Draagrm rubbers achter / Trailing Arm Bush press tool

Gebruikersavatar
B3rnard
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.08.2018 - 23:33

DEZE:

Afbeelding

MOET IN DE PLAATS VAN:

Afbeelding

Ik vertik het om 440 ex BTW te betalen. Rubbers kosten 5 tientjes van Bilstein, en is klus van een uur als je een brug hebt. Voor beide kanten.

Heeft iemand een press tool te leen?


...
Ford Fiesta 1.25 PF-GL-08 '96 (R.I.P.)
Ford Fiesta 1.3 GN-RR-08 ' 98 Verkocht
Saab 9-3 Cabrio 2.0T XB-TX-30 '98 Verkocht, terug naar vorige eigenaar
Ford Fiesta ST150 TB-LS-04 '06 Verkocht
Volvo V70 T6 18-THF-5 '08 Verkocht
Volvo 245 74-RR-BL '91
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Dan heb je [link=https://www.mzsgereedschap.nl/trailing- ... volvo.html]deze[/link] tool nodig.
Of een lichtere uitvoering als deze https://www.ebay.nl/itm/323131783446

Voor iets wat je maar eens in de 150.000 tot 200.000 km nodig hebt een duur ding. Denk niet dat er veel particulieren dit hebben liggen. Voor garages is het wel een mooi ding maar die zullen hem niet graag uitlenen. Daarnaast is het zonder brug ook bijna niet te doen lijkt mij.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Gebruikersavatar
B3rnard
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.08.2018 - 23:33

Ik heb de vette pech heel eigenwijs te zijn. Die press tools daar zijn er idd veel van, zou leuk zijn om te horen of er interesse bij andere forumleden. Als je er 4 hebt kost het je nog 50, -. de man.
Ford Fiesta 1.25 PF-GL-08 '96 (R.I.P.)
Ford Fiesta 1.3 GN-RR-08 ' 98 Verkocht
Saab 9-3 Cabrio 2.0T XB-TX-30 '98 Verkocht, terug naar vorige eigenaar
Ford Fiesta ST150 TB-LS-04 '06 Verkocht
Volvo V70 T6 18-THF-5 '08 Verkocht
Volvo 245 74-RR-BL '91
amigob
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21.10.2018 - 19:55

Voor het verwijderen van de oude is een er een vele makkelijkere manier
[youtube]0XLqtqPTPlo[/youtube]
5 min : laat hij het zien
Hij adviseert ook het tool niet te gebruiken om hem te demonteren, je molt het tool.
Laatst gewijzigd door amigob op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
B3rnard
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.08.2018 - 23:33

Ja, mooie kerel. Ook een nette press tool.
Demonteren gaat lukken, ook zonder tool. Maar nieuw erin... dat is een uitdaging.
Ford Fiesta 1.25 PF-GL-08 '96 (R.I.P.)
Ford Fiesta 1.3 GN-RR-08 ' 98 Verkocht
Saab 9-3 Cabrio 2.0T XB-TX-30 '98 Verkocht, terug naar vorige eigenaar
Ford Fiesta ST150 TB-LS-04 '06 Verkocht
Volvo V70 T6 18-THF-5 '08 Verkocht
Volvo 245 74-RR-BL '91
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Mijne net toevallig laten doen, was APK afkeur. Ik was 175 euro kwijt.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3165
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Heb ik.
Gebruikersavatar
B3rnard
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.08.2018 - 23:33

kuupertie schreef: Mijne net toevallig laten doen, was APK afkeur. Ik was 175 euro kwijt.
@kuupertie dat is een nette prijs. Beide kanten?? Met rubbers? Dan is het zéér netjes.
Niham Den Haag vervangt gelijk de arm.
WAAR liet je dit doen? Ommen?
Laatst gewijzigd door B3rnard op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ford Fiesta 1.25 PF-GL-08 '96 (R.I.P.)
Ford Fiesta 1.3 GN-RR-08 ' 98 Verkocht
Saab 9-3 Cabrio 2.0T XB-TX-30 '98 Verkocht, terug naar vorige eigenaar
Ford Fiesta ST150 TB-LS-04 '06 Verkocht
Volvo V70 T6 18-THF-5 '08 Verkocht
Volvo 245 74-RR-BL '91
Gebruikersavatar
B3rnard
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.08.2018 - 23:33

Jelmer de Jong schreef: Heb ik.
Als ik er zuinig mee ben, en goed de draad smeer... Of eens samen, voor een kratje van het een of ander? :whistle:
Ford Fiesta 1.25 PF-GL-08 '96 (R.I.P.)
Ford Fiesta 1.3 GN-RR-08 ' 98 Verkocht
Saab 9-3 Cabrio 2.0T XB-TX-30 '98 Verkocht, terug naar vorige eigenaar
Ford Fiesta ST150 TB-LS-04 '06 Verkocht
Volvo V70 T6 18-THF-5 '08 Verkocht
Volvo 245 74-RR-BL '91
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3165
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Heb je de mogelijkheid om beide achterwielen in de lucht te hebben?
Gebruikersavatar
B3rnard
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.08.2018 - 23:33

