Ik heb een uitdaging in mijn ervaren v70 t5 met automaat uit 2000 en ik ben heel benieuwd hoe jullie hier over denken.
Met zeer grote regelmaat als ik mijn luxe paardje met WARME motor start dan is met rijden het motorgeluid veel zwaarder.
De auto komt dan moeilijker op snelheid en laat veel meer inlaat-geluid horen.
Net of de turbo niet mee wil spelen.
Het lijkt kwa geluid vergelijkbaar met wanneer je een stijle helling op rijdt en het gaspedaal op de bodem houd, diepe zware roffel.
Menig bestuurder met petje zou er jaloers op zijn


Als ik dan het gas wat dieper in trap komt de turbo uit het niets in, en niet zo'n beetje ook niet.
Dan trekt ie ineens strepen over het asfalt.

Dit gebeurt alleen wanneer ik dus met een warme motor herstart en ga rijden.
Mijn idee is dat het in de aansturing van de turbo zit en dat op 1 of andere manier de Watergate open blijft staan.
Heeft iemand hier al eens zoiets gehad en wat denken jullie dat er mis kan zijn?

Voor zover ik weet is de auto helemaal standaard op het open luchtfilter na.