linker richting aanwijzer werkt niet

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
xcjan
Starter

Goede dag,

ik ben sinds enkele tijd een storing aan het zoeken in mijn linker knipperlicht.

De linker knipper indicator licht niet op als de stuurschakelaar bediend word. op de alamlichten werkt de indicator wel en ook de lichten aan de buitenkant.

De stuurschakelaar heb ik eruit gehaald, contacten gecheckt en schoongemaakt. hier was weinig aan te zien of te repareren.
om toch zeker te zijn een stuurschakelaar laten komen van de sloop en erin gezet, helaas zonder succes. Storing nog steeds in het systeem.

De relais unit onder het stuur eruit gehaald. stekker losgehaald en contacten schoongemaakt ook al waren deze niet vervuild.
Unit ziet er goed uit, shunts getest door deze onderling uit te wisselen en dit gaf een goed resultaat.

Wanneer ik rechts bediende zonder shunt zag ik een ongecontroleerde knippering van de indicator in het dashboard, dit gebeurt bij links niet wat mij doet vermoeden dat het stuursignaal ergens niet doorkomt.

Heeft iemand electrische schema's in zijn bezit van de knipperlicht besturingen zodat ik verder kan zoeken?

Het gaat om een V70XC cross country uit 2002.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”