Neen, wilde dat per kant doen. Omhoog, assteun onder het krikpunt, en dan de garage krik onder de ophanging om de arm gecontroleerd net laag genoeg te laten zakken. Kansloos?
Ik ben nogal een McGyver. Volgens mij kan dit bijna met 2 grote heavy duty lijmklemmen. (Inpersen. Uit lukt altijd).
Nieuwe bus recht voor/op het gat vd arm, links en rechts de klem erop en rustig aandraaien.
Maar als het makkelijk was zou iedereen het wel doen.
Ford Fiesta 1.25 PF-GL-08 '96 (R.I.P.)
Ford Fiesta 1.3 GN-RR-08 ' 98 Verkocht
Saab 9-3 Cabrio 2.0T XB-TX-30 '98 Verkocht, terug naar vorige eigenaar
Ford Fiesta ST150 TB-LS-04 '06 Verkocht
Volvo V70 T6 18-THF-5 '08 Verkocht
Volvo 245 74-RR-BL '91
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Ben bang dat je met lijmklemmen niet genoeg kracht kunt zetten, daarbij bij het uitpersen is altijd meer kracht nodig dan erin persen.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3165
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

B3rnard schreef: Neen, wilde dat per kant doen. Omhoog, assteun onder het krikpunt, en dan de garage krik onder de ophanging om de arm gecontroleerd net laag genoeg te laten zakken. Kansloos?
Ik ben nogal een McGyver. Volgens mij kan dit bijna met 2 grote heavy duty lijmklemmen. (Inpersen. Uit lukt altijd).
Nieuwe bus recht voor/op het gat vd arm, links en rechts de klem erop en rustig aandraaien.
Maar als het makkelijk was zou iedereen het wel doen.
Wiel voor wiel is inderdaad kansloos. :D De stabilisatorstang zorgt er voor dat er teveel spanning op het vrijhangende deel blijft. Twee as-steunen en een krik onder de arm waar je mee bezig bent is wel het minimum. De lijmklemmen ga je het ook niet mee redden. Los kan een uitdaging zijn omdat de zooi nog wel eens vast roest, je kan dat oplossing door het rubber te slopen en daarna de metalen ring die blijft hangen te slopen. Terug is de eerste paar millimeter een probleem, het rubber is exact gelijkt aan de opening in de arm en de eerste de beste zandkorrel zorgt al voor oponthoud. Het speciale stuk gereedschap zorgt er voor dat de ring precies voor de opening zit en dat de ring gelijkmatig druk krijgt zodat het niet gaat kantelen en los schiet. Met lijmklemmen zie ik het alleen gebeuren als je de complete arm er onder vandaan haalt en de zooi met het gat naar boven op de werkbank legt. Als je al voldoende druk kan leveren. Op straat liggende heb je nog eens de handicap dat twee klemmen tegelijk aandraaien met 1 hand ook een uitdaging is. <_<
Gebruikersavatar
B3rnard
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.08.2018 - 23:33

@Jelmer, dank, dat is goede meedenk info.
UIT had ik idd bedacht zoals je al zei, eerst rubber binnekant en dan de ring zelf die je overhoudt. Hoeft ook niet mooi.

IN... To be continued.
Ford Fiesta 1.25 PF-GL-08 '96 (R.I.P.)
Ford Fiesta 1.3 GN-RR-08 ' 98 Verkocht
Saab 9-3 Cabrio 2.0T XB-TX-30 '98 Verkocht, terug naar vorige eigenaar
Ford Fiesta ST150 TB-LS-04 '06 Verkocht
Volvo V70 T6 18-THF-5 '08 Verkocht
Volvo 245 74-RR-BL '91
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3165
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Op straat zou ik ze vol laten lopen met kruipolie en dan er uit persen. Op je kop met anderhalve hand en vier stukken gereedschap is het net niet… Op de brug met de zooi op werkhoogte of in de bankschroef sla je ze zo kapot.
amigob
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21.10.2018 - 19:55

> De stabilisatorstang zorgt er voor dat er teveel spanning op het vrijhangende deel blijft
Stabilisatie stang is met 1 schroef los te koppelen. Zie het probleem niet
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3165
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

amigob schreef: > De stabilisatorstang zorgt er voor dat er teveel spanning op het vrijhangende deel blijft
Stabilisatie stang is met 1 schroef los te koppelen. Zie het probleem niet
Die moet je wel los halen als de spanning er af is, dus met beide wielen in de lucht of op de grond.
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

@kuupertie dat is een nette prijs. Beide kanten?? Met rubbers? Dan is het zéér netjes.
Niham Den Haag vervangt gelijk de arm.
WAAR liet je dit doen? Ommen?

Jazeker. Normaal kan ik hem er ook nog bij helpen, maar daar had ik dit keer geen tijd voor.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Wel een vreemde prijs hoor als je bedenkt dat 2 losse rubbers bij Volvo €122,- kosten.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Denk dat Kuupertie 1 kant heeft laten doen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”