Brandstofprobleem S80 2.5TDI 2001
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 03.10.2006 - 22:04
Ik zit al een tijdje te zoeken naar de oorzaak waarom mijn S80 diesel niet wil starten. Ter hoogte van de (reeds vervangen) brandstoffilter is er geen diesel te bespeuren. De opvoerpomp in de tank is in orde maar bij het meten van de spanning op de stekker waar de vlotter zit (chauffeurskant) blijkt dat er slechts een spanning van 9.6 V naar de opvoerpomp gaat. Iemand iets dergelijks al tegen gekomen?
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ik zou niet meten met een multimeter maar met een lampje (belast meten 21watt lampje)
Denk zelf dat brandstofpomp relais overleden is.
Denk zelf dat brandstofpomp relais overleden is.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Als snelle controle kan je het relais eruit halen en de aansluiting even doorverbinden in de zekeringkast(codering op relais 30 en 87 doorverbinden) Als het dan wel werkt weetje genoeg!
Succes.
Succes.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
En? Start de auto weer?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 03.10.2006 - 22:04
Tja, ik snap het niet. De nieuwe pomp krijgt gedurende 10 à 15 seconden 9.6 V. Maar ter hoogte van de pomp gebeurt er niets.
Ik heb de auto maar laten takelen naar mijn garage. Ben benieuwd wat het probleem is. Ik laat het zeker weten als het (hopelijk) opgelost is.
Bedankt alvast voor het meedenken.
Ik heb de auto maar laten takelen naar mijn garage. Ben benieuwd wat het probleem is. Ik laat het zeker weten als het (hopelijk) opgelost is.
Bedankt alvast voor het meedenken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 03.10.2006 - 22:04
De S80 is terug van de garage en het probleem is opgelost. De nieuwe pomp werkte maar het probleem was gewoon dat de leidingen vol lucht zaten. Met een pompje is het systeem ontlucht en startte de wagen meteen.
Tja, een probleem kan ook een simpele oplossing hebben... Ik blijf dus nog maar een tijdje verder rijden met een wagen die 'nog maar' 18 lentes oud is.
Tja, een probleem kan ook een simpele oplossing hebben... Ik blijf dus nog maar een tijdje verder rijden met een wagen die 'nog maar' 18 lentes oud is.
- Remmus
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 15.04.2017 - 20:09
De enige vraag die mij bij dit topic te binnen schiet is de simpele, maar alles omvattende: Hoe dan??
Besides other loves I've had, these have been my Swedish ones:
- Volvo V40 2.0
- Saab 9-3 2.2. TiD
- Saab 9-3 SS 1.9 TiD
- Volvo S80 2.5T
- Volvo V40 2.0
- Saab 9-3 2.2. TiD
- Saab 9-3 SS 1.9 TiD
- Volvo S80 2.5T