Inbouw high perfomance geluidset in Volvo V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Henk Sp
Starter

Beste allemaal.
Vorige week heb ik een V50 bouwjaar 2007, diesel 2 ltr, overgenomen van mijn buurvrouw (80 jaar, inderdaad van een 'oud vrouwtje'). 11 jaar oud en nog geen ton op de teller, waardoor ik deze auto wel moest kopen. Altijd onder de carport gestaan, veel opties etc. Altijd onderhouden bij de dealer.
Echter, het audi geluid was waardeloos. Het bleek dat er een basis geluidsset in zat. Hiervoor had ik een XC90 met een high performances set, dus de overgang in geluidskwaliteit was aanzienlijk. Via dit forum kwam ik enkele reacties tegen over Doeke, zijn mogelijkheden om alsnog high performances in de V50 te plaatsen. Na enige (schriftelijke) toelichting door hem heb ik beslotebn om vanuit regio Arnhem naar Leeuwarden te rijden.
Afgelopen woensdagavond is de oude geluidset volledig vervangen door een high performances set. Dat betekent vier nieuwe grote luidsprekers in alle deuren, alsook voor en achter extra tweeters. Wat een vooruitgang. Het is nu weer genieten in m'n auto. Het geluid is in grote mate positief verbeterd. Hoewel er geen afzonderlijke versterker bij is geplaatst (nagenoeg onmogelijk zonder de auto volledig te strippen) is het geluid veel helderder/sprankelend. Beter laag, maar vooral veel minder een brei van geluid, vooral in het lage. En... veel transparante hoge tonen. Kortom een aanrader.
Daarnaast heeft Doeke het vakkundig ingebouwd. Hij bezit een warme loods, met de mogelijkheid, om de auto binnen te rijden. Binnen twee uur was mijn auto voorzien van een vernieuwde geluidsinstallatie. Doeke is een aanrader. Van te voren legt hij goed uit, wat de mogelijkheden zijn. Wat kan wel en wat kan niet. Overzicht van de kosten. Verdeeld naar de geluidset zelf en de inbouwkosten.
Kortom, ik ben blij dat Doeke dit voor mij heeft gedaan. Een vakman die weet, waarover hij praat. En... in alles komt hij z'n afspraken na.

Met groet
Henk
Laatst gewijzigd door Henk Sp op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
NicoV40
4th Gear member

Ja ik had ook de basis audio en via facebook verkoopgroep een setje High Performance overgenomen, instant beter!
En ik geloof zelfs dat het ook via Doeke was.

Ben er echt blij mee, wereld van verschil!
En dat strippen van de kofferruimte etc valt heel goed mee hoor, ik heb er een eigen versterker + sub bij ingebouwd, en eveneens een aux (had ik niet, echt base audio dus) samen met een maat die wat meer elektrische kennis heeft :D
Grootste miserie was een doorgang vinden door het schutbord om stroom te voorzien richting koffer voor de versterker.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”