Pech met pas aangeschafde xc90

Plaats reactie
umpie
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
Locatie: zwolle

Hallo.
Na jaren 850 en v70 te hebben gereden besloten dit jaar eens gek te doen en een xc90 van 2003 te kopen.
Ondanks dat ik van te voren weet dat het niet echt de zuinigste is toch gedaan aangezien ik maar 7/8000kmperjaar rijd.
9november hem opgehaald en lekker beetje rijden en kijken hoe alles werkt.
Paar dingen deden het niet
Nav gaf aan kan cd niet lezen hiervoor andere nav unit aangeschaft.
Storing van gierhoeksensor. Deze losgehaald helemaal groen van binnen dus andere aangeschaft gemonteerd en ingeleverd.
Aangezien er volgens boekje pas 4000km geleden beurt is uitgevoerd dacht ik dat daar nix meer aan hoeft te gebeuren
Vorige week zaterdag even naar de kerstmarkt in Duitsland gegaan.
Mooi kalm ritje tot ik een melding in Mn ooghoek zie.
Geen oliedruk zet motor af
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6868
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

En toen?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
umpie
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
Locatie: zwolle

Okkk een heel stuk verhaal weg.
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!
umpie
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
Locatie: zwolle

Okkk een heel stuk verhaal weg.
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21717
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Dus toch. Het verhaal stopte wel erg plotseling.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Plein69
4th Gear member
Berichten: 541
Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
Locatie: Voorschoten

Ja geen oliedruk om verder te typen?

Opvoerpomp kapot?
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
umpie
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
Locatie: zwolle

Nou alles wat ik neer typ verdwijnt dus weer
Ben na dat ik door ANWB terug gebracht ben aan de slag gegaan
Carter demonteren waarvoor eerst de motor opgehangen moest worden omdat subframe en Carter er onder weg te kunnen halen
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!
umpie
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
Locatie: zwolle

Toen Carter er onderweg was was het een dikke drap onder in wat ik al vermoede toen het olie filter er af ging deze was geïmplodeerd
En dat verklaard ook de gemeten oliedruk van 1,1 bar bij stationair en 0,6 bar bij 2200 toeren
Gekeken wat er nou deze vervuiling kan veroorzaken zagen we dat de ontluchtingskanaal pot dicht zat
Deze weer helemaal gereinigd en carterontluchtingspot demonteren.
Deze zat dus potdicht waardoor dit alles veroorzaakt werd
Olie word een dikke drap aanzuigbuis gaat dicht zitten te weinig olie
Gelukkig geen lagerschade dus alles schoongemaakt en weer in elkaar gezet
Testen en ja alles weer als ouds
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2769
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Pfff hoop smerig werk maar gelukkig doet alles het weer 8-)
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Goed werk! Fijn dat er geen schade is in elk geval. Nu maar weer genieten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14993
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

roept bij mij de vraag op moet je nu preventief de carter schoonmaken na 440.000km?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
umpie
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
Locatie: zwolle

Je moet nix maar als je zag hoe versmeert het Carter was is dat bij mij geen overbodige luxe geweest.
Als je het wel doet zou ik daarna nog een motorflush gaan doen om de laatste restjes vuil te verwijderen.
Heb na de reparatie de flusk ook uitgevoerd en motorolie flink warm laten worden.
Daarna een nacht laten staan en de volgende dag weer warm rijden en meteen de olie en filter weer vervangen.
Er zat wel wat vuil in het filter dus helpt wel
Nu afgevuld met juiste type olie en een olie treatment er bij en die gaat er over 2.500km er weer af en dan weer afvullen
Met verse schone motorolie
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14993
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Goed bezig!
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10757
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Topper! Chapeau!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14993
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

elke 15.000 ververs ik en elke 30.000 stop ik een motorflush of reiniger in de oude olie voordat ik deze aftap. Dat doe ik al 300.000km.
Hoop dat dat genoeg is om die ellende te voorkomen.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”