Pagina 1 van 1

Informatie display

Geplaatst: 20.12.2018 - 13:29
door teebee
Welke info en handelingen kan je vinden/maken via de knop ‘auto status’? (Benzine uitvoering)
De knop geeft de volgende opties
- Berichten
- Status
- TPMS
- Servive
Berichten geeft evt berichten weer welke de auto de berijder aanbiedt
Status geeft het oliepeil aan
TPMS geeft bandenspanning weer en mogelijkheid tot kalibreren
Service geeft verder geen keuzemogelijkheden.

Er wordt bij Service aangegeven dat gebruik moet worden gemaakt van ‘externe diagnose’ zodat een Volvo monteur de autogegevens op afstand kan uitlezen. Daarvoor moet contact worden opgenomen met de dealer.
In de handleiding staat dat er ipv Service een optie ‘Afspraken’ beschikbaar zou zijn. Waarbij de mogelijkheid aanwezig is om een afspraak in te plannen bij de dealer en/of de autogegevens verzonden kunnen worden (via internet).

Hiervoor is tevens de app ‘Volvo ID’ nodig welke in de auto moet zijn geïnstalleerd en het ID moet gekoppeld zijn aan de auto (dit is het geval).

Is deze optie in NL niet beschikbaar? Of is dit op een andere manier in te stellen? Zijn er nog andere zaken bij Status te controleren? Is de check welke in het bestuurdersdisplay verschijnt na het starten van de auto op het middendisplay te reproduceren?

Re: Informatie display

Geplaatst: 21.12.2018 - 15:59
door teebee
Geen van de huidige rijders suggesties?

Re: Informatie display

Geplaatst: 21.12.2018 - 23:05
door VRS
Zo ver ben ik nog niet...

Re: Informatie display

Geplaatst: 22.12.2018 - 00:03
door teebee
Goed, dan heb je morgen een klusje :P

Re: Informatie display

Geplaatst: 22.12.2018 - 08:40
door gebla
teebee schreef: Welke info en handelingen kan je vinden/maken via de knop ‘auto status’? (Benzine uitvoering)
De knop geeft de volgende opties
- Berichten
- Status
- TPMS
- Servive
Berichten geeft evt berichten weer welke de auto de berijder aanbiedt
Status geeft het oliepeil aan
TPMS geeft bandenspanning weer en mogelijkheid tot kalibreren
Service geeft verder geen keuzemogelijkheden.

Er wordt bij Service aangegeven dat gebruik moet worden gemaakt van ‘externe diagnose’ zodat een Volvo monteur de autogegevens op afstand kan uitlezen. Daarvoor moet contact worden opgenomen met de dealer.
In de handleiding staat dat er ipv Service een optie ‘Afspraken’ beschikbaar zou zijn. Waarbij de mogelijkheid aanwezig is om een afspraak in te plannen bij de dealer en/of de autogegevens verzonden kunnen worden (via internet).

Hiervoor is tevens de app ‘Volvo ID’ nodig welke in de auto moet zijn geïnstalleerd en het ID moet gekoppeld zijn aan de auto (dit is het geval).

Is deze optie in NL niet beschikbaar? Of is dit op een andere manier in te stellen? Zijn er nog andere zaken bij Status te controleren? Is de check welke in het bestuurdersdisplay verschijnt na het starten van de auto op het middendisplay te reproduceren?
Zover ik weet is die check niet te reproduceren, de afspraken app heb ik ook niet gezien

Re: Informatie display

Geplaatst: 22.12.2018 - 11:57
door teebee
Is ook geen aparte app, maar zou een vervolgkeuze moeten zijn in Service