Afgelopen zaterdag een XC40 T4 GT8 2WD Momentum proefgereden samen met mijn ouders, en dan maar meteen gekocht. Auto beviel super. Misschien niet alle gewenste opties, maar doordat het geen nieuwe auto was (2 maand oud en 2.600 km op de teller) en in combinatie met de overname van hun V60 was het een aantrekkelijk aanbod.
Kleur is Silver Bright Metallic, zwart verwarmd leer binnenin en dan nog wat leukigheidjes zoals het digitaal dashboard, navigatie, smartphone-integratie met draadloos laden (mijn ouders hebben echter geen smartphone). Waar gaan ze erop achteruit : geen elektrisch verstelbare zetels met geheugen, geen BLIS. Wat ze op de V60 ook niet hadden en nu ook niet (vind ik wel een beetje jammer) is de pilot assist en adaptieve cruise control. Maar ach, mijn ouders gaan het niet missen en rijden niet zo heel veel kilometers en dan vaak nog kortere ritten buiten de spits, dus het nut van die dingen kan worden betwijfeld.
De XC40 rijdt erg stil en smooth, de automaat schakelt zijdezacht en de T4 leek zeker niet ondergemotoriseerd. Aflevering deze week !
Enkele fotootjes van de dealerwebsite :
Pa & Ma hebben een XC40 gekocht
- Fulaks
- 6th Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Fulaks op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault