Ben deze morgen een testritje gaan maken met een V50 D5. Ik moet toegeven, hij rijdt best wel lekker, maar echt overtuigen deed ie toch niet. Mijn huidige V50, een 2.0d, rijdt wel niet zo super, maar is toch zeker niet veel minder snel. Ik denk ook niet dat ik de overstap naar een D5 ga maken, ook al omdat ie enkel bestaat in automaat.
Heb deze week ook een C30 tegengekomen...
D5 versus 2.0d
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Dat wel, maar dacht dat ik toch meer onder de indruk zou geweest zijn, nu blijf ik wel bij mijn ford 2 liter 

V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- Superman
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 17:29
Ter info: in België heeft een D5 (maar) 163pk(120Kw/163/340Nm), in NL 180pk (132Kw/180/350Nm). Dit maakt nog wel iets verschil, denk ik.
Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat je in België hebt proefgereden...
In NL is de D5 dus 1,1 sec sneller naar de honderd dan de 2.0D, dus hij is echt wel wat rapper.
Of je dit voldoende merkt, tsja dat is nogal subjectief. Anyway, ik vind mijn 2.0d snel genoeg (en de KLPD vindt dat ook.)
Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat je in België hebt proefgereden...
In NL is de D5 dus 1,1 sec sneller naar de honderd dan de 2.0D, dus hij is echt wel wat rapper.
Of je dit voldoende merkt, tsja dat is nogal subjectief. Anyway, ik vind mijn 2.0d snel genoeg (en de KLPD vindt dat ook.)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40368
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik rijdt een 163 D5 (in een zware XC70) en hij is mij rap genoeg.
Als ik snel wil zijn koop ik wel een racertje. In het dagelijks gebruik heeft de D5 mij nog nooit underpowered aangevoeld. In een veel lichtere V50 zal dat zeker genoeg zijn.
Maar ja, wat is genoeg hè
Als ik snel wil zijn koop ik wel een racertje. In het dagelijks gebruik heeft de D5 mij nog nooit underpowered aangevoeld. In een veel lichtere V50 zal dat zeker genoeg zijn.
Maar ja, wat is genoeg hè

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
Idd. De 1.6D vind ook al niemand meer genoeg. 5 Jaar geleden deed iedereen voor de prestaties van de 1.6D de spreekwoordelijke moord voor........
Persoonlijk steek ik de extra uitgave voor de dikkere motor liever in meer luxe.
En zoals eerder gezegt, wil je een echte snelle wagen of power moet je wat extremers kopen
Een racertje zo gezegt.
Persoonlijk steek ik de extra uitgave voor de dikkere motor liever in meer luxe.
En zoals eerder gezegt, wil je een echte snelle wagen of power moet je wat extremers kopen

'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
15 jaar terug was een Mercedes 200 CDI de ultieme diesel voor o.a. taxi´s en veelrijders door zijn superlevensduur, deze 2.0 diesel had 102pk´s (en was de opvolger van een 75pk diesel)
Volvo kende toen al niets kleiners dan een 140pk 2.5D in de 850/X70, tegenwoordig moet je zomaar 200pk's hebben om of stil in de file te staan of je met een snelheid van 120km/uur te verplaatsen.. tijden veranderen inderdaad.
Volvo kende toen al niets kleiners dan een 140pk 2.5D in de 850/X70, tegenwoordig moet je zomaar 200pk's hebben om of stil in de file te staan of je met een snelheid van 120km/uur te verplaatsen.. tijden veranderen inderdaad.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
- Locatie: Amsterdam
Zonder al te veel offtopic te willen gaan: het heeft ook veel te maken met de steeds verbeterde geluidsisolatie van moderne auto's. De snelheidsbeleving neemt daardoor af terwijl in absolute zin de auto's alleen maar sneller zijn geworden. Je merkt er gewoon weinig van als het erg hard gaat.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5246
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Superman
Ik neem aan dat je bedoelt dat de KLPD je bonnetjes stuurt, ze rijden zeld toch echt D5's !Of je dit voldoende merkt, tsja dat is nogal subjectief. Anyway, ik vind mijn 2.0d snel genoeg (en de KLPD vindt dat ook.)