Al langer lid, maar tot nu toe niet actief op dit forum.
Wel Volvo-adept. Vanaf 1991 altijd minstens 1 Volvo voor de deur gehad. Meest bijzondere types in die 27 jaren waren een 66 L en een C70 1e type cabriolet met Wiesmann hardtop.
Nu heb ik een vraag die ik hier wil stellen; bij de dealer gekocht dit voorjaar een 2012 - V70 D3 (2.0 lt. 5 cilinder,163 pk) automaat, edition, luxury-line, pdc camera voor en achter, driver-support, open dak,18" Fortuna zomer, 17" Rex winter.
Meer dan 30 jaar geleden dat ik een diesel had en ik ben er blij mee, wat mij betreft nog jaren. Stekkeren is voor mij, particuliere rijder, nog ver weg.
Twee zaken; één in dit topic, het andere noem ik in een ander topic.
Hier over het privacy glas dat van fabriekswege is gemonteerd. Aan de zijkant hoeft dat van mij niet, de combinatie van een raam niet en de andere ramen wel getint zijn niet mijn eerste keus. in de achterruit vind ik het prima.
Zijn er liefhebbers die het privacyglas willen en kunnen ruilen met ramen van getint glas zoals in de voorste deuren?
En nu we het toch over glas hebben; kan er gelamineerd ('dubbel glas') in dit type V70 in de voorste portierdeuren?
Privacy glas
-
- 1st Gear member
Waarom aangeschaft?
Met de ingestelde zoekcriteria (MY 2012 of jonger, V70 of XC60, zwart of blauw, 5 cilinder, benzine of diesel, blis, adaptive cruisecontrol, open dak, xenon, elektrische stoelbediening, parkeercamera, trekhaak) in 4 autosites binnen een bepaald budget, bleek tijdens de zoektocht dat de keuze niet reuze was. Beter gezegd, maanden lang was er geen keuze, geen auto die er aan voldeed.
Ondertussen vermaakte ik me met een 440 HTA. Dat was een reis langs memorylane, zo'n 10 jaar geleden had ik die ook al eens. Heel veel comfort krijgt je per euro met zo'n auto!
Toen deze V70 langs kwam, met garantie, in een andere vestiging van 'mijn' dealer, was dat het eind van de zoektocht en het begin van nieuwe herinneringen, want de 440 is verkocht.
Met de ingestelde zoekcriteria (MY 2012 of jonger, V70 of XC60, zwart of blauw, 5 cilinder, benzine of diesel, blis, adaptive cruisecontrol, open dak, xenon, elektrische stoelbediening, parkeercamera, trekhaak) in 4 autosites binnen een bepaald budget, bleek tijdens de zoektocht dat de keuze niet reuze was. Beter gezegd, maanden lang was er geen keuze, geen auto die er aan voldeed.
Ondertussen vermaakte ik me met een 440 HTA. Dat was een reis langs memorylane, zo'n 10 jaar geleden had ik die ook al eens. Heel veel comfort krijgt je per euro met zo'n auto!
Toen deze V70 langs kwam, met garantie, in een andere vestiging van 'mijn' dealer, was dat het eind van de zoektocht en het begin van nieuwe herinneringen, want de 440 is verkocht.
- Gouwe
- 7th Gear member
Ik denk dat het ook niet handig is om die criteria in te stellen in de zoekmachines omdat die niet altijd even goed werken, mede omdat je afhankelijk bent of degene die de advertentie plaatst ook alle criteria (correct) heeft ingevoerd. Maar goed je hebt de ware gevonden!BAKKERE schreef: Waarom aangeschaft?
En ja zo'n 440 in GLT uitvoering heb ik ook ooit gehad als begin twintiger. Helaas konden de Renault motoren niet zo goed tegen gas...
ik hoop dat je nu wel kunt genieten van de V70 ondanks het (vind ik juist mooie) privacy glas?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
Criteria instellen kan niet op alle sites zo precies als ik omschreef, dus tijdens de zoektocht komen er wel meer auto's in beeld, maar die kun je dan gemakkelijk 'skippen' als het niet precies aan de verwachtingen voldoet.
Voorbeeld; adaptive cruise control kun je nog bijna nergens instellen, dat wordt dan cruise control en dan zelf kijken of het de juiste variant is, als een auto in beeld komt.
Hoe dan ook, ik heb gevonden wat ik zocht.
Wel/geen privacyglas is/was geen breekpunt, dus ik geniet wel. Maar nieuw zou ik het nooit gekozen hebben, zo mooi vind ik het niet.
Over smaak valt niet te twisten, ik weet het. Ik hoor vaker dat men het mooi vindt, dan dat het afgekeurd wordt.
Er zijn wellicht Volvo-rijders die het graag zouden willen hebben. Daarom begon ik dit topic, of iemand hier ervaring mee heeft, of het handig is om te doen.
Via de dealer weet ik dat het nogal een tijdrovende, dus kostbare, ingreep is. Dat ga ik zeker niet doen.
Het glas zelf kost de hoofdprijs niet, de arbeid wel.
Voorbeeld; adaptive cruise control kun je nog bijna nergens instellen, dat wordt dan cruise control en dan zelf kijken of het de juiste variant is, als een auto in beeld komt.
Hoe dan ook, ik heb gevonden wat ik zocht.
Wel/geen privacyglas is/was geen breekpunt, dus ik geniet wel. Maar nieuw zou ik het nooit gekozen hebben, zo mooi vind ik het niet.
Over smaak valt niet te twisten, ik weet het. Ik hoor vaker dat men het mooi vindt, dan dat het afgekeurd wordt.
Er zijn wellicht Volvo-rijders die het graag zouden willen hebben. Daarom begon ik dit topic, of iemand hier ervaring mee heeft, of het handig is om te doen.
Via de dealer weet ik dat het nogal een tijdrovende, dus kostbare, ingreep is. Dat ga ik zeker niet doen.
Het glas zelf kost de hoofdprijs niet, de arbeid wel.