog 4-5 mm. over. Op 2.8 bar zetten, een prima band voor de niet coureur en niet tussentijds hoeven wisselen. Succes morgen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”