Ik merk dat in het weekend als ik vaker klein stuk moet rijden.
Bijvoorbeeld naar winkel, bouwmarkt. Dat dan de standkachel draait om te verwarmen.
merk het vooral aan de geur bij uitstappen.
Is er een manier om dit te voorkomen, is nogal onnodig als je 5-10minuten rijd om dan standkachel de auto te verwarmen.
Zonde van de diesel...
Kun je voorkomen dat standkachel start
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 26.03.2018 - 15:58
Current car: Volvo V60 D6 PIH
Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
- Henielma
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58
Herkenbaar dit. Om het aanslaan van de standkachel bij korte ritjes te voorkomen zet ik de auto direct na de start op Pure. Dan start volgens mij de standkachel niet of in ieder geval niet zo snel.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 06.09.2018 - 15:40
Als de ingestelde binnentemeratuur nog niet bereikt is, zal de standkachel altijd starten.
Ongeacht de rij-stand.
Behalve als het brandstofniveau te laag is, dan blijft de kachel uit.
Ongeacht de rij-stand.
Behalve als het brandstofniveau te laag is, dan blijft de kachel uit.
2019 V60 T5 inscription
2013 (MY'14) V60 D6
2013 (MY'14) V60 D6
- Henielma
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58
In de Pure stand gaat de klimaatregeling vanzelf van Auto naar Eco mode. In die mode wordt de bandbreedte om het temperatuur setpoint een stuk groter en zal de standkachel minder snel aanslaan. En verder wordt in de Pure mode de dieselmotor niet op temperatuur gebracht. Dat scheelt ook weer diesel.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52
Is dat zo? Ik rij Pure om zo lang mogelijk vol elektrisch te rijden. Maar met stukje snelweg en motor kan aanslaan heb ik graag en voorverwarmde motor.Henielma schreef: In de Pure stand gaat de klimaatregeling vanzelf van Auto naar Eco mode. In die mode wordt de bandbreedte om het temperatuur setpoint een stuk groter en zal de standkachel minder snel aanslaan. En verder wordt in de Pure mode de dieselmotor niet op temperatuur gebracht. Dat scheelt ook weer diesel.
Dat gebeurt niet bij Pure?
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
+1, deze optie moet je dan uitzetten.TimV schreef: Even de menu openen en de extra verwarming op uit zetten? Dan start de standkachel ook niet. Nadien moet je deze wel terug op aan zetten.
- Henielma
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58
Je moet dan inderdaad wel proberen te voorkomen dat de dieselmotor aanslaat. Dus voor lokaal verkeer werkt dit wel maar wanneer je de snelweg op moet zou ik de auto gewoon op hybrid laten staan.evkessel schreef:Is dat zo? Ik rij Pure om zo lang mogelijk vol elektrisch te rijden. Maar met stukje snelweg en motor kan aanslaan heb ik graag en voorverwarmde motor.Henielma schreef: In de Pure stand gaat de klimaatregeling vanzelf van Auto naar Eco mode. In die mode wordt de bandbreedte om het temperatuur setpoint een stuk groter en zal de standkachel minder snel aanslaan. En verder wordt in de Pure mode de dieselmotor niet op temperatuur gebracht. Dat scheelt ook weer diesel.
Dat gebeurt niet bij Pure?
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Volg de tip van TimV. Desnoods kun je de temperatuur in de auto verlagen en rijden in Pure.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6348
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Plus 1RoaldH schreef: Volg de tip van TimV. Desnoods kun je de temperatuur in de auto verlagen en rijden in Pure.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52
In welk menu? Kan het niet vindenTimV schreef: Even de menu openen en de extra verwarming op uit zetten? Dan start de standkachel ook niet. Nadien moet je deze wel terug op aan zetten.
