Sinds enige tijd wil mijn auto ( D6 2013 na week 46 ) niet meer normaal opladen. De accu is volledig opgeladen maar dit gebeurt ontzettend traag, minimaal 8 uur.
Het maakt niet uit waar je oplaadt. Iemand enig idee hoe dit op te lossen of wordt dit weer een bezoekje dealer.
langzaam opladen D6
- jp-v60
- 4th Gear member
Achteraf gezien speelt het af nadat eind september de aandrijving van de elektromotor en aircocompressor zijn vervangen.RoaldH schreef: @jp-v60: speelt dat al voordat het kouder weer werd?
Was me alleen niet eerder opgevallen omdat ik meestal langer dan 8 uur aan de kabel hang.
- jp-v60
- 4th Gear member
Elektromotor was kapot vanaf half augustus, heb vanaf toen niet meer geladen, en ben pas weer gaan laden na de reparatie.jp-v60 schreef:Achteraf gezien speelt het af nadat eind september de aandrijving van de elektromotor en aircocompressor zijn vervangen.RoaldH schreef: @jp-v60: speelt dat al voordat het kouder weer werd?
Was me alleen niet eerder opgevallen omdat ik meestal langer dan 8 uur aan de kabel hang.
Alleen de auto lade de accu af en toe tot 20 km en dat ging en gaat net zo snel als normaal.
- The Mechanic
- 5th Gear member
Slechte 12 volt accu, defecte airco compressor, te weinig koudemiddel in airco systeem, defecte obc/obc gateway ...
Laatst gewijzigd door The Mechanic op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- RoaldH
- 6th Gear member
De airco speelt zeker een rol bij het opladen. Met mijn oude airco kon ik ondanks de zomer maar tot 45km laden en duurde het laatste stuk ook langer dan normaal. Sinds de nieuwe airco (vanaf juli 2018) hoor ik de auto sneller blazen dan daarvoor en lijkt de oplaadtijd weer als vroeger. Merk je ook dat de auto bij het inpluggen een langere laadtijd aangeeft op het dashboard als je de linker deur nog niet sluit? Of is die vermelding optimistischer dan de werkelijke laadtijd. In het laatste geval kan het zijn dat de auto de laadstroom verminderd om oververhitting van de accu tijdens het laden te voorkomen. Zeker met de reparaties aan jouw airco, zou ik de auto laten uitlezen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
Defecte OBC breekt eerder het laden af of geeft het rode lampje en laad de accu niet op. Een defecte airco heeft zondermeer effect op de koeling tijdens het laden maar ook op de range van de accu nadat de auto aangeeft dat het laden klaar is. Tijdens het laden zal de 12v accu worden opgeladen, dus lijkt me dat niet zo'n effect te hebben op de laadtijd.
- RoaldH
- 6th Gear member
Laad jij op via de Schuko Mennekes adaptor of via een laadpaal? Ik heb ook een keer een vieze type 2 stekker gehad waardoor ik met max 4A kon laden. Na schoonmaken weer met max 13A.
- jp-v60
- 4th Gear member
Hij geeft idd in het begin een normale laadtijd door ook op de app, daarna veranderd dat snel en zie je die lange laadtijd. Hij laadt wel op tot 50 km.RoaldH schreef: De airco speelt zeker een rol bij het opladen. Met mijn oude airco kon ik ondanks de zomer maar tot 45km laden en duurde het laatste stuk ook langer dan normaal. Sinds de nieuwe airco (vanaf juli 2018) hoor ik de auto sneller blazen dan daarvoor en lijkt de oplaadtijd weer als vroeger. Merk je ook dat de auto bij het inpluggen een langere laadtijd aangeeft op het dashboard als je de linker deur nog niet sluit? Of is die vermelding optimistischer dan de werkelijke laadtijd. In het laatste geval kan het zijn dat de auto de laadstroom verminderd om oververhitting van de accu tijdens het laden te voorkomen. Zeker met de reparaties aan jouw airco, zou ik de auto laten uitlezen.
