Ik kom er net achter dat mijn achterlichten het niet meer doen.
De knipperlichten, achteruitrijd lichten, kentekenverlichting en remlichten doen het wel.
Alleen de LED's van de achterlichten en de ledjes van de sidemarkers doen het niet?
Ook via de knop van de approachverlichting werken ze niet?
Beetje link om zo rond te rijden.
Wat kan dat zijn? Ik kan geen zekering ervan vinden in het boekje? Klopt het dat er geen zekeringen zijn omdat het LED verlichting is misschien?
Net voor de zekerheid de CFE plus eruit getrokken en dat gaf niet direct een oplossing in de zin van dat de lichten aangingen.
Na een kwartier nogmaals gekeken, met nog steeds de CFE eruit en nu doen ze het wel weer. Ook via de approach knop.
Eerder had ik eenzelfde soort storing maar dan met de rechter xenonlamp. Met CFE plus erin storing, CFE eruit en bij volgend gebruik van de auto, dus als CFE er een tijdje uit is geweest, was de storing weg. Tot 2 maal toe. Toeval? Volgens "de maker" kan de CFE niet zulke storingen veroorzaken?
Wie weet raad?
gr. Edwin.
Achterlichten ineens uitgevallen?
- Edwin
- 5th Gear member
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
-
- 6th Gear member
Heb je achterlichten in de klep en doen die het wel?
- Edwin
- 5th Gear member
Achteruitrijd, kenteken en remlichten in de klep doen/deden het wel.Jelmer de Jong schreef: Heb je achterlichten in de klep en doen die het wel?
De enige lampen die niet brandden waren de achterstadslichten (de 2 "boogjes" en de sidemarkers.
Precies díe lichten die ook aangaan wanneer je de achterklep opent en die weer uitgaan als de achterklep weer dichtvalt.
Nu is de storing weer weg (na uitnemen CFE) en branden ze weer, ook via de approach knop.
gr. Edwin.
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
- MichelV70
- 2nd Gear member
Ben je er al uit?
Ik heb het zelfde probleem!
Gelukkig deden bij mij de update lampen achter het wel dus reed niet zonder verlichting, van alles al geprobeerd maar met de CFE+ erin gaan naar een tijdje de achterlichten met sidemarkers uit. Als je de CFE eruit haalt duurt het even voordat alles het weer doet.
Off topic, maar krijg de achterklep ook niet werkend.
Gelukkig deden bij mij de update lampen achter het wel dus reed niet zonder verlichting, van alles al geprobeerd maar met de CFE+ erin gaan naar een tijdje de achterlichten met sidemarkers uit. Als je de CFE eruit haalt duurt het even voordat alles het weer doet.
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Polestar 2 awd
- Edwin
- 5th Gear member
Ik heb het probleem niet meer gehad sinds ik de CFE+ niet meer gebruik.MichelV70 schreef: Ben je er al uit?
Toen de CFE+ er nog wel in zat heb ik ook een paar keer gehad dat wanneer ik de achterklep dicht deed via de AB (de CFE+ optie) de achterlichten en de sidemarkers bleven branden nadat de klep dicht was. Dit duurde ongeveer 2 minuten als ik me goed herinner.
Ook dat is sinds verwijderen van de CFE+ niet meer gebeurd.
De CFE+ heeft inmiddels een andere eigenaar...
gr. Edwin.
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
MichelV70 schreef: Ben je er al uit?
Voor de klep : graag de laatste beta installeren, liefst even per mail de aller-aller laatste opvragen aub!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hier lees ik iets wat ik niet eerder heb mogen horen : "Na een tijdje".MichelV70 schreef: Ben je er al uit?
Op onderzoek, dit verandert best veel in de eerder gemelde bug hierover die was tot zover : verlichting achter gaat niet mee aan!
(en dat kun je dan 100x testen maar gaat natuurlijk wel aan

Dank, zinnige melding dus!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- MichelV70
- 2nd Gear member
Hi Bob, dank voor je bericht. Ik weet dat ik ook via de site dit soort zaken kan aangeven maar kwam er even niet van.
Neem later wel even per mail contact op.
Het is wel zo dat als de cfe erin zit en de lichten zijn uitgegaan dan blijven ze permanent uit. Bij online reset en weer opnieuw installeren doet alles het weer even. Andersom nadat de cfe eruit is moet de auto een tijd van contact af voordat de achterlichten het weer doen.
Neem later wel even per mail contact op.
Het is wel zo dat als de cfe erin zit en de lichten zijn uitgegaan dan blijven ze permanent uit. Bij online reset en weer opnieuw installeren doet alles het weer even. Andersom nadat de cfe eruit is moet de auto een tijd van contact af voordat de achterlichten het weer doen.
Laatst gewijzigd door MichelV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Polestar 2 awd