Trillen koplamp

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
mltvolvo
3rd Gear member

Mijn rechter koplamp (Full Led) lijkt wat losjes te zitten (schroeven zitten wel vast), maar de koplamp lijkt niet goed vast te zitten en beweging te hebben.

Nu heb ik al een tijd dat bij bepaalde snelheid (klinkerweg) dat er rechtsvoor een rammel zit. Garage kan niets afwijkend vinden voor wat betreft ophanging etc.

De koplamp lijkt zodanig te trillen / bewegen dat deze tegen de bumper tikt als je met de hand op de unit drukt, de linkerkant zit ook licht beweging in maar in veel mindere mate dan de rechter.

Is het normaal dat de units wat bewegen?
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
AlexSL
1st Gear member

Je bent niet de enige, ik heb er ook last van, alleen dan met Xenon units in een 2013 V40.
Inderdaad trillen en bibberen van het licht bij oneffenheden en soms bij bepaalde snelheden.
Ook bij mij zit de unit losjes, terwijl de pennen en schroeven goed vast zitten.
De Volvodealer gaf aan dat sommige units inderdaad wat los kunnen zitten, konden ze niet echt verhelpen.
Ik moet er nog even induiken om t kijken hoe de unit toch een beetje geklemd kan worden.

Ik hoop dat er meer mensen met dit issue zijn die misschien zelfs al een mooie oplossing hebben gevonden.
NordicPlus
2nd Gear member

Bij stationair draaien triit mijn linker koplamp (xenon) ook. De rechter heeft het niet. Ik heb er verder geen hinder aan.
marcofoss
1st Gear member

Ook ik heb het 2.0 D2 met adaptieve xenon. Ik merk het als ik achter een ander voertuig sta bij het stoplicht ('s avonds). Geef je een klein beetje toeren is het weg. Niet echt heel storend. Had het beter gekund: ja.
Ga er verder ook niets aan doen. Zolang je rijd is er niets van te merken.
Laatst gewijzigd door marcofoss op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “V40”