Auto heeft fantastische stoelen.
Breder en vooral comfortabeler dan in m 'n vorige X1.
ACC, die we vrijwel altijd gebruiken, omdat we veel binnenwegen rijden, is iets minder zenuwachtig als in de BMW 's die ik hiervoor had.
Voordeel is dan, dat je niet ongemerkt over de 80 km heen komt, want er is "blauw" genoeg te vinden, wat controleert. Dat resulteert dan in bekeuringen van een paar km te hard. Zo klunzig.
Als het erg druk is, en je wilt veel van rijbaan wisselen, is 't irritant, dat hij erg vroeg afremt voor "voorliggers".
Dat kun je alleen voorkomen, door (eigenlijk te snel) al naar de linker rijstrook te gaan.
Maar dat was identiek bij de BMW 's.
Afstand vergroten of verkleinen t.o.v. voorliggers, zou dit moeten kunnen oplossen, maar doet dat niet.
Wat ik vrijwel niet gebruik is de combinatie van ACC en "lanewarning". Ik vind die stuurhulp vaker onplezierig, dan plezierig.
De rest van de hulp systemen zijn nog niet vaak in werking geweest, alleen treed er af en toe een panieksignaal op, bij een vluchtheuvel in de weg. Dan volgt nog geen remingreep, maar wel een optisch en akoestisch signaal.
Meer dan fantastisch, is de "lichtshow" die er volgt, als je de LED verlichting op automaat zet. De bundels zijn continue in beweging. En geven een enorme bak licht. Knippersignalen van tegenliggers die 't irritant vinden, heb ik vrijwel nooit.
Vooral het elektrische rijden vind ik erg plezierig. Doodstil, en als je wilt, een geweldige acceleratie.
Rijdt veel in "pure". Dat zal veranderen, denk is, als de airco echt moet werken.
Of als 't echt koud wordt, en de stoelverwarming er bij aan moet.
Op binnenwegen gebruik ik niet de versnellingsstand B. Maar normaal D.
Als het niet druk is, is daar erg weinig afremmend verkeer. Kom je in fileachtige toestanden, gaat hij in B.
Het valt me op (te zien via de APP) dat de teruggewonnen elektriciteit veel groter is, als ik verwacht had.
Vind het om die reden jammer, dat de auto altijd bij starten in de hybride stand gaat,
Zelfs al heb je in persoonlijke voorkeuren hebt ingegeven dat je "pure" wilt rijden.
't Is maar 1 druk op een knop. Maar toch.
Verder heb ik al een paar keer met het elektrische laadklepdeksel open gereden. Die waait dan half dicht.
Gebeurt niks. Maar daar is vast, zeer eenvoudig een waarschuwingslampje op te zetten.
Bij de 1e keer tanken, kon ik de benzine klep niet open krijgen. Dacht dat die gewoon meeging met de sluitprocedure. Intussen weet ik dat je een specifiek klepje moet bedienen.
Maar ik heb me eerst wezenloos gezocht.
Laden doe ik alleen thuis. Een laadpas kan voor ons geheid niet uit. Een 2e laadkabel kost rond de € 350.--
Voordat je die er uit hebt, moet je erg veel via dat ding laden.
Heb uitgerekend, dat rijden op elektra ongeveer 1/3 kost (ruw afgerond) als rijden op benzine.
Omdat we niet erg veel km 's rijden, en dan ook nog vaak korte ritten, was dit een interessante optie.
Overigens nemen we wel zonnepanelen. Want verwachten toch om en nabij 1250 Kw op jaarbasis extra aan stroomafname te hebben.
Omdat we in een appartementencomplex wonen, leggen we die panelen niet op ons eigen dak (dat is niet toegestaan) maar kopen ons in in een cooperatie, waar de zonnepanelen op daken van boerderijen in de buurt liggen.
Dit laatste is volstrekt off topic, maar misschien toch wel interessant.
Update na ongeveer 2000 km rijden.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Mooi hoor! Maarrrrr. ... om wat voor een bolide gaat het exact?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Mooi hoor! Veel geluk er mee!Tjardi schreef: XC60T8, inscription, met alles er op en aan
“Carpe Diem”
- Gouwe
- 7th Gear member
Ik zelf heb deze: https://bmwshop.ekris.nl/nl/accessoires ... lusief-tasTjardi schreef: Laden doe ik alleen thuis. Een laadpas kan voor ons geheid niet uit. Een 2e laadkabel kost rond de € 350.--
Voordat je die er uit hebt, moet je erg veel via dat ding laden.
Iets goedkoper en heel praktisch bij opruimen door de slag in het snoer.
Mooie bak hoor zo'n T8! Veel plezier er mee.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- mga1600
- 6th Gear member
Toen ‘men’ over hybride rijden begon zag ik dat in eerste instantie voor mezelf totaal niet zitten - tot ik een keer proefreed in een XC60T8 en een XC90T8. Vanaf dat moment werd ik fan: het rijdt stil, comfortabel, zuinig en is buitengewoon snel.
Ook wij hebben inmiddels een aantal zonnepanelen op het dak en dat geeft “voldoening” .....
Ook wij hebben inmiddels een aantal zonnepanelen op het dak en dat geeft “voldoening” .....
XC60 T6 Ultimate Dark my24