Volvo V50 2.0 D start slecht

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Wilbertvn89
Starter

Beste lezers,

Ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn V50 2.0 D 2005.
Het probleem is als volgt, wanneer de motor koud is (4 uurtjes uit +/-) kan ik mijn auto starten maar valt die na zo'n 10 seconde uit. Ik kan dan vervolgens de auto weer opnieuw starten. Als ik dan een beetje gas bijgeef rond de 1300 tot 1500 toeren valt de motor ook uit, alleen slaat deze direct weer aan. Dit blijft die enige tijd volhouden tot er een beetje temperatuur in de motor zit, dan als die warm is rijdt de auto gewoon als een zonnetje.
Ik ben met dit probleem naar de dealer geweest alleen konden ze mij met dit probleem niet helpen. Ze hebben ook de auto uitgelezen alleen behaalde dit geen resultaat, ook niet wanneer de auto uitviel vonden zij geen storing.
Dit is de auto gaan doen sinds de temperatuur buiten naar de 8 graden is gegaan. Hoe kouder hoe vaker de motor afslaat.
Ik heb zelf nu de nokkenas sensor vervangen hier kwam ik op nadat iemand zo'n zelfde soort gevalletje heeft gehad.
Wie kan mij helpen ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Wilbert
DoubleyouV50
Starter

Ik heb dit probleem gehad bij mijn vorige auto, een Mazda6 2.0CiTD.
Na veel speurwerk op het internet bleek het te gaan om een SCV valve, een Suction Control Valve. Deze regelt de brandstofdruk in de CommonRail met hele kleine toleranties.
Ook bij de Mazda kreeg ik problemen onder de 8 graden buitentemperatuur. Slecht starten, op willekeurige momenten uitvallen...heel vervelend.
Dealer rekende destijds €450 voor deze reparatie. Ik heb een SCV-klep besteld op Ebay Duitsland voor 75 euro, en het klusje zelf geklaard. Dit onderdeel word heel vaak over het hoofd gezien door de garage, omdat ze bijna nooit kapot gaan....Maar je zou die ene maar zijn, waar ie wel stuk gaat.
De V50 diesel werkt ook met zo'n klep, dus mocht het nog niet verholpen zijn doe er je voordeel mee.
Longone
5th Gear member

Het zou ook zomaar kunnen dat de gloeibougies na 14 jaar wat minder worden en hij daarom beroerd start.
Dejeeper
3rd Gear member

Als de gloei-bougies slecht worden dan slaat de motor niet af als die eenmaal loopt. Hoogstens kan een een arbeid-slag overslaan maar dat moet na een paar seconden over zijn.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”