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Menu in de tellerunit.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 26.03.2018 - 15:58
De verwarming had ik al geprobeerd, maar dan was nadeel dat deze best ging doen om Lo te krijgen, super koud. Kun je tegengaan om alles manueel in te stellen, de optie van extra verwarming is wel interessant.
Pure geen kachel en hybride wel.
Pure rijd ik in principe alleen op deze kleine stukken, goede tip...
Wat langer is niet erg en goed dat standkachel zijn werk doet beter voor motor en langer rijden op accu.
Pure geen kachel en hybride wel.
Pure rijd ik in principe alleen op deze kleine stukken, goede tip...
Wat langer is niet erg en goed dat standkachel zijn werk doet beter voor motor en langer rijden op accu.
Current car: Volvo V60 D6 PIH
Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 26.03.2018 - 15:58
Ik ga komende week nogmaals proberen, testen wat beste werkte.
Kreeg allerlei rare meldingen, dacht dat aan deze instelling laag (Extra verwarming uit), maar ik was blijkbaar weer toe aan een nieuwe AircoPomp (compressor) de 4e dit jaar.
Vandaag gemaakt, kunnen weer verder met optimaliseren.
Ga kijken met Extra verwarming uit of dit enkel effect heeft op Pure en niet op Hybrid.
Als zowel in Pure als Hyrid standkachel niet werkt, wat mijn vermoeden is. Dan is het geen optie, want dat is wel zo goed voor de motor voordat deze aanslaat op mijn dagelijkse rit van 80km naar Ehv.
Dan is de oplossing om in weekend kijken naar Pure en temp. verlagen tot 17gr met lekker de stoelverwarming op maximaal.
Laat nog weten wat resultaat zal zijn.
Kreeg allerlei rare meldingen, dacht dat aan deze instelling laag (Extra verwarming uit), maar ik was blijkbaar weer toe aan een nieuwe AircoPomp (compressor) de 4e dit jaar.
Vandaag gemaakt, kunnen weer verder met optimaliseren.
Ga kijken met Extra verwarming uit of dit enkel effect heeft op Pure en niet op Hybrid.
Als zowel in Pure als Hyrid standkachel niet werkt, wat mijn vermoeden is. Dan is het geen optie, want dat is wel zo goed voor de motor voordat deze aanslaat op mijn dagelijkse rit van 80km naar Ehv.
Dan is de oplossing om in weekend kijken naar Pure en temp. verlagen tot 17gr met lekker de stoelverwarming op maximaal.
Laat nog weten wat resultaat zal zijn.
Current car: Volvo V60 D6 PIH
Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1165
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
De tip van TimV klopt. Extra verwarming uit en dan draait de standkachel niet mee onder een bepaalde temperatuur. Echter... naar mijn weten heeft de standkachel geen enkele invloed op het klimaatsysteem in de auto. Hij is bedoeld om de auto voor te verwarmen en dat doet ie ook voor maximaal 50 minuten en dan gaat ie vanzelf weer uit. Je kan 'm inschakelen via de timers in het menu, via de keyfob, via de optionele afstandbediening en in de nieuwere auto's via de app.
In een D6 is de standkachel gewoon een dieselkachel en werkt dus onafhankelijk van Pure en Hybrid in stilstand denk ik. Je kan dus volgens mij geen Hybrid rijden met de dieselkachel aan. Dat strookt niet met de milieugedachte.
In een D6 is de standkachel gewoon een dieselkachel en werkt dus onafhankelijk van Pure en Hybrid in stilstand denk ik. Je kan dus volgens mij geen Hybrid rijden met de dieselkachel aan. Dat strookt niet met de milieugedachte.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
De standkachel is gewoon een Webasto die je ook in vrachtwagens, boten en caravans vind. Wanneer je de extra verwarming in het menu uit zet slaat de standkachel niet aan tijdens het rijden op pure, maar in hybrid slaat de motor meteen aan om te verwarmen. Je kunt de standkachel dan wel gebruiken als de auto stil staat. Als standkachel dus!
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva