Al vanaf de intro in Beesd was ik overtuigd van het nieuwe model en dacht "die zou ik ooit weleens willen rijden als opvolger van de V70". Niet wetende dat dit eerder zou zijn dan gedacht

Hoewel ik niet direct op zoek was, kom je rondkijkend soms een unieke kans tegen. Zoals het geval was met deze V60.
Een Inscription uitvoering, 2 maanden oud en nog geen 4000 km op de teller. Echt alle denkbare opties aanwezig; van het fantastische B&W Soundsysteem tot geventileerde stoelen, van trekhaak via stuurverwarming, HUD en FOUR-C, Full LED tot 230V aansluiting.
Kortom: completer dan zo vind je hem niet snel. En precies in de juiste kleur. Dat moest 'm worden!!

De D4 motor is in vergelijking met de D5, die ik gewend was, helemaal geen straf! Er is meer dan genoeg vermogen en koppel beschikbaar (op papier is de D4 sneller, maar omdat deze ook een stuk stiller is ontbreekt dat gevoel), zeker ook na de Polestar Tuning die ik erop heb laten zetten. In de nieuwe V60 is de motor ook heel erg stil (hoewel dat misschien ook wel komt door het gelaagde glas) en opvallend zuinig. Met veel snelwegkilometers haal ik gemiddeld 5,8 tot 5,9 l/100 op een tank. Een fikse verbetering ten opzichte van de D5.
Ik heb de V60 nu een week of 6 en de teller is inmiddels ruim 6500 km verder. Nog steeds zeer tevreden.
Wel een paar kleine storingen gehad: zo is ook mijn middendisplay al een keer op zwart gegaan en doet de linker 360 graden camera het soms niet. Ik lees daar meer over op dit forum, dus ik verwacht dat dit een software issue is.
Genoeg gezegd, tijd voor wat plaatjes. Ik heb nog geen tijd gehad om wat betere platen te maken. Wie weet komt dat ooit nog eens.
Op de foto's staat ie op de 18" winterwielen, in de zomer komt er 19" onder.