- jp-v60
- 4th Gear member
Ik heb een laadpaal thuis en op de zaak met een eigen stekker en onderweg met een snoer. Dus vieze stekker kan niet.RoaldH schreef: Laad jij op via de Schuko Mennekes adaptor of via een laadpaal? Ik heb ook een keer een vieze type 2 stekker gehad waardoor ik met max 4A kon laden. Na schoonmaken weer met max 13A.
-
- 2nd Gear member
Denk ook aan de airco.
Laatste deel is moeilijkst om te laden en komt er meer warmte vrij.
Dan blaast meestal de airco ook behoorlijk om pakket te koelen.
Ken mij voorstellen als koelen niet voldoet laden wordt beperkt.
Echter met weer van deze dagen zou je normale snelheid verwachten..
Is het met koudere weer minder erg geworden?
Current car: Volvo V60 D6 PIH
Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
- jp-v60
- 4th Gear member
Koude weer heeft geen invloed, hij laadt ook in het begin niet snel, als je hem aansluit is het hooguit de eerste 5 min dat die een normale laadttijd aangeeft, daarna meteen weer ca 8 uur.ppheijnen schreef: Denk ook aan de airco.
- Tukker999
- 4th Gear member
Het aantal Ampères waarmee geladen wordt, wordt geregeld door de auto.
De weerstand wordt aangepast en dan schakelt de laadpaal over naar meer of minder Ampères laden.
Das Elektrofahrzeug kann über den Widerstand eine Ladefreigabe anfordern – mit 2700 Ohm wird ein Mode-3-kompatibles Fahrzeug gemeldet („vehicle detected“), das noch keine Ladung abfordert. Bei 880 Ohm ist das Fahrzeug bereit für einen Ladestrom („ready“) und bei 240 Ohm wird zusätzlich eine Lüftung angefordert („with ventilation“). Die Ladestation meldet an das Fahrzeug über eine Pulsweitenmodulation der Rechteckschwingung die maximale Leistungsabgabe.[30]
Hier staat het beschreven. Signaling
De weerstand wordt aangepast en dan schakelt de laadpaal over naar meer of minder Ampères laden.
Das Elektrofahrzeug kann über den Widerstand eine Ladefreigabe anfordern – mit 2700 Ohm wird ein Mode-3-kompatibles Fahrzeug gemeldet („vehicle detected“), das noch keine Ladung abfordert. Bei 880 Ohm ist das Fahrzeug bereit für einen Ladestrom („ready“) und bei 240 Ohm wird zusätzlich eine Lüftung angefordert („with ventilation“). Die Ladestation meldet an das Fahrzeug über eine Pulsweitenmodulation der Rechteckschwingung die maximale Leistungsabgabe.[30]
Hier staat het beschreven. Signaling
Laatst gewijzigd door Tukker999 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:

- PLEZIER
- 1st Gear member
Is dit probleem bij jou inmiddels opgelost? Met onze (voor ons nieuwe) V60 D6 uit 2013 (my 2014) hebben wij hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat het aan het 220v laden thuis lag, maar ook op de laadpalen op het werk van mijn vrouw en mijn eigen werk geeft de auto aan 8 tot soms 10 uur nodig te hebben om vol te laden. Dit is dus al sinds we de auto hebben (nu anderhalve maand).jp-v60 schreef:Koude weer heeft geen invloed, hij laadt ook in het begin niet snel, als je hem aansluit is het hooguit de eerste 5 min dat die een normale laadttijd aangeeft, daarna meteen weer ca 8 uur.ppheijnen schreef: Denk ook aan de airco.
Dit is het derde wat serieuzere "probleem" sinds we de auto hebben (andere twee zijn wel netjes opgelost).... maar k begin zo langzamerhand toch een beetje te twijfelen aan de auto...
Laatst gewijzigd door PLEZIER op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC60 D4 Polar+ GT - 06-2017
V60 D6 Summum MY14 - 12-2013
V60 D6 Summum MY14 - 12-2013